کد خطای P0300 میس فایر به چه معناست و کدام قطعه خراب هست ؟

0

کد خطا p0300 میس فایر یا احتراق ناقص سیلندرها، ترجمه ابزار اسکن خطای: ” عدم احتراق، کویل یا جرقه سیلندر تصادفی” را نمایش میدهد.

خطای p0300 میس فایر؛ گمراه‌کننده، علل، علائم، حذف

اگر ضعف در یک سیلندر خاص یافت شود، آخرین رقم به 1، 2، 3، 4 و غیره تا 6 یا حتی 12 تغییر می کند، بسته به اینکه ضعف در کدام “سیلندر” باشد.

بنابراین خطای p0300 منشأ خطاهایی مانند P0301، P0302، P0303، P0304 است. اغلب این خطاها به دلیل عدم وجود جرقه، نقض سوخت رسانی یا مشکلات انتشار گازهای خروجی ظاهر می شوند.

کد خطای P0300 به چه معناست و کدام قطعه خراب هست ؟

عواقب خطای p0300

هنگامی که احتراق ناقص در یک موتور احتراق داخلی رخ می دهد سطح آلایندگی گازهای خروجی افزایش می یابد، که به نوبه خود میتواند منجر به افزایش دما در کاتالیزور شود که به همین دلیل آسیب میبیند (لانه زنبوری ذوب می شود، زیرا دما از آستانه 800 درجه سانتیگراد فراتر میرود). در برخی از خودروها، به منظور کاهش حرارت پس سوزی در مبدل کاتالیزوری و در نتیجه سطح آلایندگی، ECM فرکانس احتراق های ناقص را با استفاده از سنسورهای میل لنگ، میل بادامک و سنسورهای دیگر، کنترل و خطای P0300 را ثبت می کند. چراغ چک موتور را روشن کرده، همچنین میتواند انژکتورهای یک سیلندر خاص را که در آن احتراق ناقص پیدا شده را غیرفعال کند. شایان ذکر است که اغلب این خطا، در خودروهای با استاندارد EOBDII مانند ایسیوهای بوش جدید ( ME 7.4.9 – ME 17 – EASYU – EZU – 7.9.7.1 – 7.9.7 7.4.4 – 7.4.5) غرب استیل زیمنسهای یورو 4 رخ میدهد.

کد خطای P0300 چه زمانی ظاهر میشود؟

توجه داشته باشید که کد خطا P0300 واحد کنترل تنها زمانی ثبت می شود که چندین سیلندر به طور همزمان احتراق ناقص داشته باشند،

چگونه بفهمیم سیلندر احتراق ناقص دارد؟

تشخیص اینکه چراغ چک به دلیل احتراق ناقص روشن شده است دشوار نیست، زیرا به دلیل احتراق ناقص موتور دچار لرزش شده و اصطلاحا تک (سه) کار میکند و این تکانها و لرزشها هنگام کشش و شتاب ناپدید میشود.

علل وقوع خطای P0300,P0301,P0302,P0303,P0304

متأسفانه، دیاگ علت خاص خرابی را در مورد احتراق ناقص در سیلندر موتور احتراق داخلی تعیین نمیکند، اما به طور عمومی علت خرابی میتواند از سوخت جرقه یا موتور باشد اما به این سادگی نیست و باید موارد زیادی بررسی شوند؛

علائم خرابی شمع خودرو آموزش تعویض شمع پژو 405 آموزش تعویض شمع خودرو آموزش تعویض شمع سمند EF7 آموزش تعویض شمع سمند آموزش تعویض شمع و وایر ریو اجزا شمع خودرو انواع شمع خودرو انواع وایر شمع زمان تعویض شمع 206 زمان تعویض شمع ال90 زمان تعویض شمع برلیانس زمان تعویض شمع پراید زمان تعویض شمع پژو 405 زمان تعویض شمع خودرو زمان تعویض شمع موتور زمان تعویض شمع و وایر پراید مجله مکانیک مجله خودرو کارستان دانستنی های فنی خودرو آموزش نکات فنی خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو

