عمر مفید صفحه کلاچ خودرو چند کیلومتر هست؟
علائم تعویض دیسک وصفحه کلاچ
یکی از نشانههای زمان تعویض دیسک و صفحه زمانی است که ما ماشین را در دنده ۱ گذاشته و کلاچ را رها میکنیم موتور و اتاق خودرو به لرزه میافتد و البته این لرزش کاملا متفاوت است. این یک نشانه واضح و کامل برای تعویض دیسک خودرو است.
علائم تعویض دیسک وصفحه کلاچ
دوستان و یا رانندگان عزیزی که هر روز ماشین خود را روشن و به سر کار یا به مسافرت میروید خوب میدانید که در هر بار فشار دادن کلاچ خودرو چند قطعه با هم درگیر شده تا بتوانند قدرت موتور را به چرخ انتقال دهند و باعث حرکت شما شوند. باید به این نکته توجه کرد که سیستم کلاچ خودرو بعد از گذشت ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر نسبت به نوع رانندگی باید تعویض و یا در حد امکان رگلاژ شود. همانطور که گفته شد این موضوع بستگی به نوع رانندگی شما دارد به طور مثال، اکثر رانندگان خانم، در ابتدای رانندگیشان، اکثر اوقات پای خود را بر روی کلاچ نگه میدارند و حتی در سرعت نیز پای خود را آهسته بر روی کلاچ گذاشته تا در مواقع ضرور آن را بفشارند! خب همین موضوع باعث کمی درگیری صفحه کلاچ شده و در طولانی مدت شما را مجبور به تعویض صفحه کلاچ میکند یا از سوی دیگر، رانندگانی که در مسیرهای برون شهری فعالیت دارند و ترافیکی پیش روی خود ندارند، ممکن است گاهی تا
۷۰ یا ۸۰ هزار کیلومتر هم نیازی به تعویض صفحه کلاچ پیدا نکنند. اگر با خودروی خود در شهر فعالیت میکنید، قطعا این میزان به دلیل ترمز و حرکت زیاد، نصف خواهد شد. حال در اینجا سعی میکنیم تا به چند موضوعی که نشان میدهد باید دیسک و صفحه تعویض شوند اشاره میکنیم:
۱- یکی از نشانههای زمان تعویض دیسک و صفحه زمانی است که ما ماشین را در دنده ۱ گذاشته و کلاچ را رها میکنیم موتور و اتاق خودرو به لرزه میافتد و البته این لرزش کاملا متفاوت است. این یک نشانه واضح و کامل برای تعویض دیسک خودرو است.
۲- وقتی ماشین در حال سکون است دنده را در ۲ قرار داده و کلاچ را رها میکنیم اگر خودرو حرکت کرد و خاموش نشد دیسک و صفحه تمام شده است. ولی اگر خودرو سریع خاموش شد، هنوز زمان تعویض صفحه کلاچ فرا نرسیده است؛ به همین سادگی.
۳- در سر بالایی نیمه شدید، اگر نیاز به تعویض دنده به شمارههای سنگین زیاد مشهود بود، نشانهای برای تعویض صفحه کلاچ است.
۴- شاید برای شما نیز پیش آمده که پشت فرمان متوجه شوید، ماشین زیاد گاز میخورد ولی حرکت و شتاب خوبی ندارد!
نشانه دیگر از تعویض دیسکو صفحه کلاچ
۵- گاهی پیش اومده که دنده های خودرو خصوصا دنده یک و دنده عقب خوب جا نرفته و به سختی این اتفاق می افتد . این مشکل در ترافیک های سنگین به وضوح مشاهده میشود
بسته به نوع رانندگی میتوان تمامی این ۵ مورد را زود یا دیرتر از حد استاندارد عمر مفید یک خودرو مشاهده کرد، ولی تجربه در خودروهای ایرانی با ترافیک حال حاضر کمتر از ۴۵ هزار کیلومتر نیست. پس با یک رانندگی معقول و کم شتاب میتوان تا ۷۰ هزار کیلومتر عمر کلاچ خود را افزایش دهیم
ی منطقه ای ما داریم که گاهی تعطیلات میریم اونجا. ی دهیاری داریم مدرک دانشگاهی و فلان و از این حرفا هم نداره. بعید میدونم همو دیپلمم داشته باشه. اما ب ای کارا خیلی علاقه دا ه. تا جایی ک شده از جیبش بذاره کارشو انجام میده. همی شخص رو اگه حکومت و دولت رو بهش داده بودن، امروز وضع ما بسیار تا بسیار بهتر از اینی که هسیم بود. اینو بدین جهت گفتم که ایران ما، دست کسی باشه که دزد نباشه، ولووی بی تخصص، مسیر حرکتش، هموارتره… تا اینکه متخضص باشه و اما دزد…
کیفیت وقتی نداره جنس، لااقل قیمتشم ارزون باشه، باز ادم دردش به دلشه. زودترم خراب شد میگی ارزون خریدم. خب الان با این همه گرونی، کیفیتم که هر چه تخمی تر…… نه خدا رو خوش میاد؟ حالا کاش کیفیت لااقل داشت. هر چه قدر گرون، باز میگفتی کیفیتش حرف نداره، اما خدازدگی ما رو نگا! هیچ شانسی نداریم
سگ تو روح پدر هر چه دزده …۱۷۰۰۰ماشین سفر تیبا ..عوض کردم بردم نمایندگی بی شرفا باطریمو هم با یه باطری کترکرده اسقاطی عوض کرده بودن که دیر متوجه شدم
یه لگن از ایران خودرو گرفتم ۵ تا کار کرده دیسک و صفحه تموم شده ، بی وجدان ها تعمیری و شاید هم اسقاطی انداختن..
تیبا۲ الان ۲۷ هزار کار گاز میدم ماشین راه نمیره…دنده یکم که از روزی که ماشین صفر کیلومتر بود گرفتم میلرزید….الان باس برم عوض کنم …به نظرتون چی بندازم بهتره .دایکن.سیکو.والیو..عظام
من دیسک و صفحه ساینا رو در ۳۲هزار عوض کردم
بس که ماشین های سایپا بدرد نخور هستن
الان هم برای من کوییکه تو 40000 هزارتا بردم نمایندگی میگه باید عوض بشه
پراید۲۵ هزار والیو انداختم تا الان ۸۰ تا کار کرده
بله منه بیچاره، رفتم ماشین گرفتم حالا درد، درده زودتر از موعد تعویض کردنش نی، بلکه قیامت گرفتن قیمت هاست. خب من الان از کجا بیارم سه و هفتصد بدم صفحه بگیرم؟ ماشینمم تیبا 2!!! بسوزه به سر سایپا امیدوارم. اخه دزدای بی وجدان، یا گرون میدین کیفیتشم تضمین کنین، خبر مرگتون عرضشو ندارین لااقل گرونش نکنین. خدا برتون داره ما راحت شیم
آفرین عسل بابا.حالا برو مشقاتو بنویس که فردا امتحان دیکته داری…
دویست هزارتت برای تاکسی منطقی نیست ولی منم دیسک و صفحه دنا پلاس رو، رو صدوببست هزارتا عوض کردم
سمند Ef7 تاکسی رو ۲۰۰۰۰۰ کیلومتر صفحه عوض کردم
منم 194هزارتا رفتم هنوز دیسک وصفحه عوض نکردم البته ماشین تاکسی نیسef7مدل89