مرسدس AMG EQE 2023 وارد می شود(عکس)

0

677 اسب روی میان رده برقی بنز

تا همین یکی دو سال قبل که خبری از امثال مرسدس AMG EQE روی خط تولید مرسدس بنز نبود، یک مدل آ ام گ از یک خودروی مرسدس معنای یک تقویت اساسی و صدای دلنشین موتور V8 دست ساز را داشت. طبق روال فعلی، رفته رفته و به آرامی موتورهای الکتریکی جای آقایان صدا را می گیرند اما به هر حال ۶۷۷ اسب بخار قدرتی که از موتورهای الکتریکی تیون شدۀ AMG به جان مرسدس-آ ام گ EQE روان می شود، تغییری در فرمول کاری آفالترباخی ها ایجاد نمی کند و این خودرو، فقط کمی ساکت تر از دیگر AMG هاست. با رینگ اسپورت همراه باشید … .

مرسدس AMG EQE 2023 وارد می شود

مشخصات فنی مرسدس AMG EQE

قدرت اضافه هنوز هم نقطۀ کانون توجهات آ ام گ است اما این افزایش قدرت مرسدس AMG EQE تنها در افزایش ولتاژ خلاصه نمی شود. برای شروع کار، بنز EQE AMG به طور استاندارد مجهز به سیستم انتقال قدرت چهارچرخ متحرک +۴Matic است که به وسیلۀ دو موتور الکتریکی خودرو تغذیه می شود؛ AMG در این موتور ها با استفاده از سیم پیچ های تطابقی، یک اینورتر خاص و دیگر اصلاحات الکتریکی، باعث شده تا خروجی نهایی افزایش یابد.

دوست عزیز، اگر مایل به ارتقای خودروی خود از جهت فنی و ظاهری هستید، پیشنهاد میکنم مقاله تیونینگ خودرو را بخوانید.

در نسخۀ استاندارد، مرسدس AMG EQE 2023 ترکیبی از قدرت ۶۱۷ اسب بخار و گشتاور ۹۵۰ نیوتن متر را ارائه می کند اما در بسته آپشن Dynamic Plus، این EV توانایی تولید قدرت ۶۷۷ اسب بخار را پیدا می کند که نتیجۀ اصلاحات صورت گرفته توسط AMG است. گشتاور این اتومبیل با ۵۱ واحد افزایش، به ۱۰۰۱ نیوتن متر می رسد و مرسدس عنوان کرده که این مقدار از افزایش خروجی موتورها، فعلا موقتی است.

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در مرسدس AMG EQE مجهز به پکیج داینمیک پلاس، با استفاده از حالت Race Start و با اتکا به باتری ۹۰.۶ کیلووات ساعتی، با توجه به اعداد خروجی موتور چیزی در حدود ۳.۲ ثانیه تخمین زده شده است. نسخۀ استاندارد نیز که کمی ضعیف تر است، باز هم خودرویی سریع تلقی شده و فاصلۀ بین صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت را در ۳.۴ ثانیه می پیماید. علی ای حال وجود نیروی تراست کم، به معنای سرعت نهایی زیاد نیست و شتابگیری مرسدس AMG EQE استاندارد تنها تا ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت ادامه می یابد.

مرسدس AMG EQE 2023 وارد می شود

با وجود تقویت های AMG روی تیپ Dynamic Plus این خودرو، سرعت نهایی نسخۀ قوی تر به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسد که اگر چه سرعت کمی نیست، اما به هیچ وجه نمی تواند مانند برادران احتراق داخلی اش، در اتوبان های سرعت آزاد آلمان همه را به خاک و خون بکشد. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که آخرین نسل از مرسدس-بنز E63 آ ام گ که در واقع برادر احتراق داخلی خودروی مورد بحث است و ۷۳ اسب بخار نیز کمتر قدرت دارد، به نهایت سرعت محدود شده توسط قانون آلمان، یعنی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

وقتی سخن از تعلیق مرسدس AMG EQE 2023 به میان می آید، یعنی آ ام گ چند تغییر در تعلیق چهار لینک جلو و مولتی لینک عقب نسبت به مرسدس-بنز EQE معمولی انجام داده و سیستم +AMG Ride Control را نیز بر اساس این تغییرات، ایجاد کرده است. سگدست ها، میله ها و همچنین میل موجگیر ها برای استحکام بیشتر بهینه شده اند.

جهت مطلع شدن از آخرین و به روز ترین اخبار ایران خودرو، کلیک نمایید.

