پیکاپ جدید چانگان هانتر پلاس در سبد محصولات سایپا +تصاویر

0

در فهرست محصولات جدید کمپانی خودروسازی سایپا نام یک محصول جدید در کلاس پیک‌آپ دیده می‌شود.

تولید پیکاپ چانگان هانتر پلاس توسط سایپا تایید شد. با توجه به ابعاد بزرگ این خودرو و کیفیت تقریبا بالا، پیش‌بینی می‌شود که در بازار ایران رقیب سرسختی برای کی ام سی T9، فوتون G7 و بهمن G9 باشد.  این خودرو در چین با نام چانگان لانتوپ شناخته می‌شود و حدود دو سال از معرفی آن می‌گذرد.

طراحی ظاهری پیکاپ چانگان هانتر پلاس

بررسی چانگان هانتر از نمای بیرون یک خودروی خوش استایل و یک وانت پیکاپ به‌روز را به ما نشان می‌دهد. این خودرو در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شده و بنابراین هنوز می‌تواند به عنوان یک وانت مدرن و خانوادگی مورد استفاده قرار گیرد. ضمن آنکه طراحی ظاهری آن برای کاربردهای خدماتی و عمومی نیز بسیار قابل قبول و زیبا به نظر می‌رسد. به‌خصوص در مقایسه با رقبای خود نظیر آمیکو آسنا و فوتون تونلند دنده ای، چهره جذاب و استایل چشم‌نوازتری از خود به نمایش می‌گذارد.

نمای روبه‌رو با جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های خشن مزین شده تا سرسختی و قاطعیت این پیکاپ آفرودی را به خوبی به نمایش بگذارد. حجم‌پردازی نمای جانبی و طرح پنجره‌های این قسمت نیز در نوع خود جذاب و قابل قبول احساس می‌شود. در قسمت عقب نیز طبق رسم همیشگی وانت پیکاپ‌های آفرودر، شاهد چراغ‌های عمودی روی ستون‌های قسمت بار هستیم که البته از گرافیک داخلی زیبا سود می‌برد و در مجموع نمای متعادلی را به نمایش درآورده‌اند.

به طور کلی می‌توان گفت که نظر ما در مورد طراحی ظاهری چانگان هانتر مثبت است و در مقایسه با رقبای قدیمی‌تر موجود در بازار ایران، شمایل به‌روز و عامه‌پسندتری دارد.

امکانات و تجهیزات کابین پیکاپ هانتر پلاس

طراحی داخلی چانگان هانتر یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین کابین‌هایی است که تاکنون در خودروهای وانت پیکاپ موجود در بازار کشور مشاهده کرده‌ایم. طرح سه‌بعدی داشبرد به همراه اشکال هندسی مختلف باعث شده تا سرسختی یک خودروی آفرودی در کنار المان‌های لوکس و مدرن، به خوبی در ذهن بینندگان شکل بگیرد.

طرح قسمت میانی داشبرد جذاب است و فرم دریچه‌های تهویه در نمایش این جذابیت تاثیر بسزایی دارد. فرم دوشاخه غربیلک فرمان نیز همچون خودروهای لوکس به نظر می‌رسد و در نوع خود قابل تحسین به نظر می‌رسد. صندلی‌ها راحت است و دربرگیرندگی مناسبی دارد. ضمن آنکه فضای صندلی‌های عقب جادار دیده می‌شود و افراد بزرگسال و بلندقد نیز می‌توانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

همچنین این خودرو با امکاناتی مثل دو عدد کیسه هوا، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، روکش چرم مصنوعی، اتولایت و دیلایت، کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر لمسی، دوربین عقب و ۳۶۰ درجه، آینه‌های تاشونده برقی، تهویه اتوماتیک با دریچه ردیف دوم، ترمز پارک برقی و اتوهلد، قفل دیفرانسیل عقب خودکار، گرمکن صندلی‌های جلو، کنترل حرکت در سرپایینی، رادار هشدار خروج از خط، هشدار تصادف از جلو، تنظیم برقی صندلی راننده و… به ایران می‌آید که در رفاه و امنیت سرنشینان چانگان هانتر بسیار موثر خواهد بود.

از امکانات ایمنی وانت جدید سایپا می‌توان به کیسه هوایی راننده و سرنشین اشاره کرد.

ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، کلاستر تمام دیجیتال راننده به‌همراه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی کنسول مرکزی، سنسور نور و باران،‌ سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، کنترل کشش و پایداری ، کروز کنترل، استارت از راه دور، فرمان برقی دی‌کات حساس به سرعت، سنسور پارک عقب به همراه دوربین ۳۶۰ درجه، تریم چرمی صندلی‌ها، پایش فشار باد تایرها (TPMS)، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین به‌همراه گرم‌کن، رادار هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور، قابلیت تغییر حالت رانندگی (Drive Mode)، آینه‌های جانبی برقی به‌همراه گرم‌کن، تهویه مطبوع الکتریکی با دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب، چراغ‌های تمام LED، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی از دیگر امکانت این ماشین است.

