ماجرای پولدارترین نیازمند جهان

0

به‌بهانه ادعای قرارداد 160 میلیارد تومانی دروازه‌بان سپاهان از سنگربان‌های دوم میلان، بایرلورکوزن، تاتنهام و … گفتیم که قیمت کمتری از او در ترانسفرمارکت دارند.

خراسان نوشت: باورکردنی نیست اما دستمزد یکی از دروازه‌بان‌های تیم‌های لیگ‌برتری کشورمان برای دو فصل، رقم عجیب‌و‌غریب 160 میلیارد تومان یا معادل 3 میلیون و 200 هزار دلار اعلام شده است.

بیوگرافی پیام نیازمند درآمد فوتبالیست ها بهترین دروازه بان ایران درآمد ورزشکاران تیم فوتبال سپاهان بازیکنان سپاهان سرمربی فوتبال سپاهان مدیر عامل باشگاه سپاهان

پیام نیازمند (زادهٔ ۱۷ فروردین ۱۳۷۴) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست دروازه‌بان برای باشگاه فوتبال سپاهان در لیگ برتر خلیج فارس و تیم ملی ایران بازی می‌کند.

جالب این است که پیام نیازمند دروازه‌بان باکیفیت و البته کم حاشیه تیم اصفهانی، در این فصل در بین 4 دروازه‌بان برتر لیگ از لحاظ تعداد کلین‌شیت هم نیست! به تازگی «رضا جاودانی» عضو کمیته انضباطی در برنامه اینترنتی فوتبال 360 مدعی شد: «یک بازیکن در سپاهان بود که سال اول 10 میلیارد تومان گرفته بود، سال بعد شده بود 150 میلیارد تومان، یعنی حدود چند صد درصد اضافه شده بود. پیام نیازمند بود که سال اول همین 10 میلیارد تومان بود ولی سال دوم به بالای صد و خرده‌ای میلیارد تومان رسیده بود». قرارداد پیام نیازمند با سپاهان برای سال دوم 150 میلیارد است که آن‌قدر سنگین محبوب می شود که می‌توان آن را با درآمد دروازه‌بان‌های تیم‌های سرشناس جهان مقایسه کرد‌. برای این‌که بدانیم با این دستمزد می‌توان کدام دروازه‌بان‌ها را به لیگ‌برتر کشورمان آورد به سراغ سایت معتبر «ترنسفر مارکت» رفتیم که به‌روزترین قیمت و ارزش بازیکنان را منتشر می‌کند.

از نیازمند و بیرو تا عابدزاده
ارزش پیام نیازمند طبق اطلاعات سایت ترنسفر مارکت، تنها 750 هزار دلار و معادل 37 میلیارد تومان است. در همین سایت، ارزش علیرضا بیرانوند، یک میلیون و 200 هزار دلار ثبت شده است. البته اعداد این سایت به ارزش بازیکن اشاره دارد، نه دستمزد؛ چون دستمزد یک بازیکن متاثر از چیزهای مختلفی است و خیلی وقت‌ها به مراتب کمتر از ارزش واقعی اوست. به‌طور مثال درباره بیرانوند با این که ارزش او تقریبا 60 میلیارد تومان است اما چند وقت پیش، عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد این‌که گفته شده قرارداد بیرانوند با پرسپولیس 14 میلیارد است، گفت: «بله و قرارداد او شفاف است» و بیرانوند هم در واکنش به قیمت قرارداد نیازمند قسم خورد که واقعاً رقم او همان چیزی است که اعلام شده است. قیمت «امیر عابدزاده»، دیگر دروازه بان تیم‌ملی کشورمان در این سایت، 800 هزار دلار و سیدحسین حسینی، 550 هزار دلار است.

دروزاه‌بان پورتیموننزه| یک و نیم میلیون دلار

«وینیسیوس سیلوستر»، دروازه‌بان تیم باشگاه ورزشی پورتیموننزه است که پیام نیازمند تا همین دو فصل پیش در آن بازی می‌کرد و ذخیره بود تا این‌که به طور قرضی به سپاهان آمد. نیازمند در لیگ پرتغال فقط دوبار برای تیمش بازی کرد که طی یکی از آن‌ها مقابل پورتو 7 گل خورد تا حواشی زیادی در لیگ آن کشور ایجاد شود و خیلی‌ها مربی پورتیموننزه را متهم به تبانی با پورتو کنند که اثبات نشد. در نهایت نیازمند بعد از فصلی ناموفق با دریافت رضایتنامه به سپاهان برگشت. یعنی سپاهان علاوه بر دستمزد نیازمند، رقمی هم برای رضایت‌نامه داده و با آپشن‌های قرارداد شاید هزینه این باشگاه برای دروازه‌بانش بالای 200 میلیارد هم باشد. خلاصه طبق اطلاعات سایت ترنسفر مارکت، ارزش سیلوستر که دروازه‌بان فیکس باشگاه سابق نیازمند است یک و نیم میلیون دلار یعنی کمتر از نصف قرارداد نیازمند با سپاهان(3 میلیون دلار) است.

استون ویلا| یک‌و‌نیم میلیون دلار

«رابین اولسن» دروازه‌بان دوم تیم استون ویلا انگلیس است. این تیم در حال حاضر در رده سوم لیگ برتر جزیره قرار دارد. این دروازه‌بان سوئدی، سال گذشته از آ اس رم به این تیم منتقل شد و ارزش او، نصف قرارداد پیام نیازمند با سپاهان، یعنی یک میلیون و 400 هزار دلار است.

