مقایسه دو خودرو سایپا شاهین و کوییک : کدام بهتر است؟

0

سایپا در سال ۱۳۹۵ سه سال پس از عرضه اولین هاچ بک، کوییک را در سال ۱۳۹۵ معرفی و پس از آن در سال ۱۳۹۷ از سدان جمع و جور این شرکت که شاهین نام دارد رونمایی کرد.
کوییک و شاهین دو محصول سایپا طرفداران بسیار زیادی دارد که علاوه بر شباهت‌هایی که با هم دارند، دارای تفاوت‌هایی نیز هستند که شاید انتخاب را برای خریداران و طرفداران این دو خودرو سخت کند. در ادامه این مطلب به بررسی مشخصات و ویژگی‌های این دو محصول پرداخته شده است.

مقایسه طراحی ظاهری کوییک و شاهین

 آپشن های شاهین  انواع تیپ شاهین  امنیت شاهین  پیش فروش شاهین  تعمیرات تخصصی شاهین  دانلود دفترچه راهنمای شاهین  شاهین کپی کدام خودرو هست  سایپا شاهین  قیمت سایپا شاهین  قیمت شاهین اتوماتیک  مشخصات سایپا شاهین  گیربکس شاهین  معایب و مزایای شاهین  مصرف سوخت شاهین چقدره  موتور شاهین ساخت کجاست  مشخصات فنی شاهین  مشخصات شاهین پلاس

ظاهر شاهین:

این خودرو یک سدان کامپکت است که توسط سایپا تولید می‌شود. سایپا ادعا می‌کند شاهین از پلت فرم تویوتا B استفاده می‌کند.

تعمیرات تخصصی کوییک آموزش تعمیرات تخصصی ساینا تعمیر دینام ساینا تعمیر دینام کوییک تعمیر کولر کوییک تعمیر کولر ساینا نصب دزدگیر ساینا نصب دزدگیر کوییک علت خراب شدن کیلومتر شمار خودرو تعمیر صفحه کیلومتر کوییک تعمیر گیربکس اتوماتیک کوییک تعمیر گیربکس ساینا آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک باز کردن داشبورد کوییک دفترچه راهنمای سایپا کوییک

ظاهر کوییک:

کوییک R در واقع همان کوییک معمولی است، ولی اندکی زیباتر! در بخش بیرونی خودرو، سه قسمت کوییک R حالا با یکدیگر همرنگ شده‌اند.
این خودرو با بهره‌گیری از رنگ‌آمیزی جذاب و متفاوت در بدنه، سقف و همچنین تریم داخلی تولید می‌شود و مجهز به رینگ آلومینیومی است.

تلفیق طیف وسیعی از رنگ‌های جدید در این محصول، زیبایی و تمایز فراوانی میان این خودرو و سایر محصولات تولید داخل ایجاد کرده و با استقبال قشر‌های مختلف مشتریان به‌ویژه جوانان و بانوان مواجه شده است.

در کوییک R شاهد هستیم که تریم سقف، آینه‌ها و بخش‌هایی از سپر با بدنه متفاوت است. متریال کابین هنوز هم همان پلاستیک بی کیفیت است و بجز استفاده از تریم قرمز در چند بخش، هیچ تفاوت دیگری با کوییک معمولی دیده نمی‌شود. البته سایپا به تازگی پروژه فیس لیفت کوییک را نیز آغاز کرده است که در آن نمای داخلی به صورت کامل تغییر کرده و کابین به یک کپی تمام عیار از رنو سیمبل و داچیا لوگان تبدیل شده است!

مقایسه فنی شاهین با کوییک

میزان مصرف سوخت ترکیبی در کوییک 7 لیتر در 100 کیلومتر و حجم باک آن 41 لیتری است ولی شاهین با حجم باک 47 لیتری، برای طی هر 100 کیلومتر حدود 10 لیتر سوخت می‌سوزاند.

این دو خودرو سایپا از لحاظ سیستم انتقال قدرت کاملا شبیه به هم هستند؛ نوع جعبه دنده آن‌ها خطی، تعداد دنده آن‌ها 5 عدد و محور محرک آن‌ها به سمت جلو است.
از تفاوت تجهیزات و امکانات این دو خودرو می‌توان به فرمان برقی شاهین و هیدرولیک کوییک اشاره کرد. همچنین سیستم ترمز عقب شاهین از نوع دیسکی و در کوییک از نوع کاسه‌ای است. البته سیستم ترمز جلو شاهین هم از نوع دیسکی خنک شونده است و کوییک از سیستم ترمز جلو دیسکی بهر‌مند است.
سیستم تعلیق هر دو خودرو مک فرسون، سیستم تعلیق عقب آن میله پیچشی بوده و هیچ‌کدام مجهز به سیستم بازیابی انرژی ترمز نیستند.

