اخبار و حواشی پنجمین نمایشگاه خودرو تهران 1402 +عکس

0

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران، با نام رسمی اتو اکسپو تهران، یک سال و نیم بعد از دوره قبلی در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجری برگزاری نمایشگاه سال ۱۴۰۲ تغییر کرده است و ازاین‌رو با حال و هوای متفاوتی نسبت به چهارمین نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ دارد. بازدیدکنندگان علاوه بر اینکه مثل سایر نمایشگاه‌ها می‌توانند از محصولات ملی و مونتاژی (خودروهای سبک و سنگین) خودروسازان داخلی بازدید کنند، امکان بررسی خودروهای وارداتی جدید را نیز دارند. واردات خودرو بعد از ۵ سال دوباره آزاد شده است و حضور محصولات روز دنیا حال و هوای تازه‌ای به پنجمین نمایشگاه خودرو تهران داده است.

حواشی و اخبار پنجمین نمایشگاه خودرو تهران 1402 +عکس

زمان و مکان اتو اکسپو تهران

زمان: ۱۰ تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ – از ساعت ۱۰ تا ۱۷

مکان: نمایشگاه شهر آفتاب

روز افتتاحیه، ۹ بهمن به خبرنگاران و رسانه‌ها اختصاص دارد و از روز ۱۰ بهمن امکان بازدید برای عموم فراهم است.

شرکت های حاضر در نمایشگاه

شرکت‌های مرتبط با خودرو در قالب گروه‌های خودروسازان و واردکنندگان سواری و تجاری، خدمات خودرو، فناوری و نوآوری خودرو، صنایع وابسته، قطعات و تجهیزات در غرفه‌های اختصاصی و فضایی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع جدیدترین محصولات خود را معرفی و ارائه می‌کنند.

  • آتین خودرو دیزل
  • آریا دیزل
  • ایران خودرو
  • ایران خودرو دیزل
  • بهمن موتور
  • تیگارد موتور
  • شیران دیزل
  • فردا دیزل
  • فردا موتورز
  • کاریزان دیزل
  • کوشا خودرو
  • ماموت خودرو
  • مدیران خودرو
  • معین خودرو
  • مکث موتور
  • نامی موتور

روز افتتاحیه نمایشگاه خودرو تهران (۹ بهمن ۱۴۰۲)

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران از روز ۹ بهمن با حضور خبرنگاران و کارشناسان کار خود را آغاز کرد. روز اول نمایشگاه به‌عنوان Press Day یا روز خبرنگاران فقط مختص اصحاب رسانه بود. همچنین از ساعت ۱۸ مراسم افتتاحیه اتو اکسپو تهران با رئیس شورای اسلامی شهر تهران و مدیرعامل شهر آفتاب افتتاح شد.

خودروهای جدید

در روز ۹ بهمن، ۴ خودرو جدید در پنجمین نمایشگاه تهران رونمایی شدند.

تیارا پرایم

تیارا پرایم به‌عنوان جدیدترین محصول مکث موتور در اتو اکسپو تهران رونمایی شد. این کراس اوور در چین با نام بایک X7 عرضه می‌شود و طراحی ظاهری به‌روز و مدرنی دارد. این نسخه از تیارا همانند بیشتر خودروهای چینی از موتور ۱.۵ لیتری توربو به قدرت ۱۸۵ اسب بخار بهره می‌برد و می‌تواند در ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. علاوه بر ظاهر مدرن، تیارا پرایم طراحی داخلی جدیدی نیز دارد و آپشن‌های به‌روزی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

تیگارد L7 پلاسمعرفی تیگارد L7 پلاس پیکاپ جدید سانیار موتور پارسیان برای بازار ایران

تیگارد L7 پلاس که پیش از این قرار بود توسط دیار خودرو در دسترس مشتریان ایرانی قرار بگیرد، در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ با برند تیگارد رونمایی شد. این پیکاپ دوکابینه از یک موتور بنزینی ۲.۴ لیتری به قدرت ۱۵۰ اسب بخار بهره می‌برد. قدرت موتور از طریق گیربکس دستی ۵ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

کاما ES6

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران

کاما ES6 خودرو تجاری سبکی از آریا دیزل است که در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد. این ون برقی در دو نسخه مسافری و باری به بازار می‌آید. نسخه مسافری کاما ES6 ظرفیت ۱۱ مسافر را دارد و با یک بار شارژ می‌توان ۴۰۰ کیلومتر با آن رانندگی کرد. آریا دیزل پیش از این کامیونت‌های برند کاما را به بازار کشور آورده بود و همان‌طور که از اسمش برمی‌آید، در زمینه خودروهای تجاری سنگین و سبک فعال می‌کند.