بایرلورکوزن| 2ونیم میلیون دلار

«ماتی کوار»، فصل گذشته دروازه‌بان منچستریونایتد بود که الان درون دروازه بایرلورکوزن ایستاده است. این تیم بالاتر از بایرن مونیخ و دورتموند و بقیه تیم‌های سرشناس آلمانی در صدر جدول بوندسلیگا قرار دارد. ارزش دروازه بان اول این تیم، 5 میلیون دلار و دروازه‌بان ذخیره او یعنی لوکاس هرادتسکی، 2.5 میلیون دلار و کمتر از نیازمند است.

دورتموند| یک میلیون و 300 هزار دلار

مارسل لوتکا، دروازه‌بان لهستانی، 21 ساله و آینده‌داری است که سال گذشته به زنبورها پیوست. او دروازه‌بان دوم این تیم آلمانی است و ارزش او در ترنسفر مارکت، یک میلیون و 300 هزار دلار است. دورتموند که همیشه یکی از تیم‌های مدعی در بوندسلیگا به شمار می‌آید، تا این‌جای فصل در رده پنجم قرار دارد.

بولونیا| 3 و نیم میلیون دلار
تیم چهارم این فصل لیگ سری آ ایتالیا که از لاتزیو، رم، ناپولی و … عملکرد بهتری داشته است، بولونیاست. ارزش «ووکاش اسکوروپسکی» دروازه‌بان اول این تیم، 3.5 میلیون دلار و «فدریکو راواگلیا» دروازه‌بان دوم این تیم هم 450 هزار دلار قیمت دارد.

آث میلان| یک و نیم میلیون دلار
اگر دروازه بان اول آث میلان مصدوم یا محروم شود، «مارکو اسپورتیلو» ایتالیایی باید برای این باشگاه به میدان برود. او دروازه بان دوم این تیم است و ارزشش طبق اعلام سایت ترنسفر مارکت، یک و نیم میلیون دلار است.

فاینورد| 3 میلیون دلار
این تیم یعنی فاینورد بعد از آژاکس آمستردام، پرافتخارترین تیم هلندی در مسابقات بین‌المللی است. علیرضا جهانبخش، بازیکن تیم‌ملی کشورمان هم در این تیم توپ می‌زند. دروازه‌بان این تیم که افتخارات زیادی در لیگ هلند هم کسب کرده، «تایمون ولنر» است که ارزش او 3 میلیون دلار اعلام شده است.

تاتنهام| یک میلیون و 200 هزار دلار
«فریزر فورستر»، دروازه‌بان 30 ساله انگلیسی است که به‌تازگی قرارداد او تا سال 2025 تمدید شد و به همکاری خود با تاتنهام ادامه خواهد داد. او دوازه‌بان دوم این تیم است و ارزش او یک سوم قرارداد سال دوم نیازمند با سپاهان که 3 میلیون دلار بود، ثبت شده است یعنی یک میلیون و 200 هزار دلار.

زنیت روسیه| 900 هزار دلار
زنیت یکی از پرافتخارترین تیم‌های باشگاهی روسیه است و در مسابقات داخلی و بین‌المللی افتخارات زیادی را به دست آورده‌است. البته ما بیشتر این تیم را به‌خاطر حضور سردار آزمون، مهاجم تیم ملی کشورمان در آن می‌شناسیم. جالب است که بدانید، ارزش «دنیس آدمو» دروازه‌بان اول تیم زنیت روسیه، 900 هزار دلار است.

ولورهمپتون| 2 میلیون یورو
یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز لیگ برتر جزیره در این فصل که در بین 10 تیم برتر هم قرار گرفت اما الان در رده یازدهم قرار دارد، ولورهمپتون است. ارزش «دنیل بنتلی» دروازه‌بان اول و اصلی این تیم در سایت ترنسفر مارکت، 2 میلیون یورو عنوان شده است که تقریبا یک میلیون و 200 هزار دلار(60 میلیارد تومان) کمتر از دستمزد «پیام نیازمند» است.

پیامدهای این قرارداد عجیی

این روزها ماجرای حواله واردات خودروی فوتبالیست‌ها که به عنوان پاداش صعود به جام‌جهانی به بازیکنان تیم ملی اهدا شد و مورد انتقاد جدی دیگر ورزشکاران هم بود و حتی به‌تازگی به مشکل هم خورده، خیلی در مرکز توجه است. بد نیست بدانید نیازمند که طی سال‌های اخیر یکی از دروازه‌بانان ذخیره تیم ملی هم بوده و در مجموع طی حدود 5 سال نیمکت نشینی 6 بازی ملی هم داشته، بعد از صعود تیم ملی به جام‌جهانی مجوز وارد کردن یک خودروی پورشه ماکان را هم دریافت کرد. البته طی سال‌های اخیر بعد از بیرانوند، به تناوب امیر عابدزاده و حسین حسینی بیشتر شانس بازی در تیم ملی را داشتند؛ اما حتی این موضوع هم باعث نشد پاداش شامل حال نیازمند نشود. در این‌که او دروازه‌بان خوب و با اخلاقی است شکی نیست؛ اما عدد قرارداد اوبر اساس چیزی که رضا جاودانی عنوان کرده نه‌تنها تناسبی با واقعیت‌های جامعه و حتی ورزش ایران ندارد، بلکه به طرز عجیبی با قراردادهای دیگر بازیکنان ایرانی و حتی جهانی هم به شدت متفاوت است و شاید این حس بد را در بسیاری از جوانان ایجاد کند که فایده درس‌خواندن، تلاش و … چیست وقتی یک دروازه‌بان صدها برابر یک متخصص درآمد دارد!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.