تفاوت موتور شاهین و کوییک

تفاوت کوییک S با کوییک G دفترچه کوییک S قیمت کوییک S مشخصات کوییک S معایب و مزایای کوییک S موتور کوییک S چیست نمادی داخلی کوییک S مصرف سوخت کوییک آر مصرف بنزین کوییک چقدره بررسی مشکلات خودرو بررسی خودرو بررسی خودروهای جدید تست و بررسی خودرو بررسی خودروسازی ایران مقایسه کوییک مقایسه کوییک با پژو 405 بهترین خودرو ایرانی مجله اتومبیل معرفی خودرو مجله خودرو تعمیرات تخصصی کوییک موتور کوییک چند سوپاپه

هر دو خودرو دارای پیشرانه خطی، حجم پیشرانه 1503 سی‌سی، 4 سلیندر و 8 سوپاپ هستند.

از تفاوت آن‌ها می‌توان به توربوشارژ بودن شاهین با قدرت حداکثری 110 اسب بخار اشاره کرد؛ حداکثر قدرت کوییک هم 87 اسب بخار در 5 هزار و 300 دور در دقیقه اعلام شده. حداکثر گشتاور 178 نیوتن متر در شاهین نیز در مقابل حداکثر گشتاور 128 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه کوییک قرار دارد.
حداکثر سرعت این دو خودرو نیز 30 کیلومتر بر ساعت با هم فاصله دارند؛ نهایت سرعت شاهین 190 کیلومتر است اما حداکثر سرعتی که کوییک می‌تواند به آن دست یابد، 160 کیلومتر در نظر گرفته شده.

تفاوت ابعاد شاهین و کوییک

بدنه کوییک از نوع هاچ بک با طول 3 متر و 98 سانتیمتر، عرض یک متر و 68 سانتیمتر و ارتفاع یک متر و 52 سانتیمتری است. اما بدنه شاهین از نوع سدان بوده و با ابعاد 4 متر و 46 سانتیمتر طول، در یک متر و 77 سانتیمتر عرض و ارتفاع یک متر و 49 سانتی‌متری بزرگتر است. به این ترتیب شاهین می‌تواند 5 سرنشین داشته باشد اما تعداد سرنشینان در کوییک 4 نفر در نظر گرفته شده است.

نکته دیگر درباره گنجایش شاهین صندوق عقب آن است که حجمی 420 لیتری دارد. وزن این خودرو نیز هزار و 260 کیلوگرم است؛ در مقابل کوییک هزار و 65 کیلوگرمی قرار دارد که صندوقش حدودا 200 لیتر کمتر از شاهین ظرفیت دارد؛ صندوق عقب کوییک 225 لیتری است.

مقایسه امکانات و آپشن های کوییک و شاهین

قیمت شاهین G مشخصات شاهین G معایب و مزایای شاهین G آپشن های شاهین امنیت شاهین خودرو شاهین حواله شاهین چنده سایپا شاهین علت روشن نشدن شاهین قیمت سایپا شاهین قیمت شاهین اتوماتیک بهترین خودرو ایرانی

امکانات کوییک آپشن های سایپا کوییک بررسی سایپا کوییک تجربه رانندگی با کوییک تعمیرات تخصصی سایپا کوییک حجم صندوق عقب کوییک قیمت کوییک کیفیت سایپا کوییک مشخصات سایپا کوییک قیمت کوییک اتوماتیک معایب و مزایای سایپا کوییک مشخصات کوییک اتوماتیک مجله خودرو

شاهین و کوییک هر دو دارای سیستم ترمز ضدقفل، ایمبولایزر، کیسه هوای راننده، کیسه هوای سرنشین و قفل صندلی کودک هستند. همچنین عرض تایر جلو و عقب این دو محصول 185 میلی‌متر است.

 

خودروی شاهین قابلیت‌هایی همچون ایمنی سیستم تقسیم نیروی ترمز ای بی دی، سیستم کنترل پایداری خودروی ای اس پی، کروز کنترل، ورود و خروج بدون کلید، فشار باد تایرها و پیش‌کشنده کمربند ایمنی دارد که کوییک فاقد این تجهیزات است.

از دیگر مکانات بدنه شاهین که کوییک از آن بی‌بهره است، می‌توان به چراغ روشنایی در روز و فعال شدن خودکار چراغ‌ها اشاره کرد.
همچنین قطر رینگ جلو و عقب شاهین 15 اینچی و قطر رینگ جلو و عقب کوییک 14 اینچی است.

خودرو شاهین دارای امکانات داخلی همچون استارت بدون کلید، کامپیوتر سفری، گرمکن آینه، دوربین دنده عقب و سانروف است در حالی که کوییک فقط با دماسنج ارائه می‌شود.
از امکانات رفاهی شاهین می‌توان سیستم تهویه خودکار، صندلی چرم و استراحتگاه مرکزی دست اشاره کرد که کوییک این تجهیزات را ندارد.
تجهیزات صوتی این دو محصول بدین صورت است که خودرو کوییک فقط مجهز به 4 اسپیکر ولی شاهین دارای نمایشگر مرکزی و بلوتوث است.

منبع:کیان باتری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.