مشخصات فنی

مشخصات فنی چانگان هانتر برای بازار ایران چندان ناآشنا نیست، چرا که قبل از این آمیکو آسنا توربو اتوماتیک نیز با همین مشخصات در کشورمان حضور پیدا کرده است.

بر این اساس چانگان هانتر به موتور توربوشارژ ۲.۴ لیتری تحت لیسانس میتسوبیشی مجهز است. این پیشرانه می‌تواند ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن.متر گشتاور تولید کند. برای انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها نیز از یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک استفاده شده است. این گیربکس نیروی موتور را به صورت پیش‌فرض به دیفرانسیل عقب انتقال می‌دهد، اما در صورت نیاز و تمایل راننده یک ترانسفر کیس مرکزی برای انتقال قدرت به محور جلو نیز تعبیه شده است.

راننده می‌تواند با انتخاب حالت 4H یا 4L، چانگان هانتر را به وضعیت چهار چرخ محرک درآورد. با توجه به برخورداری از زوایای مناسب حمله و فرار و همچنین طول نه‌چندان زیاد سپر جلو، می‌توان انتظار داشت که چانگان هانتر به یاری سیستم 4WD و همچنین موتور پرتوان و گیربکس مناسبی که روی آن نصب شده، بتواند در آفرود عملکرد مطلوبی از خود نشان دهد. وجود قفل دیفرانسیل عقب هم این قابلیت را افزایش خواهد داد. ضمن آنکه وجود چنین امکانات فنی باعث خواهد شد تا توانایی چانگان هانتر در حمل بار نیز افزایش پیدا کند.

مشخصات کلی

 

 

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۲.۴ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور توربوشارژ
قدرت ۲۱۸ اسب بخار
گشتاور ۳۲۰ نیوتن.متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک دو دیفرانسیل
شتاب ۱۴ ثانیه
سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۰.۵ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه پیکاپ متوسط
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ها

طول ۵۳۳۰ میلیمتر
عرض ۱۹۳۰ میلیمتر
ارتفاع ۱۸۳۵ میلیمتر
فاصله محورها ۳۱۸۰ میلیمتر
وزن خالص  ۲۱۵۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
وزن بار قابل حمل ۱۰۵۰ کیلوگرم
حجم مخزن سوخت ۸۰ لیتر
قطر رینگ ۱۷ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری دارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک ندارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور ندارد
رادار تغییر لاین دارد
رادار تصادف جلو دارد
رادار تصادف عقب ندارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری ندارد
ترمز پارک برقی دارد
اتوهلد دارد
پدال شیفتر ندارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو ندارد
گرم‌کن صندلی جلو دارد
سردکن صندلی جلو ندارد
ماساژور صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما ندارد
سانروف دارد

قیمت پیکاپ چانگان هانتر پلاس

چانگان هانتر از پلتفرم پژو لندترک استفاده می‌کند که همین الان در بسیاری از کشورهای دنیا در حال فروش است. بنابراین انتظار داریم این خودرو بتواند از لحاظ ویژگی‌های شاسی عملکرد مطلوبی ارائه دهد. از چنین خودروهایی برای طبیعت‌گردی و آفرود استفاده می‌شود که چانگان هانتر نیز به دلیل برخورداری از موتور پرتوان، قفل دیفرانسیل اتوماتیک عقب و سامانه چهار چرخ محرک، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

این پیکاپ در بازار ایران باید به رقابت با محصولاتی همچون فوتون تونلند اتوماتیک، آمیکو آسنا توربو اتوماتیک و کی ام سی T8 بپردازد و اگر با قیمت مناسب عرضه شود، می‌تواند حریفی بسیار سرسخت برای محصولات یاد شده باشد. گفته می‌شود در سال ۱۴۰۲ باید منتظر رونمایی از این وانت در ایران باشیم.

چانگان هانتر در بازارهای جهانی با قیمت ۱۵ تا ۲۹ هزار دلار به فروش می‌رسد. اما نسخه‌ای که قرار است در ایران عرضه شود، چیزی حدود ۲۴ هزار دلار در بازارهای جهانی قیمت دارد. بنابراین احتمال می‌رود که قیمت مصوب کارخانه‌ای چانگان هانتر در زمان عرضه نزدیک به فوتون تونلند اتوماتیک و کمی بیشتر از آمیکو آسنا توربو اتوماتیک باشد. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که در زمان عرضه این وانت پیکاپ دو دیفرانسیل به بازار ایران، چه قیمتی برای آن انتخاب خواهد شد.

منبع:خودرو 45

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.