کاهش قیمت در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی

0

رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه داران و فروشگاه داران خودروی تهران، بیان داشت: ریزش قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی با فروکش کردن قیمت دلار در بازار آغاز شد.

نحوه قیمت گذاری خودرو انجمن قیمت گذاری خودرو رئیس شورای رقابت دلایل گران شدن خودرو اخبار قیمت خودرو آخرین قیمت پراید آخرین قیمت خودرو ستاد تنظیم بازار قیمت تمام شده پراید

سعید موتمنی در گفتوگو با  فارس، گفت: با وجود اینکه قیمت خودرو به دلایلی طی چند روز افزایش یافته بود اما در روزهای اخیر قیمت خودرو کاهش یافته است.

رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه داران و فروشگاه داران خودروی تهران، افزود: انتشار خبر مربوط به عرضه خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار، عرضه کم خودرو توسط خودروسازان و همچنین افزایش نرخ ارز از عوامل افزایش قیمت خودرو در بازار بود اما از دو سه روز گذشته با کاهشی شدن نرخ ارز قیمت خودرو کاهش یافته به طوری که قیمت خودروهای داخلی بین 2 تا 3 درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: در روزهای اخیر کاهش قیمت خودروهای مونتاژی بسیار قابل ملاحظه بوده است بطوری که قیمت اغلب این خودروها بین 100 تا 180 میلیون تومان کاهش یافته است.

این کارشناس بازار خودرو، گفت: دلیل کاهش شدید قیمت خودروهای مونتاژی ثبت نام های جدید از متقاضیان و عرضه خودروها به متقاضیانی است که قبلا ثبت نام کرده اند.

وی بیان داشت: هایما اس7 در روزهای گذشته از یک میلیارد و 700 میلیون تومان به یک میلیارد و 560 میلیون تومان، لاماری از یک میلیارد و 980 میلیون تومان به یک میلیارد و 780 میلیون تومان و تیگو 7 از 2 میلیارد تومان به یک میلیارد و 800 میلیون تومان کاهش یافته است.

در جدول زیر به بررسی قیمت خودروها از زمان پیش از آغاز کاهش نرخ دلار در بازار (پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه) که قیمت‌ها در اوج بوده و آخرین قیمت‌ها در بازار امروز (دوشنبه ۱۶ بهمن ماه) و میزان تغییرات آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

 خودروها پنجشنبه (۱۲ بهمن ماه)  دوشنبه (۱۶ بهمن ماه)
 پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما ۸۱۰ ۷۴۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما ۹۹۰ ۹۲۰
دنا دنده‌ای ۵ دنده ۸۳۰ ۷۴۰
دنا اتوماتیک ۱.۰۰۰ ۹۲۵
شاهین ۷۰۰ ۶۷۵
وانت کارا تک کابین ۶۰۰ ۵۸۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۶۰۰ ۵۶۶
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ ۶۳۰ ۵۹۸
تارا دنده‌ای مشکی ۷۴۲ ۸۳۰
تارا دنده‌ای سفید ۷۶۲ ۸۴۰
کوییک s دنده‌ای ۳۸۴ ۴۱۰
جک KMC j۷ ۱.۷۵۰ ۱.۷۰۷
جک KMC T۸ ۱.۶۲ ۱.۵۴۰
SX ۵ ۱.۴۰۰ ۱.۳۲۰
تیگو ۷ پرو ۱.۹۰۰ – ۱.۸۸۰ ۱.۸۵۰ – ۱.۸۳۰
آریزو ۵ ۱.۳۵۰ ۱.۲۸۰
آریزو ۶ پرو ۱.۵۶۰ ۱.۵۰۰
X۲۲ پرو دنده‌ای ۹۸۰ – ۸۵۰ ۷۷۰ – ۷۵۰
X۲۲ پرو اتوماتیک ۱.۰۲۰ ۹۸۰ – ۹۲۰

قیمت ها به میلیون تومان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.