نتا U

 

نتا U جدیدترین محصول بی ام کارز، زیرمجموعه گروه بهمن است که در اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ رونمایی شد. این خودرو برقی محصول هوزون اتو چین است و در قالب یک کراس اوور کامپکت به بازار آمده است. نتا U از یک پیشرانه برقی به قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتارو ۳۱۰ نیوتن.متر بهره می‌برد. قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، البته در بازار چین نسخه دو دیفرانسیل و قوی‌تری از این خودرو موجود است، اما بهمن موتور مدل تک دیفرانسیل را برای بازار ایران در نظر گرفته است. نتا U با یک بار شارژ می‌تواند ۵۰۰ کیلومتر را طی کند.

خودرو برقی نتا یو، در بازار چین در سه نسخه با شعاع حرکتی 400، 500 و 610 کیلومتر (براساس استاندارد NEDC) عرضه شده است. نسخه‌ای که بیشترین شعاع حرکتی را ارائه داده، به موتور برقی با 228 اسب‌بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که می‌تواند ظرف 7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد.

اخبار روز

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران، با نام رسمی اتو اکسپو تهران روز ۹ بهمن از ساعت ۱۲ با حضور خبرنگاران کار خود را شروع کرد.

در این روز خبرنگاران و کارشناسان با حضور در غرفه‌های شرکت‌های خودرویی به تهیه و تولید محتوا پرداختند.

آیین افتتاحیه نمایشگاه که قرار بود از ساعت ۱۸ برگزار شود، با کمی تاخیر شروع شد. در این مراسم ابتدا عباس تقدسی‌نژاد، مدیرعامل شهر آفتاب و سپس، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران سخنرانی کردند. جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین حضار در مراسم آغاز اتو اکسپو تهران بود.

روز یکم نمایشگاه خودرو تهران (۱۰ بهمن ۱۴۰۲)

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران از ساعت ۱۰ صبح روز ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ پذیرای عموم مردم شد و رسما کار خود را شروع کرد. جدیدترین خودروهای تولیدی و مونتاژی خودروسازان داخلی و ماشین‌های وارداتی شرکت‌های واردکننده در غرفه‌ها پیش روی علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار گرفت. علیرضا فخاری، استاندار تهران در اتو اکسپو ۱۴۰۲ حضور پیدا کرد. نکته جالب درباره رونمایی‌های خودرو این است که ماشین‌هایی که پیش از معرفی شده بودند، دوباره برای عموم مردم رونمایی شدند.

خودروهای جدید

در روز اول اتو اکسپو تهران، دو مراسم رونمایی در غرفه‌های آریا دیزل و مدیران خودرو برگزار شد و جدیدترین محصولات این دو خودروساز داخلی در معرض دید قرار گرفت. البته ون برقی کاما از آریا دیزل در روز افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تهران برای خبرنگاران رونمایی شده بود. فونیکس آریزو ۸، جدیدترین محصول مدیران خودرو نیز یک هفته قبل توسط کارشناسان تست شده و ۸ بهمن نیز مراسم رونمایی آن برگزار شده بود و این بار در نمایشگاه برای عموم بازدیدکنندگان رونمایی شد.

فونیکس آریزو ۸

حواشی و اخبار پنجمین نمایشگاه خودرو تهران 1402 +عکس

فونیکس آریزو ۸، جدیدترین، لوکس‌ترین، قوی‌ترین، سریع‌ترین و بزرگ‌ترین سدان از کمپانی چینی چری است که توسط مدیران خودرو به بازار کشور عرضه می‌شود. این خودرو مشخصات فنی یکسانی با تیگو ۸ پرو مکس دارد و مثل کراس اوور هم‌خانواده خود از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو با قدرت ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن.متر بهره می‌برد. موتور از طریق یک گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته تر به چرخ‌های جلو متصل است تا آریزو ۸ در ۷.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. از نظر آپشن‌ها فونیکس آریزو ۸ مثل هم‌خانواده‌های تیگو ۸ پرو مکس و اکستریم VX امکانات کامل رفاهی و ایمنی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

کاما ESP6

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران

ون برقی کاما روز ۹ بهمن برای خبرنگاران رونمایی شد و معرفی این خودرو در ۱۰ بهمن برای مردم در غرفه آریا دیزل برگزار شد. این خودرو در دو نسخه باری کاما ES6 و مسافری ESP6 وارد بازار کشور می‌شود. آریا دیزل پیش از این کامیونت‌های کاما را مونتاژ کرده بود.

