هر درخت زرشک چند کیلو بار می دهد؟

0

یکی از سوالات پر تکراری که امروزه افراد باغدار علاقمند زیادی درباره باردهی این درختان جویا هستند این هست که میزان باردهی این درختان در طول سال تا چه میزانی است؟ و بهتر است برای مراجعه به نهالستان‌ها چه نوع خرید نهال زرشک را به انجام رساند؟ لذ برای دریافت پاسخ این دسته از سوالات بهتر است تا انتهای این مقاله با ماه همراه باشید تا بتوانیم مطالب مهمی را برای شناخت شما و مراجعه به نهالستان فروش نهال زرشک در اختیارتان قرار دهیم تات بتواندی خرید نهال زرشک را به راحتی به انجام برسانید.

لازم است بدانید که این درختان به دلیل این که از ارقام متعددی برخودار هستند در پی خود از باردهی متنوعی هم برخوردار هستند از این رو باید گفت که شما با توجه به این که در اقلیم چه شهری ساکن هستید و کاشت چه نوع نهال زرشکی را به انجام می‌رسانید از این میزان باردهی در این درختان به صورت مختلفی خواهد بود که در ادامه به نکاتی مهم که چه عواملی می‌تواند در این راستا تاثیر گذار باشد هم می‌پردازیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

باردهی نهال زرشک

با توجه به مطالعاتی که درباره باردهی نهال زرشک به انجام گرفته است مطالعات حاکی از این مسئله است که باردهی در این درختان به طور استاندارد برای هر درخت تا میزان 3 الی 5 کیلوگرم می‌باشد لذا باید بدایند که البته عوامل متعددی می‌تواند این باردهی را رو به افزایش و یا رو به کاهش برساند از این رو باید بدانید که این درختان در س سال اول باردهی چندانی را به همراه ندارند و می‌توان گفت از سال 4 و 5 بعد از کاشت باردهی قابل توجهی را برای شما خواهند داشت.

لذا باید بدانید که این درختان هر چه از سن بیشتری را داشته باشند باردهی آنها به صورت بهتری به انجام می‌رسد به طوری که باید گفت به طور میانگین طبق بررسی‌های انجام گرفته باید باردهی این درختان در سال هفتم تا حدود 2 تن باشد و اگر کم‌تر از این میزان شد باید به نوع رسیدگی و کاشت خود از این درختان در منطقه اقلیمی خود رجوع کنید تا تمامی عواملی که منجر به کاهش باردهی در این درختان شده است را مورد بررسی قرار دهید.

بررسی میزان باردهی نهال زرشک قائنات

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته باید بدانید که میزن باردهی نهال زرشک قائنات در هر هکتار تا حدود 2 تن می‌رسد این درختان از نژاد سردسیری برخوردار هستند و از مقاومت بالایی در برابر سزما برخوردار هستند و باید بدانید که هنگام وزش بادهای شدید ممکن است دچار آسیب شوند و بهتر است برای جلوگیری از این موضوع از کاشت درختانی که از ارتفاع زیادی برخوردار هستند به کاشت برسانید تا جلوی این دسته از حسارات گرفته شود.

این نکته را هم باید بدانید که در برخی از مواقع کاشت این درختان در شهرهایی که از اقلیم نیمه گرم و معتدلی است به خوبی رشد می‌کند به طوری که میزان باردهی آن در همین شهرها هم به همین میزان گفته شده است چرا که اگر در دسته خرید نهال زرشک دچار مشکل شدید بهتر است به نهالستان‌های فروش نهال زرشک به صورت اینترنتی مراجعه داشته باشید و از جواز و فاکتورهای تاییدی جهاد کشاورزی آن اطمینان حاصل فرمایید.


نهال زرشک بیرجند

یکی از درختانی که از باردهی قابل توجهی برخوردار هستند و مناسب برای کاشت در مناطق سردسیری ایران هستند نهال زرشک بیرجند می‌باشد به طوری که این درختان دارای میوه زرشک قرمز و با تراکمی هستند از این رو بسیاری از باغداران به دنبال کاشت از این دسته از نهال زرشک بیرجند هستند این درختان علاوه بر باردهی قابل توجهی که دارند از میزان مقاومت بالایی در برابر آفات برخوردار هستند و خیلی کم دچار بیماری و آفات می‌شوند.

