وظیفه ی چراغ چک خودرو چیست؟

0

برای فهمیدن دلیل چراغ چک خودرو روش های متعددی و دلیل های مختلفی وجود دارد، اما قبل از هر چیز باید بدانید که اصلا نترسید چون ممکن است بعد از چند دقیقه رانندگی چراغ خاموش شود، در صورتی که خاموش نشد باید نگران باشید و به دنبال دلیل محکمی برای آن بگردید. که ما در این مقاله به شما تمام روش های لازم را دونه دونه ذکر کردیم پس از دستش ندید.

از آنجایی که چراغ چک خودرو یک مشکل مهم و اساسی می باشد برای تمام رانندگان اعم از رانندگان عادی و حرفه ای دارای اهمیت است و نمی توان این چراغ را دید و به روی خودمان نیاوریم ، برعکس این چراغ هزار دلیل می تواند داشته باشد چون به کل ماشین مربوط می باشد. در حقیقت چراغ چک خودرو به شما هشدار می دهد که سریعا بررسی کنید. همیشه روشنی آن به دلیل جدی مربوط نیست اما اگر مبدل و در باک خودرو و مواردی از این قبیل را چک کردید و رفع نشد حتما بررسی دقیق تری انجام دهید.

وظیفه ی چراغ چک خودرو چیست؟

حتما براتون سواله که چطور چراغ چک متوجه خرابی برخی قسمت های خودرو می شود؟ همانطور که میدانید تمام خودرو ها دارای کامپیوتر هستند چراغ چک از طریق این کامپیوتر متوجه مشکلات موجود در خودرو می شود رنگ چراغ ها متفاوت است بین زرد و قرمز و نارنجی ، اما اگر فهمیدید که چراغ چک خودرو چشمک میزند سریعا این هشدار را جدی بگیرید خطرناک ترین قسمت ماجرا همین جاست که مشکل از سوخت رسانی خودرو می باشد معمولا هم مربوط به کاتالیزور است به علت قیمت بالای کاتالیزور برخی این موضوع را جدی نمیگیرند اما فکر نمیکنم بالاتر از قیمت جان خودتان و سرنشینانتان باشد.

روش های خاموش کردن چراغ چک خودرو

انواع کویل خودرو برق دزدی کویل دوبل تست کویل پراید کاربراتوری تعویض شمع و کویل دنا تعویض کویل برق پژو 206 خرابی کویل ماشین خطای کویل سمند علت سوختن کویل علائم خرابی کویل پراید کوئل دوبل چیست اجزای سیستم جرقه زنی خودرو آوانس جرقه چیست علت بالا رفتن سوخت خودرو خرابی کوئل مگنتی پژو 2000 علائم خرابی کوئل دوبل 206 خرابی کوئل دوبل سمند علائم خرابی کوئل

شما برای از بین بردن این حالت چند کار می توانید انجام دهید مانند ابتدا یکبار خودرو را خاموش و سپس روشن کنید. اگر خاموش نشد چند دقیقه رانندگی کنید تا خودرو گرم شود شاید اوکی شد. اگر دو مورد بالا را انجام دادید و همچنان خاموش نشد باتری را یکبار ریست کنید. در صورتی که هر سه موارد جوابگو نبود باید با دیاگ زدن متوجه مشکل شوید ما در قسمت زیر برای شما مواردی که ممکن است مشکل از آن باشد را ذکر کرده ایم.

11 دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو عبارتند از:

مشکل در سوخت خودرو (مرتبط به خرابی سنسور اکسیژن می شود که در صورت خرابی سنسور اکسیژن سوخت رسانی را نیز با مشکل مواجه می کند و بنزین درست نمی سوزد.)

  • خرابی ترموستات برقی برای خودروهای مدرن
  • خرابی سیستم چرخشش گاز اگزوز و سنسور اکسیژن
  •  مشکل در سوخت خودرو
  • خرابی شمع های خودرو
  • ایرادات مبدل کاتالیزور (اگر هر چقدر به پدال گاز خودرو فشار وارد می کنید اما ماشین سرعتی که باید داشته باشد را ندارد بدانید که مشکل از کاتالیزور است.)
  • خرابی و ایرادات باتری خودرو ( این مورد مربوط به خودروهای قدیمی می شود که باتری نیز یکی از دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو می شود)
  • خرابی کوئل ( کوئل و شمع خودرو به یکدیگر وابسته هستند در صورت خرابی کوئل شمعها نیز باید چک شوند)
  •   سنسور جریان هوا
  • خرابی سنسور اکسیژن ( اگر این سنسور خراب شود موجب بالا رفتن سوخت رسانی می شود که موجب روشن شدن چراغ چک خودرو می شود که هزینه تعوی بالایی ندارد)
  • مشکل در نصب دزدگیر ( در صورتی که درست نصب نشود ممکن است چراغ چک خودرو روشن شود)

چرا چراغ چک ماشینم روشن میشه؟

علائم زیادی داره خرابی سنسور اکسیژن ، خرابی شمع و کوئل و خرابی سوزن انژکتور و …

خاموش کردن چراغ چک با ی ترفند ساده میشه؟

بله اگر چیز مهمی نباشه با کمی رانندگی یا خاموش روشن کردن چراغ چک خودرو خاموش می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.