کد P2195 به چه معناست | دلایل و علائم و نحوه رفع آن

0

کد P2195 سیگنال سنسور اکسیژن بایاس/ گیر کرده است :چیزهای کمی بیشتر از یک چراغ چک موتور شما را تحت فشار قرار می دهد. اما هنگامی که قلب خود را از گلوی خود بیرون کشیدید و معنی چراغ چک موتور وسیله نقلیه خود را بررسی کردید، با یک لیست کاملاً جدید از سؤالات روبرو می شوید.

 کد p2195 به چه معناست  ترجمه کد خطا به فارسی  خواندن کد خطا کامپیوتر  کد خطاهای دیاگ  کد خطای ecu  کد خطا در دیاگ چیست  عیب یابی سنسور اکسیژن  تعمیر سنسور اکسیژن  علائم خرابی سنسور اکسیژن

کد P2195 سیگنال سنسور اکسیژن بایاس/ گیر کرده است

این کد به چه معناست، چه چیزی باعث آن می شود و از همه مهمتر، چگونه آن را برطرف می کنید؟ خوب، اگر کد P2195 دارید، به جای درستی آمده اید. ما همه چیزهایی را که باید بدانید و وسیله نقلیه شما را در کمترین زمان به جاده باز می‌گردانیم، راهنمایی می‌کنیم.

خبر خوب این است که معمولاً می‌توانید کد P2195 را با کمتر از 40 دلار تعمیر کنید، به این معنی که احتمالاً با این کد از گلوله فرار کرده‌اید.

سیگنال سنسور اکسیژن گیر کرده است

کد P2195 یک کد مرتبط با انتشار است، به طور خاص، به شما می گوید که یکی از سنسورهای اکسیژن (بانک 1، سنسور 1) در حال ثبت یک مدار ناب است. همان خطا در محل بانک 1، سنسور 2، کد P2270 را صادر می کند.

مدار نازک به این معنی است که سوخت کافی در سیستم وجود ندارد – و مدار حسگر اکسیژن می تواند این را با اندازه گیری تعداد آلاینده های خروجی از اگزوز به شما بگوید.

این می داند که وسیله نقلیه شما به طور جادویی در کاهش آلاینده ها بهتر نشده است، به این معنی که سوخت کافی در محفظه احتراق وجود ندارد.

با این حال، یک کد P2195 کمی بیشتر از یک مدار ناب ثبت می‌کند – به شما می‌گوید که نازک گیر کرده است. این بدان معناست که موتور سعی کرده سوخت بیشتری برای تنظیم مدار اضافه کند و تفاوتی ایجاد نکرده است.

چیزی که به شما می گوید این است که یک مشکل در جایی در مدار وجود دارد – به همین دلیل است که شما یک کد P2195 دارید.

علائم کد P2195

 آموزش تعویض سنسور اکسیژن تندر ۹۰  املاتور سنسور اکسیژن  انواع سنسور اکسیژن  ایراد سنسور اکسیژن  سنسور اکسیژن چیست  گرمکن سنسور اکسیژن چیست  علت خراب شدن سنسور اکسیژن چیست  دامپ سنسور اکسیژن چیست  سنسور اکسیژن تارا  سنسور اکسیژن دنا  سنسور اکسیژن ام وی ام X33  سنسور اکسیژن ام وی ام X22

مصرف سوخت بد

اگر کد P2195 دارید، احتمالاً تعداد زیادی علائم قابل توجه وجود نخواهد داشت – مگر اینکه از نزدیک به دنبال آنها باشید. قابل توجه ترین علائم کاهش عملکرد موتور و کاهش بازده سوخت است.

اتفاقی که می افتد این است که وسیله نقلیه شما فکر می کند که همه چیز خیلی ضعیف کار می کند، بنابراین ECM (واحد کنترل موتور) همچنان سوخت اضافی را به موتور می ریزد. البته، موتور شما به سوخت اضافی نیاز ندارد – فقط نمی داند که موتور چقدر از آن می سوزد.

این منجر به ریختن بیش از حد سوخت در محفظه احتراق می شود که از نظر مصرف سوخت وحشتناک است. علاوه بر این، موتور شما عملکرد را تا سطوح سوخت خاص بهینه می کند. بدون سنسور که بداند همه چیز چگونه پیش می‌رود، موتور در بالاترین سطوح ممکن عمل نخواهد کرد.

علل کد P2195

آموزش مکانیک خودرو دانستنی های فنی خودرو آموزش عیب یابی ماشین دلایل کاهش قدرت موتور دلایل کاهش شتاب خودرو علت کم شدن آب رادیاتور پراید علت کم کردن آب رادیاتور دلایل ناتنظیم بودن خودرو بوی بنزین داخل 206

علائم بد حسگر اکسیژن

شماره 1 – سنسور اکسیژن بد

تا کنون با شایع ترین علت کد P2195 یعنی یک سنسور اکسیژن معیوب است آشنا شدید. اگر سنسور دیگر تنظیم نمی‌شود و روی یک خوانش ناب گیر می‌کند، توضیح عالی برای کد P2195 است. با این حال، در حالی که این شایع ترین علت است، تنها علت بالقوه نیست.

