معرفی زاگاتو AGTZ توئین تیل +تصاویر

0

شرکت زاگاتو از خودروی جدید خود با نام AGTZ توئین تیل با قابلیت جدا شدن دُم و سپر عقب رونمایی کرد.

Zagato AGTZ Twin Tail برداشتی خیره کننده از Alpine A110 است.

گفته می‌شود که جدیدترین ساخته میلیون دلاری از مربی مشهور ایتالیایی برای ادای احترام به مسابقه رالی Alpine A220 Le Mans در دهه 1960 است.

مربی ایتالیایی زاگاتو کوپه شیک آلپاین A110 برای ایجاد یک خودروی اسپورت محدود با الهام از آلپاین A220 که در اواخر دهه 1960 در لمانز مسابقه می داد استفاده کرده است، تنها 19 نمونه از این کوپه دراماتیک و سبک تولید خواهد شد و هر دم دوقلو Zagato AGTZ با قیمت 650000 یورو (1 میلیون دلار) قیمت گذاری خواهد شد.

ایجاد یک ادای احترام مدرن مناسب برای A220، که زاگاتو آن را نماد فراموش شده لمانز می نامد، کار بدی نبود و شامل تولید بدنه عقب کاملاً جدید ساخته شده از فیبر کربن بود که اندازه دم دوقلو AGTZ را 662 میلی متر بلندتر از بدنه می بیند. A110 کوپه معمولی که بر اساس آن ساخته شده است.

معرفی زاگاتو AGTZ توئین تیل

خودروی جدید زاگاتو ادای احترامی به آلپین A220 پیروز در مسابقات لمان محسوب می‌شود و بر اساس خودروی اسپرت و پیشرانه وسط آلپین A110 شکل گرفته است. البته باید دانست زاگاتو محصولی ساده با طراحی جدیدتر را معرفی نکرده بلکه با یک خودروی بسیار گران‌قیمت و خاص روبرو هستیم.

همانند آلفارومئو TZ1، ایزو ریولتا GTZ و دیگر محصولات زاگاتو، خودروی AGTZ توئین تیل دارای نمای عقب با طراحی تیز است اما باید گفت این بخش را می‌توان از خودرو جدا کرد. در واقع حالت توئین تیل به شما امکان ایجاد ظاهری با دم طویل‌تر برای آیرودینامیک بهتر و همچنین طراحی استاندارد با دم کوتاه برای ترددهای روزمره را می‌دهد. این خودرو در هر حالت طراحی برجسته و متمایزی دارد.

زاگاتو AGTZ توئین تیل

زاگاتو اشاره‌ای به قوای محرکه محصول جدید خود نکرده اما احتمالاً همان پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی A110 با ۲۴۹ اسب بخار قدرت در بطن AGTZ قرار دارد. این پیشرانه در محصول آلپین با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه همکاری می‌کند و نیروی تولیدی را به چرخ‌های عقب می‌فرستد که حاصل آن ثبت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۴.۵ ثانیه‌ای است. زاگاتو همچنین نمی‌گوید تغییرات رخ داده در A110 چه میزان بر وزن نهایی محصولش اضافه کرده اما مدل پایه آلپین وزن ۱۱۰۲ کیلوگرمی دارد و فکر نمی‌کنیم AGTZ نیز خیلی سنگین‌تر شده باشد.

اگر شما یکی از نوزده خریدار خوش‌شانس این خودروی زیبا باشید امکان انتخاب هر نوع طرح و تریمی برای بدنه و کابین وجود خواهد داشت. زاگاتو دو خودروی اول تولیدی را با رنگ‌های آبی و سفید به نمایش گذاشته و خودروی سوم هم دارای ترکیب رنگی آبی، سفید و قرمز مشابه پرچم فرانسه است. قیمت خودروی موردبحث از حدود ۷۰۰ هزار دلار شروع می‌شود و تقریباً نیمی از آن‌ها قبلاً به فروش رسیده‌اند.

این بدان معناست که انتظار می رود کوپه ایتالیایی عجیب و غریب همان 240 کیلووات قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور تولید کند که موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی استاندارد A110 است.

گفته می‌شود، با بدنه سبک‌تر، می‌توانید انتظار بهبودی در سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای A110 R داشته باشید.

مسابقه Alpine A220 که در ابتدا در سال 1968 راه اندازی شد، برای اولین بار برای موتور اسپرت استقامتی توسعه یافت. متاسفانه برای خودروساز فرانسوی، A220 در واقع خیلی سریع نبود.

در واقع، آنقدر ناموفق بود که آلپاین در سال 1970 از جاه طلبی خود برای قهرمانی در لمان با آن دست کشید و 300 میلی متر از بدن خود خارج کرد تا وارد تپه نوردی، مسابقات مدار کوتاه و حتی مرحله رالی عجیب و غریب شود، جایی که در نهایت به سکو رسید. به پایان می رسد.

تولید AGTZ Twin Tail در حال حاضر آغاز شده است و انتظار می رود تمام 19 خودرو به زودی فروخته شوند – با وجود برچسب های میلیون دلاری آنها.

متأسفانه Alpine A110 در اواخر سال 2021 به دلیل عدم انطباق آن با مقررات عملکرد ضربه جانبی قطب جدید ADR 85 از فروش در استرالیا خارج شد که همچنین باعث از بین رفتن نیسان GT-R ، میتسوبیشی میراژ و لکسوس IS شد. RC و CT.

نظر شما درباره محصول گران‌قیمت زاگاتو چیست؟

منبع:پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.