نکاتی برای مراقبت از خودروهای الکتریکی در هوای گرم

0

خودروهای برقی در حال تبدیل شدن به یک هنجار جدید با ویژگی های منحصر به فرد مدرن هستند. با این حال، نگرانی هایی در رابطه با محدوده EV در شرایط آب و هوایی شدید وجود دارد. از آنجایی که امارات شاهد دماهای بالا است، یادگیری نحوه مراقبت از خودروهای الکتریکی در هوای گرم ضروری است. علاوه بر این، دمای بالا بر عمر باتری لیتیوم یون مورد استفاده در خودروهای برقی تأثیر می گذارد.

 خودرو برقی
 مشخصات خودرو برقی
 تعمیر و نگهداری خودرو
 باتری خودرو برقی چیست
 خراب شدن باطری ماشین
 مراقبت از باتری
 مراقبت از خودرو
 آموزش نکات فنی خودرو
 شارژ کردن باتری ماشین

در حالی که ما شاهد آتش گرفتن خودروهای معمولی در هوای گرم ، مهم است که در مورد اثرات نامطلوب دما بر روی خودروهای الکتریکی در هوای گرم بیاموزیم. در اینجا راهنمای کاملی در مورد عواقب و نکات مراقبت از ماشین الکتریکی در هوای گرم آورده شده است.

چگونه آب و هوای گرم بر برد و عملکرد EV تاثیر می گذارد ، دمای بالا ممکن است بر طول عمر و عملکرد باتری EV شما تأثیر بگذارد.

باتری های ماشین های برقی زمانی بهترین عملکرد را دارند که دما بین 25 تا 35 درجه سانتیگراد باشد. به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی، سازندگان خودروهای برقی مانند تسلا ادعا کردند که عملکرد باتری EV آنها در دماهای شدید از 80- تا 60 درجه سانتی گراد کاهش نمی یابد.

با این حال، هنوز ایده خوبی نیست که خودروی الکتریکی برای ساعات طولانی زیر نور خورشید رها کنید. به عنوان مثال، اگر تلفن همراه خود را در گرما نگه دارید، عمر باتری آن کاهش می یابد. گفته می‌شود، خودروهای الکتریکی به نسخه بزرگ‌تر باتری‌های لیتیوم یونی مشابه باتری‌های تلفن همراه مجهز هستند.

در زیر برخی از اثراتی که ممکن است در خودروهای برقی خود در هوای گرم شاهد باشید آورده شده است:

بر اساس مطالعات انجام شده توسط خودروسازان، هنگام رانندگی با خودروی الکتریکی در شرایط آب و هوایی گرم، می توان برد را تا 17 درصد کاهش داد.

دمای بالا ممکن است بر طول عمر باتری تأثیر بگذارد.

فرار حرارتی، پدیده ای از انبساط سلولی ممکن است منجر به آتش سوزی پیش بینی نشده شود.

نرخ شارژ به دلیل دمای بالا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و در نتیجه زمان شارژ بیشتر می شود.

نکاتی برای مالکان خودروهای برقی در مورد افزایش دما

اجتناب از شارژ سریع و استفاده از ویژگی‌های مختلف مانند حالت سازگار با محیط زیست و پیش‌تنظیم می‌تواند تأثیر هوای گرم را بر خودروهای برقی کاهش دهد.

ممکن است عملکرد کاهش یابد، اما از کار نمی افتد. با این حال، می توانید از تأثیر هوای گرم که در بالا ذکر شد بر روی خودروهای برقی جلوگیری کنید. در اینجا ما چند نکته برای افزایش طول عمر باتری خودروهای برقی و دستیابی به عملکرد بهینه فهرست کرده ایم:

از شارژ سریع خودداری کنید

استفاده مکرر از شارژرهای جریان مستقیم (DC) می تواند عملکرد باتری را بدتر کند. از آنجایی که سرعت جریان در شارژ سریع بیشتر است، باتری به دلیل جریان فعلی گرم می شود. دمای بالاتر به اثر گرمایش باتری می افزاید. گفته می شود که منجر به کاهش عمر باتری می شود.