در محور عقب، اکسل با استفاده از یاتاقان مستحکم تری به بدنه متصل شده و فاصله کمتری نیز با آن دارد تا سرنشینان با احساس مستقیم تر ناهمواری ها، حال و هوای مرسدس-AMG را درک کنند. در مقایسه نسخۀ AMG با EQE ساده، کمک های قابل تنظیم تطبیقی به همراه دو شیر محدود کننده فشار، بسیار دقیق تر عمل خواهد کرد.

به روز رسانی های انجام شده روی مرسدس AMG EQE همراه با حالات رانندگی AMG Dynamic Select، به این E-کلاس الکتریکی اجازه می دهد تا برای هندلینگ، آئرودینامیک و همچنین سواری بهتر، تا نیم اینچ کاهش ارتفاع داشته باشد و همچنین به طور استاندارد، فرمان محور عقب نیز برای کمک به هندلینگ و پایداری وجود دارد.

در ادامه این به روز رسانی ها، حالات مختلف رانندگی نیز می توانند قدرت تحت کنترل راننده را محدود کنند تا کنترل EQE AMG در شرایط سخت، سهل شود. برای مثال در حالت Slippery یا لغزنده، هر دو موتور جمعا ۳۰۸ اسب بخار از قدرت را در اختیار راننده قرار خواهند داد. علاوه بر این به روز رسانی های نرم افزاری، ترمز های بزرگتر با کالیپرهای ۶ پیستونی و دیسک های ۱۶ اینچی جلو، به پایداری هر چه بیشتر مرسدس AMG EQE 2023 کمک می کنند.

هر افزایش عملکردی، می تواند روی برد نهایی خودروی الکتریکی تاثیر گذار باشد. گروه مرسدس-بنز می گوید که مرسدس AMG EQE 2023 در سیکل ترکیبی WLTP، می تواند با یک بار شارژ از ۴۴۵ تا ۵۱۸ کیلومتر را بپیماید که بسیار کم تر از برد ۶۶۰ کیلومتری مرسدس-بنز EQE معمولی است. تغییرات جزئی AMG روی بدنۀ این خودرو نیز بر برد آن تاثیر گذار هستند و این خودرو تعادلی بین نیروی داون فورس و حالت تهاجمی خودرو با حداقل کاهش راندمان آیرودینامیک پیدا می کند.

صفحه قیمت خودر یک سامانه آنلاین با آپدیت اتومات است که می توانید در هر لحظه قیمت خودروی مورد نظرتان را چک نمایید. برای اطلاع بیشتر کلیک نمایید.

تغییرات بدنه و کابین مرسدس AMG EQE

جدای از جلوپنجرۀ مشکی رنگ با خطوط عمودی و نشان آ ام گ، یک اسپلیتر سپر جلوی مشکی با دریچه های نواری اصلاح شده، پنل های زیرین مشکی، یک دیفیوزر عقب، رینگ های جدید و همچنین بالچۀ روی صندوق عقب نیز از تغییراتی هستند که روی بدنۀ مرسدس-بنز EQE ایجاد شده اند تا مرسدس AMG EQE 2023 پا به عرصۀ ظهور بگذارد.

در داخل کابین مرسدس AMG EQE 2023، شاهد ارتقاءهای مورد انتظار آ ام گ روی تمام خودروهایش، یعنی صندلی های اسپرت، فرمان جدید با طرح D و سطوح تیره رنگ با تزئینات متضاد قرمز هستیم. صفحه نمایش سرتاسری Hyperscreen روی داشبورد، روی نسخه AMG نیز همچنان یک آپشن محسوب می شود و البته در تمامی EQE های آ ام گ، سیستم MBUX عملکردهای خاص AMG را ارائه خواهد داد.

مرسدس AMG EQE 2023 وارد می شود

علاوه بر این به روزرسانی های بصری، صداهای مخصوص AMG نیز در درون کابین شنیده می شوند که برای برانگیخته شدن حس هیجان رانندگی طراحی شده اند. مجموعه خاصی از صداهای مصنوعی که AMG Sound Experience نامیده می شود، بسته به حالت رانندگی انتخاب شده صدای درون کابین را تغییر داده و حتی در هنگام استفاده از Race Start، صدای اختصاصی در نظر گرفته شده که به سرنشینان کمک می کند تا هیجان یک خودروی ۶۷۷ اسبی بنزینی را تا حدودی در یک خودروی برقی تجربه کنند.

مرسدس-بنز در حال حاضر آماده صحبت از قیمت نسخۀ آ ام گ EQE و یا زمان عرضۀ آن نیست اما مرسدس AMG EQE 2023 در ایالات متحدۀ آمریکا و سایر بازارهای سرتاسر جهان فروخته خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.