معرفی نسخه هیبریدی ای ام جی SL63 S E Performance +عکس

0

اگر از طرفداران ماشین‌های عملکردی تنومند توتونیک هستید، به دیدن نام “E Performance” عادت کنید. مرسدس مشغول هیبرید کردن خط تولید AMG خود است و به دنبال چهار سیلندر بحث‌برانگیز C63 SE Performance با نسخه‌های پلاگین V-8 S63 ​​و GT63 S چهار در است . اکنون نوبت به رودستر زیبای SL رسیده است، مرسدس-AMG SL63 SE پرفورمنس 2024 با پیشرانه هیبریدی 805 اسب بخاری که این خودرو را به قوی ترین SL تا کنون تبدیل می کند، سال آینده به نمایندگی ها می رسد.

 mercedes sl63 e performance
 محصولات جدید مرسدس بنز
 شرکت مرسدس بنز
 شرکت مرسدس AMG
 ابر خودرو هیبریدی
 بنز هیبریدی

نسخهٔ هیبریدی AMG SL به پیشرانهٔ V8 توئین توربوی آشنا با ۶۱۲ اسب بخار قدرت به‌علاوهٔ یک موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری مجهز است.

مطالب مرتبط

زمانی که نسل جدید مرسدس SL در نسخه‌های SL55 و SL63 معرفی شد، می‌دانستیم که نسخهٔ قوی‌تری هم در راه است و این مدل حالا با نام SL63 S E Performance معرفی شده است. این نسخه‌ای هیبریدی است که از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند اما خروجی این موتور حالا از ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر در SL63 به ۶۱۲ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر رسیده است. علاوه بر این، یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت هم روی محور عقب اضافه شده است.

در حالی که هر سه مدل هیبریدی E پرفورمنس با موتور V-8 از یک توربو دوقلوی 4.0 لیتری V-8 همراه با یک موتور الکتریکی در محور عقب استفاده می کنند، هر کدام خروجی های قدرت متفاوتی دارند. موتور هشت سیلندر SL دارای 603 ​​اسب بخار قدرت و 627 پوند فوت گشتاور است، با موتور الکتریکی 201 اسب بخار که مجموع آن را به 805 پونی و گشتاور 1047 پوند فوت می رساند. این یک عضله جدی است، اما SL همچنان در سلسله مراتب مرسدس-AMG پایین تر از GT63 831 اسب بخاری، 1082 پوندی GT63 و 1055 پوندی S63 قرار دارد.

از این طریق، مجموع خروجی به ۸۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور رسیده و SL63 S E Performance را به قوی‌ترین SL تاریخ تبدیل کرده است. این نیرو بین هر چهارچرخ توزیع می‌شود و حتی موتور الکتریکی هم می‌تواند از طریق سیستم ۴Matic نیروی خود را به محور جلو بفرستد. به لطف این ویژگی‌ها، SL هیبریدی ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.

مثل دیگر مدل‌های هیبریدی AMG، در اینجا هم سیستم پلاگین‌هیبریدی بیشتر روی بهبود پرفورمنس تمرکز دارد تا مصرف سوخت و به همین دلیل، پکیج باطری کوچک ۶.۱ کیلووات ساعتی آن تنها امکان پیمودن ۱۳ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. خودرو اما به‌صورت پیش‌فرض روی حالت تمام الکتریکی روشن می‌شود و صدای موتور مصنوعی از طریق بلندگوها داخل کابین پخش خواهد شد.

SL63 S E پرفورمنس به سیستم احیای انرژی ترمزها هم مجهز است که بسیار قابل تنظیم بوده و راننده می‌تواند آن را از حالت تقریباً غیرفعال تا بسیار قوی تنظیم کند که در این صورت امکان رانندگی با یک پدال فراهم خواهد شد. این مدل مثل SL63 معمولی از فنرهای فولادی، کمک‌فنرهای تطبیقی، آنتی‌رول بارهای فعال و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب بهره می‌برد اما در اینجا ترمزهای کربن سرامیکی هم با کالیپرهای برنزی رنگ به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های اختصاصی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی، اسپویلر فعالی در جلو است که دیده نمی‌شود اما در سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت، ۴۰ میلی‌متر بلندتر می‌شود تا با ایجاد اثر ونتوری، نیروی رو به بالا در دماغه را کاهش دهد. علاوه بر این، اسپویلر فعال عقب هم برای مطابقت با وزن و پرفورمنس بیشتر نسخهٔ هیبریدی از نو برنامه‌ریزی شده است. البته مرسدس فعلاً وزن این نسخه را اعلام نکرده است اما همین سیستم هیبریدی در AMG GT چهاردر ۲۶۰ کیلوگرم اضافه‌وزن را به دنبال داشته است که در کنار وزن ۱۹۷۰ کیلوگرمی SL63 باید انتظار وزنی بیش از ۲.۲ تن را داشته باشیم.

هیبریدی SL دارای تثبیت کننده رول فعال استاندارد و فرمان چرخ عقب است. یک اسپویلر عقب جمع شونده به ایجاد نیروی رو به پایین کمک می کند و SL63 SE Performance همچنین با یک بسته آیرودینامیک اختیاری ارائه می شود که یک اسپویلر زیر بدنه جلوتر از موتور اضافه می کند که در سرعت 50 مایل در ساعت 1.6 اینچ کاهش می یابد تا به حداقل رساندن برش محور جلو. همراه با بازسازی انرژی، SL از طریق ترمزهای سرامیکی عظیم، با کالیپرهای ثابت شش پیستونی که دیسک‌های 16.5 اینچی را در جلو می‌بندند و کالیپرهای شناور تک پیستونی که با دیسک‌های 15 اینچی در عقب کار می‌کنند، سرعت خود را کاهش می‌دهد.

مرسدس هنوز قیمت SL63 SE Performance را اعلام نکرده است، اما با توجه به اینکه قیمت مدل غیرهیبریدی SL63 از 188150 دلار شروع می‌شود، شرط می‌بندیم که قیمت اولیه E Performance به 200 هزار دلار برسد. فروش در مقطعی از سال آینده آغاز می شود و اطلاعات بیشتری در ماه های آینده فاش می شود.

مرسدس قیمت SL هیبریدی را هم اعلام نکرده است ولی در این رابطه نیز می‌توانیم تخمین بزنیم. قیمت SL63 هم‌اکنون در آمریکا از ۱۸۳ هزار دلار آغاز می‌شود و بنابراین انتظار می‌رود SL63 S E Performance قیمتی بیش از ۲۰۰ هزار دلار داشته باشد.

منبع:پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.