تفاوت دیسک و صفحه کلاچ ۴ فنره با ۶ فنره چیست؟

0

منظور از تفاوت تعداد فنر در دیسک و صفحه چیست؟

دیسک و صفحه کلاچ در خودروهای دنده دستی کاربرد دارد. سیستم کلاچ از یک صفحه، دیسک و بلبرینگ تشکیل شده است که به صفحه فلایویل متصل می شود که همین موضوع باعث شده این سیستم نقش مهمی در حرکت خودرو داشته باشد. فنر در دیسک و صفحه نیز وظیفه‌ای مهم را دارد که به همین منظور ما در این مقاله شما را با وظیفه فنر و تفاوت تعداد فنر در دیسک و صفحه آشنا کرده‌ایم.

دیسک و صفحه کلاچ یکی از مهم ترین سیستم های مورد استفاده در خودروهای دنده دستی است که همین موضوع باعث شده دیسک و صفحه از اجزای مختلفی تشکیل شده باشد. یکی از این اجزای مهم، فنر در دیسک و صفحه (Clutch Plate Springs) است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی “تفاوت تعداد فنر در دیسک و صفحه” بپردازیم تا با این مبحث کاملاً آشنا شوید.

لرزش اتومبیل هنگام رها کردن کلاچ انواع کلاچ خودرو خاموش شدن خودرو موقع آزاد کردن کلاچ آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش عیب یابی ماشین دلایل بکسواد کردن کلاچ کلاچ تک صفحه ای چیست لنت کوبی کلاچ تمام شدن لنت کلاچ علت راه نرفتن ماشین دلایل کاهش شتاب خودرو

فنر در دیسک و صفحه چه وظیفه‌ای دارد؟

فنر صفحه کلاچ بر روی پوسته کلاچ قرار می گیرد و وظیفه‌ اصلی آن فشرده کردن صفحه به دیسک کلاچ است. از طریق فشرده شدن این دو و تماس اصطکاکی، نیروی گشتاوری بین آن ها منتقل می شود. دیسک و صفحه کلاچ معمولاً دارای فنرهای خورشیدی و مارپیچی هستند که فنرهای مارپیچی تعبیه شده بر روی صفحه کلاچ میزان اصطکاک صفحه کلاچ را کنترل می کند.

تفاوت تعداد فنر در دیسک و صفحه

همانطور که اشاره شد، فنرهای نصب شده روی توپی داخلی صفحه کلاچ درگیری کلاچ را مهار می کند. آنها به عنوان یک لرزشگیر پیچشی برای جذب نوسانات در تحویل قدرت موتور کار می کنند. تعداد فنر در دیسک و صفحه می تواند به صورت دوبل، ۴ فنر یا ۶ فنر باشد که در واقع تعداد فنر بیشتر باعث می شود نوسانات بهتر جذب شوند و همچنین درگیر شدن شفت با گیربکس به صورت نرم تر و با لرزش کمتری همراه باشد.

آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو مجله تخصصی خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران دلایل کاهش شتاب خودرو علت کاهش شتاب پژو 206 علت کاهش کشش موتور علائم ضعیف شدن رینگ پیستون علائم تمام شدن دیسک و صفحه

تفاوت دیسک و صفحه ۴ فنره با ۶ فنره ؟

تفاوت اصلی دیسک و صفحه ۴ فنره با ۶ فنره در نوسان گیری بهتر می باشد. طبیعتاً دیسک و صفحه ۶ فنره به لطف بیشتر بودن فنر آن، نوسان گیری بهتری را نسبت به دیسک و صفحه ۴ فنره خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که در دیسک و صفحه ۶ فنره به دلیل داشتن فنرهای بیشتر، باعث افزایش زمان چسبیدن صفحه به دیسک می شود که همین موضوع شتاب اولیه خودرو را کاهش می دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.