عرضه خودروهای برقی چینی برای قبضه بازار جهانی

0

خودروسازان چینی با عرضه محصولات برقی ارزان قیمت حسابی خودروسازان بین المللی را تحت فشار قرار داده اند و سبب شدند تا شرکت های جهانی خودروساز از برنامه های خود برای عرضه محصولات برقی ارزان قیمت پیش از موعد مقرر رونمایی کنند.

خودروهای برقی ارزان قیمت چینی بازار خودروی جهانی را هدف گرفته و همین مساله سبب شده تا برندهای بین المللی خودروساز در جبهه محصولات برقی به مقابله با خودروسازان چینی بپردازند.

برندهای جهانی خودروساز قصد دارند تا محصولات برقی ارزان قیمت خود را هر چه زودتر روانه بازار کنند.

اخبار منتشر شده نشان می دهد رنو قصد دارد تا ۴۰ درصد هزینه خودروهای برقی خود را کاهش دهد. این اقدام خودروساز فرانسوی سبب می شود تا قیمت محصولات برقی ان به قیمت محصولاتی برسد که با سوخت فسیلی کار می کنند.

برند استلانیس که از همکاری پژو-سیتروئن با فیات کرایسلر بوجود آمده نیز برنامه هایی برای تولید محصولات برقی ارزان قیمت را طراحی کرده و به زودی اجرا می کند.

این غول خودروسازی جهانی نیز در حال ساخت یک کارخانه اروپایی با CATL چین برای تولید باتری‌های ارزان‌تر است. همچین برند استلانیس توانسته در جدیدترین برنامه خود شاسی بلند الکتریکی سیتروئنC-3e را با قیمت حول و حوش ۲۳ هزار و ۳۰۰ یورو (24 هزار و 500 دلار) به سبد محصولاتی خود اضافه کند.

دو غول دیگر خودروسازی جهان یعنی  فولکس واگن و تسلا نیز برنامه های برای توسعه خودروهای برقی زیر ۲۵ هزار یورویی را طراحی کردند. این اقدامات را می توان واکنش برندهای جهانی خودروساز اروپایی و آمریکایی به رَکب خودروسازان چینی برای بازار خودروهای برقی قلمداد کرد.

آن طور که رویتز گزارش داده خودروسازان بین المللی تغییر تاکیتیک داده اند و به جای تولید محصولاتی که مسافت طولانی تر را طی می کنند به دنبال محصولاتی هستند تا با قیمت تمام شده کمتر تولید شده تا با قیمت های مدنظر مشتریان روانه بازار شود.

منبع:اکوایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.