شاید برای خیلی از شما این سوال ایجاد شده باشد که میزان باردهی نهال زرشک بیرجند در طول سال تا جه میزانی است؟ برای دریافت این سوال باید بدانید که این درختان به دلیل نژاد سردسیری که دارند از باردهی بالایی برخوردار هستند و میزان باردهی آنها در هر هکتار تا حدود 5 تن می‌رسد از این رو اگر شما در مناطق سردسیری ایران ساکن هستید بهتر است این درختان را به کاشت برسانید.

عوامل موثر در باردهی نهال زرشک پلویی

همانطور که در قسمت بالای این مقاله به آن اشاره کردیم میزان باردهی نهال زرشک پلویی می‌تواند بسته به عوامل مختلفی به انجام برسد به طوری که این عوامل مهم عبارت هستند از:

  • نوع کاشت نهال زرشک
  • نوع خاک
  • آبیاری
  • نوع درخت زرشک با اقلیم هر منطقه

این عواملی که برای شما در این قسمت از مقاله بازگو شد می‌تواند در دشته عوامل تاثیرگذار بر روی باردهی این درختن باشد به طوری که نوع کاشت این درختان و رعایت حد فاصله هر درختی می‌تواند در میزان باردهی آن تاثیر بسیار بالایی را به همراه داشته باشد از طرفی باید بدانید که این درختان بیشتر دوستدار خاک‌های سبک و شنی هستند از این رو برای رشد و باردهی بهتر اگر در خاک‌های که بافت سنگینی را به همراه دارند ممکن است از میزان باردهی دچار مشکلاتی شوند.

نکته دیگری درباره این درختان باید بدانید نیاز آبیاری این درختان بیشتر در هر هفته به میزان یکبار استفاده می‌شود که در شرایط اقلیمی و آب و هوایی هر منطقه به صورت جداگانه با میزان کم و یا زیادی به انجام می‌رسد ک در باردهی این درختان موثر است.

باردهی نهال زرشک بی دانه پفکی

این دسته از درختان و نهال زرشک بی دانه پفکی دارای باردهی متعادلی است که بهتر است در مناطق سرد و معتدل کشور به کاشت برسند به طوری که میزان میانگین باردهی این درختان تا حدود 2 تن می‌باشد و عواملی همچون:

  • هرس کردن
  • کوددهی مناسب
  • سمپاشی با غلظت استاندارد

می‌تواند در باردهی این درختان نام برده شده تاثیرات بسیار زیادی را داشته باشد به طوری که طی مطالعات صورت گرفته این درختان در سال‌های اخیر با رسیدگی درست باغداران تا حدود 3 تن هم باردهی در هر هکتار داشته‌اند اما میزان بیشتر آن تا 2 تن در هر هکتر می‌باشد از این رو باید بدانید که هرس کردن این درختان در فصل قبل از شکوفه دادن و باردهی بسیار می‌تواند در کیفیت میوه و میزان باردهی این درختان تاثیر بسیار زیادی را داشته باشد به طوری که امروزه با کودهای عالی و معدنی که وجود دارد افراد باغدار زیادی توانسته‌اند این باردهی را در هر هکتار از باغات خود به بهترین شکل ممکن افزایش دهند و از میزان مناسبی از باردهی این درختان برخوردار شوند.


بیشتر بخوانید : https://paliznahal.ir/product-category/barberry/

کلام آخر

با رسیدن به قسمت آخر این مقاله و با توجه به توضیحاتی که برای شما گفته شده بهتر است برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران عالی در مجموعه و نهالستان paliznahal.ir ارتباط حاصل کنید تا بتوانید با توجه به اقلیم شهری که برخوردار هستید بهترین این درختان را برای خود به کاشت برسانید لذا با تماس با شماره‌ای که از این مجموعه در انتهای سایت درج شده است با مشاوران آنلاین این مجموعه ارتباط گرفته و سوالات خود را از میزان باردهی هر نوع از نهال زرشک با توجه به اقلیم‌های متعدد جویا شوید.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.