  1. در سیستم جرقه زنی
  2. خرابی شمع؛
  3. خرابی وایر؛
  4. سیم پیچ کویل (یا ماژول) معیوب؛
  5. دلایل دیگر مربوط به سیم کشی و اتصالات در سیستم جرقه زنی است.
  6. در سیستم سوخت رسانی
  7. سوخت با کیفیت پایین؛
  8. گرفتگی سوزن ها؛
  9. فیلتر سوخت به شدت آلوده؛
  10. در سیستم موتور
  11. کمپرس پایین یک یا تعدادی از سیلندرها
  12. مسدود شدن کاتالیزور ؛
  13. نقص در مکانیسم توزیع گاز
  14. در سیستم کنترل الکترونیکی
  15. خرابی سنسورهای KV و RV؛
  16. خرابی سنسور ضربه؛
  17. خرابی سنسورهای جریان هوا و دما ورودی؛
  18. خرابی ایسیو

کد خطای P0300 به چه معناست و کدام قطعه خراب هست ؟

توصیه هایی برای بررسی و عیب یابی

اولین چیزی که هنگام احتراق ناقص باید بررسی شود وایر و کویل (ماژول) احتراق، است اغلب آنها یک سیم‌پیج، در یک محفظه روغنی هستند. ما سیم پیچها را با یک مولتی متر اندازه گیری می کنیم (مقاومت سیمپیچ اولیه حدود 4 – 10 کیلو اهم است)، عیب یابی برای بررسی کویل های احتراق مجزا (تکی) بسیار ساده است. جای آنها را با یک سیلندر دیگر تعویض کنید و دوباره خطاها را حذف کنید. اگر کد به شماره سیلندر دیگر تغییر کرد کویل معیوب است.

گزینه بعدی شمع موتور است. الکترود آسیب دیده، گپ نادرست یا دوده روغن، منجر به خرابی یا عملکرد ناپایدار شمع می شود عایق شمع باید سفید و بدون هیچ گونه اثر زردی از خرابی جرقه باشد.

کد خطای P0300 به چه معناست و کدام قطعه خراب هست ؟
با باز کردن شمع برای بازرسی بیشتر، تراکم سیلندر اندازه گیری کنید. کاهش یا عدم فشرده سازی منجر به کمپرس پایین می شود و بنابراین مشکلات احتراق را برای مخلوط ایجاد می کند.
گرفتگی انژکتورهای سوخت باعث ایجاد وقفه در تامین سوخت محفظه احتراق می شود، اما، متأسفانه بررسی سریع آنها به این راحتی امکان پذیر نیست. کیفیت پائین بنزین نیز میتواند احتراق ناقص ایجاد کند, تنها چیزی که می توان در چنین شرایطی توصیه کرد، سوخت گیری با سوخت اکتان بالاتر است. برای مدتی با سرعت بالا رانندگی کنید.

تعویض نکردن فیلتر سوخت یا بنزین بد برای مدت طولانی اغلب موجب عملکرد ناپایدار انژکتورها می شود. بنابراین، به یاد داشته باشید که آخرین بار چه زمانی فیلتر تعویض شده است و در کدام پمپ بنزین سوخت ریخته شده است.

گیر کردن دریچه EGR یا نشتی واشر منیفولد ورودی، نیز می تواند دلیل بروز خطاهای تصادفی باشد، تشخیص به تنهایی ممکن است دشوار باشد، بنابراین به پارامترهایی مانند ضریب تصحیح سوخت طولانی مدت توجه کنید. این پارامتر نشان می دهد که ایسیو چقدر عدم تعادل در نسبت هوا / سوخت را جبران می کند. هنگامی که این پارامتر در یک سیلندر خاص بیش از 10٪ اختلاف داشته باشد، ممکن است نشان دهنده نشتی خلاء، یا نشت هوا باشد.

دانلود

منبع:دکترمکانیک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.