شماره 2 – مشکل سیم کشی سنسور اکسیژن

گزینه دیگر این است که در سیم کشی سنسور اکسیژن مشکلی وجود دارد. اگر نتواند سیگنالی را به PCM (ماژول کنترل نیرومحرکه) برگرداند، مهم نیست که هر کاری را که باید انجام دهد. از آنجا، ممکن است مشکل از PCM باشد.

شماره 3 – به روز رسانی نرم افزار مورد نیاز است

رایج‌ترین مشکل این است که PCM به یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری نیاز دارد – و اگر اینطور باشد، باید وسیله نقلیه خود را به نمایندگی ببرید.

شماره 4 – PCM معیوب

در نهایت، در حالی که بسیار بعید است، ممکن است یک مشکل اساسی در PCM وسیله نقلیه شما وجود داشته باشد که به روز رسانی نرم افزار نمی تواند آن را برطرف کند. اگر اینطور باشد، تعمیرات شما بسیار گران خواهد بود، اما کمی جدی‌تر نیز هست و باید زودتر به آن رسیدگی کنید.

آیا کد P2195 جدی است؟

نه، کد P2195 معمولاً چندان جدی نیست. اما در صورت احتمالی که چیزی بیش از یک سنسور اکسیژن معیوب نباشد، تعمیر آن در اسرع وقت می تواند مقرون به صرفه باشد.

این به این دلیل است که شما می توانید یک سنسور اکسیژن را با حدود 20 تا 40 دلار جایگزین کنید، و زمان زیادی طول نمی کشد تا کاهش راندمان سوخت از تعمیر هزینه بیشتری داشته باشد!

با این حال، این در صورتی است که مشکل سنسور اکسیژن است. اگر مشکل از PCM باشد، کاهش عملکرد موتور می تواند عواقب شدیدتری داشته باشد. علاوه بر این، هر زمان که چراغ چک موتور داشته باشید، از مشاهده مشکل دیگری جلوگیری می کند.

دلیل آن این است که وسیله نقلیه شما از طریق یک چراغ چک موتور به شما در مورد مشکل دیگری هشدار می دهد – و از آنجایی که قبلاً یک چراغ دارید، نمی دانید که باید دوباره کدها را بخوانید – به این معنی که ممکن است مشکل جدی تری داشته باشید و حتی نه در مورد آن بدانید!

چگونه مشکل سنسور اکسیژن را رفع کنیم؟

 اجزای سنسور اکسیژن چیست  املاتور سنسور اکسیژن  انواع سنسور اکسیژن  ایراد سنسور اکسیژن  بررسی سنسور اکسیژن  بهترین سنسور اکسیژن 206  تعویض سنسور اکسیژن پژو 206  تعویض سنسور اکسیژن سمند  وظیفه سنسور اکسیژن پژو 206  راه های کاهش مصرف سوخت  پراید چندتا سنسور اکسیژن داره  تعداد سنسور اکسیژن سمند  تعداد سنسور اکسیژن پژو 207

هزینه تعویض سنسور اکسیژن

به طور معمول، تنها کاری که برای تعمیر کد موتور P2195 نیاز دارید، تعویض یا تمیز کردن سنسورهای اکسیژن است. با این حال، اگر مشکل شما حل نشد، سیم کشی را بررسی کنید. رایج ترین محل برای مشکل سیم کشی درست در اطراف اکسیژن است حسگر n، زیرا این جایی است که بیشتر در معرض عناصر است.

اگر همه چیز در آنجا چک می شود، باید PCM را بررسی کنید. این معمولاً بالاتر از مهارت یک مکانیک DIY است – بنابراین شانس خوبی وجود دارد که باید آن را به یک تعمیرگاه ببرید.

اما اگر می‌دانید چه کار می‌کنید و یک ابزار تشخیصی OBD II دارید، آزمایش‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید قبل از پرش به PCM برای بررسی اینکه همه چیز همانطور که باید با سنسورهای اکسیژن کار می‌کند انجام دهید.

در نهایت، اگر مشکل مربوط به PCM باشد، باید وسیله نقلیه خود را به نمایندگی ببرید تا آنها بتوانند به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را بررسی کنند و احتمالاً PCM شما را جایگزین کنند.

اگر وسیله نقلیه شما به PCM جدید نیاز دارد، نمایندگی باید این کار را نیز انجام دهد زیرا باید آن را به وسیله نقلیه خاص شما فلش کند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.