از ویژگی پیش شرطی استفاده کنید

پیش شرط یکی از سودآورترین ویژگی های یک خودروی الکتریکی است. هنگامی که قصد دارید ماشین الکتریکی خود را در هوای گرم برانید، می توانید قبل از سوار شدن به خودروی برقی، ویژگی پیش تهویه را در EV روشن کنید. ویژگی پیش شرطی به شما امکان می دهد دما را برای عملکرد بهینه خودروهای الکتریکی در هوای سرد یا گرم تنظیم کنید. گفته شد، پیش‌تهویه دمای کابین را حفظ می‌کند، که به جلوگیری از گرمازدگی ماشین کودک و سایر مشکلات ناشی از گرمای بیش از حد کمک می‌کند.

به عنوان مثال، زمانی که هوا گرم است، EV دمای داخل خود را قبل از رانندگی تنظیم می کند. گفته می شود، این ویژگی دمای باتری را تنظیم می کند و به طور کلی عمر و عملکرد باتری EV را حفظ می کند. می‌توانید تسلاهای دست دوم را در امارات که دارای ویژگی‌های پیش‌تنظیمی برای بهبود عملکرد خودروهای برقی شما هستند.

شارژ در شب یا صبح زود

 خودرو برقی
 مشخصات خودرو برقی
 تعمیر و نگهداری خودرو
 باتری خودرو برقی چیست
 خراب شدن باطری ماشین
 مراقبت از باتری
 مراقبت از خودرو
 آموزش نکات فنی خودرو
 شارژ کردن باتری ماشین

شارژ EV شما در طول شب یا صبح زود گرم شدن باتری را کاهش می دهد

از آنجایی که دما در شب و اوایل صبح کمتر است، شارژ کردن خودروی برقی شما در طول شب یا صبح زود می تواند گرم شدن باتری را از بین ببرد. علاوه بر این، می‌توانید ماشین خود را در مکان‌هایی با سایه‌بان پارک کرده و شارژ کنید تا عملکرد باتری EV خود را افزایش دهید.

استفاده از برنامه های غیر ضروری را کاهش دهید

حتما می دانید که استفاده از اپلیکیشن های زیاد روی گوشی موبایل باعث گرم شدن گوشی و تخلیه سریع باتری می شود. به طور مشابه، استفاده از بسیاری از برنامه ها باتری EV را گرم می کند. بنابراین توصیه می شود هنگام رانندگی با خودروی برقی در هوای گرم از استفاده از برنامه های غیر ضروری خودداری کنید.

هنگام رانندگی از حالت ECO-MODE استفاده کنید

 خودرو برقی
 مشخصات خودرو برقی
 تعمیر و نگهداری خودرو
 باتری خودرو برقی چیست
 خراب شدن باطری ماشین
 مراقبت از باتری
 مراقبت از خودرو
 آموزش نکات فنی خودرو
 شارژ کردن باتری ماشین

حالت اکو شارژ باتری را حفظ می کند و امکان سواری طولانی تری را فراهم می کند

شنیده اید حالت سازگار با محیط زیست . با این حال، خودروهای الکتریکی همچنین دارای یک ویژگی حالت سازگار با محیط زیست هستند تا شارژ باتری را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند. باتری های EV در هوای گرم به دلیل استفاده از تهویه مطبوع و سایر ویژگی ها شارژ بیشتری مصرف می کنند. از این رو، روشن کردن حالت سازگار با محیط زیست در خودروی الکتریکی خود در هوای گرم می تواند به شما در یک سفر طولانی کمک کند.

EV خود را بین 20٪ تا 80٪ شارژ کنید

بیشتر سازندگان برای جلوگیری از شارژ بیش از حد خودروهای الکتریکی را تا 80 درصد توصیه می کنند. اگرچه یک سیستم مدیریت باتری و سیستم خنک کننده برای کنترل گرمای بیش از حد وجود دارد، اما همچنان ترجیح داده می شود که خودروهای برقی خود را در هوای گرم بیش از حد شارژ نکنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.