راه ورود سوخت بر سر پیستون و خروج دود از موتور کجاست ؟

0

همه چیز در مورد عملکرد سوپاپ موتور

دریچه های موتور اجزای مکانیکی موتور احتراق داخلی هستند که برای کنترل جریان هوا در موتور مسئول هستند. هوای داخل دریچه ها سوختی را ایجاد می کند که انرژی مورد استفاده برای حرکت پیستون را ایجاد می کند.

راه ورود سوخت بر سر پیستون و خروج دود از موتور کجاست ؟

 

بیایید نحوه عملکرد دریچه های موتور ، عملکرد آنها و انواع دریچه های موتور را با جزئیات مشخص کنیم.

عملکرد سوپاپ های موتور توضیح داده شده است

سوپاپ های موتور وظیفه کنترل جریان هوا در موتور را بر عهده دارند

سوپاپ های موتور اجزای مکانیکی هستند که جریان سیال یا گاز را در حین احتراق داخلی اجازه یا متوقف می کنند.

انواع مختلفی از موتورها وجود دارد که با توجه به تعداد سیلندرها (محفظه های احتراق مسئول تولید نیرو از احتراق سوخت) متفاوت است. آنها همچنین بر اساس نوع عملکرد (2 چرخه یا 4 چرخه)، و با قرار دادن طراحی سوپاپ ها در داخل موتور (سوپاپ بالای سر OHV، بادامک بالای سر OHC، یا سوپاپ در بلوک VIB) متفاوت هستند.

تعمیرکار آموزش تعمیر خودرو سوپاپ چیست کار سوپاپ چیست خرابي هاي سوپاپ علت صدای سوپاپ پراید باز کردن سرسیلندر پراید

پیستون ها در داخل سیلندرها بالا و پایین می روند. سوپاپ های موتور را می توان در بالای مسیر پیستون ها یافت. تعداد سوپاپ ها به سازنده موتور بستگی دارد. به زودی پس از قرار گرفتن پیستون در پایین سیلندر، دریچه ورودی باز می شود تا هوا وارد شود، سپس بلافاصله بسته می شود تا سیلندر در برابر هوا بماند و فشرده سازی ایجاد شود.

هنگامی که پیستون از فشرده سازی عبور می کند، دریچه اگزوز باز می شود و به اگزوز اجازه خروج می دهد. پس از خروج اگزوز از موتور، بلافاصله بسته می شود. اگر در مورد نحوه باز و بسته شدن سوپاپ ها سوال دارید؟ برای این منظور یک شفت به تمام سوپاپ های موتور فشار می آورد.

این شفت در عامیانه میل بادامک نامیده می شود. اگر از عباراتی مانند میل بادامک و سایر اصطلاحات خودرو بی اطلاع هستید، این واژه نامه در مورد اصطلاحات خودرو به شما کمک خواهد کرد.
انواع سوپاپ موتور توضیح داده شده است

دو نوع سوپاپ موتور وجود دارد – ورودی و اگزوز

دو نوع سوپاپ موتور وجود دارد: سوپاپ ورودی و سوپاپ اگزوز.

به طور طبیعی، عملکرد سوپاپ ورودی اجازه ورود هوا و عملکرد سوپاپ خروجی خروج گازهای خروجی از فرآیند احتراق پس از احتراق است. هر چه موتور هوای بیشتری وارد و خارج کند، کارآمدتر خواهد بود و در نتیجه قدرت و قدرت جاده بیشتر می شود. همچنین به همین دلیل است که سوپاپ های موتور نقش اساسی در سطح عملکرد موتور دارند.

همه چیز مربوط به عملکرد سوپاپ موتور خودرو است. علاوه بر این، اگر موتور خودروی شما مدام خراب می شود و در هنگام تعمیر آن هزینه های زیادی را متحمل می شوید، ممکن است به دلیل قدیمی بودن آن باشد. ماشین دیگری با موتور نسبتاً جدید ممکن است راه حل مشکل شما باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.