اخبار روز

از آنجایی که مراسم افتتاحیه اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ در روز ۹ بهمن برگزار شده بود، بنابراین روز اول نمایشگاه بدون مراسم خاصی آغاز شد.

علیرضا فخاری، استاندار تهران، بلندپایه‌ترین مقام رسمی کشور بود که از پنجمین نمایشگاه خودرو تهران بازدید کرد.

روز دوم نمایشگاه خودرو تهران (۱۱ بهمن ۱۴۰۲)

چهارشنبه ۱۱ بهمن، دومین روز برگزاری نمایشگاه تهران بود. در این روز حضور بازدیدکنندگان نسبت به روز قبل افزایش یافت. دو محصول تازه‌وارد به بازار ایران نیز رونمایی و معرفی شدند.

خودروهای جدید

در دومین روز اتو اکسپو تهران، دو خودرو اکستریم VX و ام جی GT در غرفه‌های اکستریم مدیران خودرو و فردا موتورز رونمایی شدند. البته اکستریم VX حدود یک ماه پیش توسط کارشناسان تست شده بود و در نمایشگاه‌های خودرویی استانی نیز حضور داشت.

اکستریم VX

اکستریم VX لوکس‌ترین و رده‌بالاترین محصول مدیران خودرو است که با برند اکستریم وارد بازار کشور خواهد شد. این خودرو در چین و دیگر بازارهای جهان با نام اکسید VX عرضه می‌شود و یکی از محصولات کمپانی چری است. با مشخصات فنی شامل پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو به قدرت ۲۶۱ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، این خودرو در صدر محصولات مدیران خودرو قرار می‌گیرد. نکته مثبت درباره اکستریم VX و دیگر محصولات اکستریم این است که فقط به‌صورت دو دیفرانسیل در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد و به‌عنوان یک کراس اوور لوکس قابلیت آفرود نیز دارد.

ام جی GT

حواشی و اخبار پنجمین نمایشگاه خودرو تهران 1402 +عکس

ام جی GT یکی از محصولات جدید کمپانی چینی انگلیسی MG است که توسط فردا موتورز وارد بازار ایران خواهد شد. همان‌طور که از اسم خودرو پیدا است با یک ماشین اسپرت روبه‌رو هستیم. طراحی ظاهری MG GT برای بازدیدکنندگان ایرانی جذاب و گیرا است و محصولات مرسدس AMG و مازراتی را به ذهن می‌آورد. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو ۱۷۳ اسب بخارو ۲۵۰ نیوتن.متر قدرت و گشتاور تولید می‌کند و گیربکس ۷ سرعته DCT این خروجی را به چرخ‌های جلو می‌رساند.

اخبار روز

نشست‌های تخصصی اتو اکسپو تهران از ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ شروع شد. مدیران خودرویی کشور در این نشست‌ها به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دهند.

نشست گروه بهمن

حواشی و اخبار پنجمین نمایشگاه خودرو تهران 1402 +عکس

«برنامه توسعه‌ای گروه بهمن در سال ۱۴۰۳» اولین نشست خبری بود که در اتو اکسپو تهران برگزار شد. در این جلسه، بیوک علیمرادلو به همراه مدیران زیرمجموعه گروه بهمن برنامه‌های این شرکت را برای سال ۱۴۰۳ اعلام کردند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. خلاصه صحبت‌های مدیران بهمن به این شرح است:

