هاچ بک زیبای رنو توئینگو +عکس ومشخصات

0

هاچ بک زیبای رنو نسل سوم توئینگو بر روی پلت فرم مشترک

نسل سوم توئینگو بر روی پلت فرم مشترکی با اسمارت ساخته‌شده و موتور آن برخلاف رویهٔ متداول، در عقب خودرو قرار دارد. بدین ترتیب نیروی پیشرانه نیز به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. حال رنو نسخهٔ قوی‌تری از هاچ بک شهری خود را با پسوند GT و با ۱۱۰ اسب بخار قدرت معرفی کرده است.

نسل سوم هاچ بک کوچک شهری رنو یعنی توئینگو، در سال ۲۰۱۴ معرفی شد؛ اما این خودرو در نسل سوم دستخوش تغییر بزرگی شده بود. نسل سوم توئینگو بر روی پلت فرم مشترکی با اسمارت ساخته‌شده و موتور آن برخلاف رویهٔ متداول، در عقب خودرو قرار دارد. بدین ترتیب نیروی پیشرانه نیز به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. حال رنو نسخهٔ قوی‌تری از هاچبک شهری خود را با پسوند GT و با ۱۱۰ اسب بخار قدرت معرفی کرده است.

http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1395/3/19/882379_472.jpg

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پدال، مهندسان رنو اسپرت، موتور سه سیلندر ۰٫۹ لیتری توربوشارژ توئینگو را موردبازنگری قرار داده و قدرت و گشتاور آن را از ۹۰ به ۱۱۰ اسب بخار و ۱۳۵ به ۱۷۰ نیوتن متر افزایش داده‌اند. این همان موتوری است که در نسخهٔ تیونینگ شدهٔ اسمارت توسط برابوس نیز مورداستفاده قرارگرفته است. این افزایش توان با به‌روزرسانی سیستم هوا رسانی موتور و ایجاد تغییراتی در واحد کنترل ECU به‌دست‌آمده است. علاوه بر این، در گیربکس دستی خودرو نیز تغییراتی ایجادشده که احساس اسپرتی را به توئینگو GT می‌بخشد.

درحالی‌که توئینگوی استاندارد با موتور ۰٫۹ لیتری TCe در ۱۰٫۸ ثانیه از صفر به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست‌یافته و درنهایت به حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد، اما هنوز مشخصات عملکردی توئینگو GT اعلام‌نشده است. بااین‌حال عملکرد توئینگو GT بسیار شبیه به اسمارت برابوس خواهد بود که شتاب صفرتا صدی معادل ۹٫۵ ثانیه دارد.

در توئینگو GT شاسی مورد تجدیدنظر و به‌روزآوری قرارگرفته، ESP به‌صورت ویژه تنظیم‌شده، سیستم فرمان سرعت متغیر بکار رفته و از رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی خاص استفاده‌شده است که مجموع این تغییرات به‌وضوح هندلینگ بهتر و بازخورد و پاسخگویی بالاتر فرمان را برای این هاچبک اسپرت دیفرانسیل عقب فراهم می‌آورد. ضمن اینکه به دلیل دیفرانسیل عقب بودن، از هندلینگ و مانور پذیری بهتری نسبت به همتایان دیفرانسیل جلوی خود برخوردار است.

ازلحاظ طراحی خارجی نیز توئینگو GT با کیت بدنهٔ تهاجمی‌تر، دریچهٔ هوای جانبی و یک رنگ نارنجی Piment جدید از مدل‌های معمولی متمایز می‌شود. همچنین ارتفاع کمتر و استفاده از اگزوز دوگانه به هرچه بیشتر اسپرت شدن ظاهر خودرو کمک کرده است.

http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1395/3/19/882381_826.jpg

هنوز تصاویر فضای داخلی خودرو منتشرنشده است اما رنو می‌گوید توئینگو GT به یک تریم نارنجی، روکش آلومینیومی پدال‌ها، سر دندهٔ اسپرت و روکش رکاب‌های ویژه با برند رنو اسپرت مجهز خواهد بود. نسخهٔ استاندارد توئینگو با استقبال مناسبی در بازار اروپا روبرو شده است و انتظار می‌رود این نسخهٔ اسپرت نیز خریداران بیشتری را به‌سوی این هاچبک کوچک فرانسوی جذب کند. رنو توئینگو GT برای اولین بار در تاریخ ۲۳ تا ۲۶ ژوئن در فستیوال سرعت گودوود به نمایش عمومی درخواهد آمد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.