راهنمای مفید در مورد تیونینگ خودرو

0

تنظیم خودکار صرفاً به این معنی است که ماشین خود را به گونه ای حفظ کنید که به آرامی کار کند، با حداکثر کارایی و بهره وری سوخت. و همه اینها فقط در صورتی به دست می آیند که بدانید چگونه ماشین خود را کاملاً تنظیم کنید. ممکن است برای انجام این خدمات به تکنسین های واجد شرایط یا مراکز خدمات خودرو مراجعه کنید – اما اگر از علاقه مندان به خودرو هستید، حتی می توانید اصول اولیه تیونینگ خودرو را بیاموزید.

فقط مراحلی را که در این راهنما در مورد تنظیم خودرو توضیح داده شده است دنبال کنید تا عملکرد بهینه وسیله نقلیه خود را حفظ کنید.

راهنمای مفید در مورد تیونینگ خودرو DIY

نکاتی در مورد تیونینگ خودرو

تنظیم ماشین شما همیشه به مکانیک احتیاج ندارد. گاهی اوقات می توانید مشکلات را خودتان پیدا کنید و بدون تلاش زیاد آنها را برطرف کنید. با این حال، ما به شما توصیه می کنیم با پلیس RTA و دبی بررسی کنید که آیا نوع تیونینگ خودرویی که مایل به انجام آن هستید مجاز است یا خیر. بیایید نگاهی به برخی از نکات اساسی تنظیم بپردازیم.

تنظیم موتور خودرو

 fownix arrizo 6 pro

یک موتور قدرتمند برای کارایی عملکرد ماشین شما قریب الوقوع استبرای اینکه وسیله نقلیه شما عملکرد مطلوبی داشته باشد، موتور آن باید در فرم کامل باشد. اساساً یک موتور برای عملکرد روان به سه چیز نیاز دارد: هوا، سوخت و احتراق.

هوا حاوی اکسیژن است که سوخت را در محفظه های احتراق می سوزاند. موتورهای احتراقی به سادگی نمی توانند بدون هوا و سوخت کار کنند.

بنابراین، مطمئن شوید که موتور شما هوا می گیرد. بدون مقدار مناسب هوا در محفظه های احتراق، احتراق موثر امکان پذیر نیست. اکنون برای جریان هوای مناسب، باید یک فیلتر موتور هوای با جریان بالا داشته باشید. قدرت موتور شما به طور پایدار به جریان خوب هوای سرد از داخل ماشین از جلوپنجره تا اگزوز بستگی دارد. برای جزئیات بیشتر در مورد نحوه کار موتورها، در اینجا آناتومی موتور و قطعات خودرو .

همچنین باید سطح روغن موتور را بررسی کنید – اینها معمولاً به عنوان راه نجات برای موتورها شناخته می شوند. روغن موتور موتور را روغن کاری می کند و از آن در برابر دو دشمن بزرگ آن محافظت می کند: گرما و اصطکاک.

همچنین سطح مایع خنک کننده را بررسی کنید و شمع ها را چک کنید. اطمینان حاصل کنید که سطح روغن موتور و مایع خنک کننده مطابق با توصیه های سازنده باشد. در مورد دوشاخه ها، در صورت نیاز، شمع های جدید را نصب کنید، تسمه تایم را بررسی کرده و ماشین را روشن کنید.

با این حال، پس از گذراندن تمام این موارد، اگر موتور خودروی شما فوراً روشن نمی شود یا شروع به ضربه زدن نمی کند، وقت آن است که ماشین خود را توسط یک متخصص تیونینگ کنید.

تنظیم تایر

تعمیرات تخصصی بی ام و تعویض لنت ترمز بی ام و قیمت لنت ترمز بی ام و قیمت دیسک ترمز بی ام و آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو بهترین تعمیرگاه بی ام و در تهران آدرس تعمیرگاه های تهران آدرس تعمیرگاه های کرج هزینه سرویس بی ام و

چرخش چرخ و فشار را به عنوان بخشی از بررسی روزانه تنظیم خودرو خود بررسی کنیدجدا از بررسی و تنظیم موتور خودرو، باید مطمئن شوید که چرخ‌هایتان در بهترین حالت سالم هستند. چرخش لاستیک و فشار لاستیک را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که فشار باد لاستیک مطابق با سطح پیشنهادی سازنده باشد.

فقط با تنظیم باد لاستیک خود، تاثیر زیادی در هنگام رانندگی احساس خواهید کرد. و گاهی اوقات به جای تعلیق و تغییرات گران قیمت، این تنها چیزی است که ماشین شما نیاز دارد.

اما با این حال، اگر احساس می‌کنید چرخ‌های شما به درستی تراز نشده‌اند و به سیستم تعلیق نیاز دارید، به یک مکانیک یا مرکز خدمات مراجعه کنید و چرخ‌ها را تعمیر کنید. تیونینگ خودرو بدون تنظیم صحیح چرخ ناقص است.

علاوه بر این، رانندگی خودروها بدون تراز مناسب چرخ ها می تواند بسیار خطرناک باشد. اگر احساس می‌کنید چرخ‌ها نیاز به تعویض دارند ، نگاهی به ابزارهای مورد نیاز برای تعویض لاستیک .

ترمزها را ارتقا دهید

توانایی توقف خودروی با سرعت بالا در کسری از ثانیه با ترمز امکان پذیر است. اگر راننده سریع هستید یا در جاده های ناهموار رانندگی می کنید، باید ترمزهای خودروی خود را به ترمزهای دیسکی تهویه شونده ارتقا دهید.

در شرایط ترمز سنگین، این ترمزها به راحتی خنک می شوند و از آسیب دیسک مانند تاب برداشتن جلوگیری می کنند. اگرچه این ترمزها گران‌تر هستند و اغلب توسط اتومبیل‌رانان مناسب استفاده می‌شوند، برخی از دارندگان خودرو به دلیل توانایی آنها در توقف آسان هنگام ترمزگیری شدید، دوست دارند از آنها استفاده کنند.

علاوه بر این، اگر نمی خواهید برای ترمز دیسکی تهویه شده هزینه کنید، می توانید فقط لنت ترمز خود را ارتقا دهید. خرید آنها آسان است و به راحتی جا می شوند. لنت‌های ترمز مناسب می‌توانند حتی با استفاده از ترمزهای نامرغوب با کالیپرها و دیسک‌های ضعیف، قدرت توقف کامل را برای شما به ارمغان بیاورند. ترمز خودروی شما نیاز به تعمیر دارد را بررسی کنید .

راندن ماشینی با ترمز ضعیف یک نه بزرگ است. ترمز برای ایمنی وسیله نقلیه شما و همچنین شما و سرنشینان ضروری است. اگر ترمزهای شما واقعا ضعیف می شوند، باید علاوه بر لنت ترمز، دیسک های با کارایی بالا و کالیپرهای جدید نصب کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.