  • در صورت رفع مشکلات ارزی و تخصیص بهینه ارز، تیراژ بیشتری از محصولات تحویل مشتریان می‌شود.
  • در همکاری با شریک چینی، خودرو هیبریدی نتا با پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر به‌طور همزمان نیمه دوم ۱۴۰۳ در چین و ایران تولید می‌شود.
  • یک خودرو پرتیراژ سواری در سگمنت C، سال آینده به محصولات بهمن موتور اضافه می‌شود.
  • فیدلیتی XB1 از سال آینده روی خط تولید قرار می‌گیرد.
  • هونگچی EQM5 از هفته بعد وارد نمایندگی‌ها می‌شود و مشتریان شخصی و شرکتی می‌توانند آن را بخرند.
  • کاپرا B و کاپرا U برای جایگزینی با کارا وارد بازار می‌شود.
  • در سال آینده روش‌های متنوعی شامل نقدی و لیزینگ و قسطی برای خودروهای تجاری و وانت در نظر گرفته شده است.
  • به جای خودروهایی که تعمیر آنها زمانبر است و باید مدتی در تعمیرگاه مرکزی بمانند، خودرویی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

تفاهم نامه توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی

حواشی و اخبار پنجمین نمایشگاه خودرو تهران 1402 +عکس

در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران، تفاهم‌نامه توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران ۵ خودروساز کشور شامل ایران خودرو، سایپا، بهمن، مدیران خودرو و کرمان موتور و شرکت مپنا امضا شد.

روز سوم نمایشگاه خودرو تهران (۱۲ بهمن ۱۴۰۲)

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران در سومین روز دوره ۱۴۰۲، شلوغی را تجربه کرد. نیمه‌تعطیل بودن روز پنجشنبه این امکان را برای علاقه‌مندان ایرانی خودرو فراهم کرد تا بتوانند وقت بیشتری را در شهر آفتاب بگذرانند. به همین دلیل برگزاری نمایشگاه تا ساعت ۶ عصر تمدید شد.

خودروهای جدید

بایک BJ60 تنها خودرویی بود که در سومین روز اتو اکسپو تهران با حضور کریم باقری رونمایی شد.

بایک BJ60

بایک BJ60 یکی از جدیدترین محصولات شرکت بایک چین است که در غرفه دیار خودرو رونمایی شد. پیش از این بایک BJ40 توسط شرکت ایرانی معرفی شده بود. بایک BJ60 طراحی ظاهری مشابهی با محصولات جیپ دارد و از پیشرانه هیبریدی بهره می‌برد. پیشرانه این خودرو شامل یک موتور بنزینی ۲ لیتری توربو و سیستم هیبرید ۴۸ ولتی است که ۲۷۰ اسب بخار و ۴۰۶ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کنند. با وجود سیستم تعلیق و دو دیفرانسیل این محصول بایک یک خودرو آفرودر است، با این حال کابین مدرن و به‌روزی نیز دارد.

اخبار روز

در ادامه نشست‌های تخصصی نمایشگاه، جلسه‌ای با عنوان «واردات خودرو از حرف تا عمل» با حضور هادی سیلمانی ملکان، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو و خبرنگاران برگزار شد.

نشست واردات خودرو

هادی ملکان در نشست خبری که در مورد واردات خودرو برگزار شد، موارد و موضوعاتی را شرح داد که خلاصه آن در زیر می‌آید:

  • واردات خودرو نیازمند تصمیم‌گیری‌هایی در سطح کلان بود که با مذاکره‌هایی انجام شد.
  • مهم‌ترین مانع در این زمینه، محدودیت‌های ارزی بود.
  • واردات خودرو در بودجه سال ۱۴۰۳ دیده شده است و به همین دلیل ادامه پیدا خواهد کرد.
  • بخشی از حباب قیمتی خودروهای وارداتی جدید با واردات مستمر رفع خواهد شد.
  • نظام تعرفه‌ای ایراد دارد. برای تاثیرگذاری واردات خودرو بر بازار تعرفه‌ها و سیاست‌ها باید چند سال پایدار بماند.
  • واردات سال آینده درخشان‌تر خواهد بود و خودروهای برقی و هیبریدی با قیمت‌های بیشتری از سقف ۲۰ هزار دلار عرضه می‌شوند.
  • افت ارزش ریال و نبود ضمانتنامه گمرکی کار را برای شرکت‌های واردکننده خودرو سخت کرده است. اگر ضمانت‌نامه گمرکی مثل دوره قبل اجرایی شود، شرکت‌ها می‌توانند راحت‌تر خودرو بیاورند.
  • برای خودروهای وارداتی جانبازان ارز نیمایی تخصیص می‌یابد. این خودرو تا ۶ ماه سال آینده به نوبت تحویل داده می‌شود.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس شورای اسلامی و از موافقان و حامیان واردات خودرو، میهمان غرفه خودرو45 بود.

منبع:خودرو 45

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.