آموزش نصب مقاومت فن در مسیر فشنگی فن پژو ۴۰۵ ،پارس ،سمند ،آردی
حدودا هر ۱۰۰ اهم مقاومت باعث میشه ۵ درجه فن زودتر روشن بشه فرضا اگه قبلا فن روی دمای ۹۵ درجه روشن میشده حالا حدود دمای ۹۰ درجه روشن میشه
مقاومت رو در مسیر سیم قرمز که به فشنگی فن میره نصب کنید.درواقع به صورت سری بسته میشه
من مقاومت ۲۲۰ اهم گذاشتم فن حدود دمای ۸۳ درجه به کار میوفتاد و یه مقاومت ۳۳۰ اهم گذاشتم که فن حدود دمای ۷۸ درجه روشن میشه . این ترفند برای کسانی مفیده که فشنگی فن ماشینشون دیر عمل میکنه و دمای موتور به حدود ۱۰۰ درجه و یا بالاتر میرسه . دیگه به سلیقه خودتون بستگی داره که بخواین فن ماشینتون در چه دمایی بکار بیوفته بر همون اساس مقدار مقاومت رو انتخاب کنید . نظر شخصی من حدود ۸۵ درجه مناسبه ولی چون ماشینمون (آردی) در زمان کولر گرفتن گرم میکرد مقاومتی گذاشتم که دما رو حدود ۷۸ درجه نگه داره تا در زمانی کولر گرفتن حرارت از ۸۵ درجه بالاتر نره . انتخاب مقدار مقاومت بستگی به خودتون و شرایط ماشینتون داره . مقاومت رو در مسیر سیم قرمز که به فشنگی فن میره نصب کنید
سلام من اردی دارم مدل ۸۳ الان مقاومتش ۱۵۰ و روی ۹۰ روشن میشه وقتی سوکت فن رو در بیاری فن به سرعت عمل میکنه یعنی هیچ مقاوتی بینش نیست وقتی مقاومت بیشتر بشه فن دیرتر عمل میکنه و دما بالاتر میره و به ماشین آسیب میزنه
سلام خدمت دوستان .من ماشینم آردی مدل ۸۳ هستش .الان مقاومت فابریک که روی ماشین بوده ۱۸۳ آهم هستش .فکر میکنم یه مقاومت حدود ۳۰۰ اهم خوب باشه .وات مقاومت هم زیاد مهم نیست از همین مقاومت هوایی که تو همه لوازم الکترونیکی هستش باید استفاده کنید .مقاومت کربنی باید باید باشه یک وات بگیرید راحت تر گیر میاد
سلام این مقامت سر راه فشنگی رادیات هستش؟ من آردی مدل ۸۲ دارم یک مقاومت سر راه یکی از دو سیم فشنگی آب رادیات بود که بعد از باز کردن متاسفانه گمش کردم و نمیدونم مقدارش چقدر بود اگه راهنمایی کنید ممنون میشم.
زلام روی پراید انژکتور دوگانه سوز چجوری بیارمش تا ۸۵ لطفا راهنمایی دقیق کنین
دوست عزیز چرا مردم گمراه میکنی .با این کارت باعث میشی ماشین مردم واشر بزنه.خانواده پژو فشنگی فن شون از مقاومت ntc استفاده میکنه یعنی هر چه دما بالا تر بره مقاومت کمتر میشه و ولتاژ بیشتری عبور میکنه .ولتاژ به ایسیو میرسه و دمای موتور محاسبه میشه .ورودی ولتاژ سبم قرمز ۵ ولت که در دمای معمولی خروجی کمی داره و هر چه اب گرم تر میشه جریان بیشتری عبور میکنه و نهایتا فن کار میکنه شما با نصب مقاومت همون اول نصبت به مقاومتی که میزاری ولتاژ رو ۴ یا ۳ ولت میکتی که با کرم شدن و چوش اوردن و منفجر شدن موتور هم فن کار نمیکنه.خواهشا این پست رو بردار و تو این شرایط اقتصادی مردم رو اسیر تعمیر گاه خرید سرسیلندر نکن.تنها راه پایین اووردن دمای فن مرااجعه به نمایندگی و تغییر برنامه ای سیو .برای خانواده پژو میباشد .
سلام اقا روی ریو میشه بست
استاد گرامی
با سلام وروز شما بخیر وشادی ‘بنده همچنان درانتظار پاسخ جنابعالی در خصوص اعلام میزان وات و نوع مقاومت مورد نظر هستیم و چنانچه پاسخ مقدور نمیباشد حداقل اطلاع فرمائید باتشکر
وات مقاومت مهم نیست،شما نیم وات بنداز
مقدار وات را هم بفرمائید ممنون میشوم.
ضمنآ علاوه بر مقدار وات نوع مقاومت را هم اعلام فرمایند نهایت تشکر حاصل میباشد.
سلام شما می توانید از مقاومت 200 اهم استفاده کنید
باسلام
و عرض ادب
و تشکر از دوستان وبویژه رهنمود های کارشناسی وتخصصی مسئولین محترم سایت ،،،درمتن فرمودید هر۵ درجه زود روشن شدن فن از مقامت ۱۰۰ اهم استفاده شود که میزان وات آن مورد نظر و توجه میباشد،،خودرو پژو پرشیا مدل ۸۷ دوگانه سوز و روشن شدن فن ۹۰ ،،،۹۵ با تشکر ودر انتظار پاسخ شما عزیز
سلام .وات مهم نیست کمترین وات در این پروژه جواب میده
دوستانی که پارس 86 واز نوعی که فشنگی فن قهوای دارند که یونیت فن ندارند من از مقاومت دکمه ای 102 ومقاومت 800 و630 و330 همهاش کار کردم ولی کار نکرد شما باید با یک فن کوچیک کامپیوتر اول یک یکی مقاومت تست کنید هرکدوم فن کامپیوتر راه افتاد همون خوبه من 220 راه افتاد
سلام دوستان مقاومت ۱۰۰اهم چند وات نصب میکید در مسیرفشنگی اب ماشین من اردی ۸۳هست میخوام از ۹۰به ۸۵برسونم
نظر آقا مهدی کاملا درسته
باید موازی بسته بشه
سلام اگه امکان داره شماره تماس میزارم برام کلا توضیح بده من با این دما ماشین گیچ در گیچ هستم 09399164737 خرمی
من همشونو امتحان کردم
کاملا اشتباهه اطلاعات گفته شده
مقاومت ntc هستش
یعنی با افزایش دما مقاومت کاهش پیدا میکنه
تنها راه برای اینکه فن زود تر روشن بشه اینکه یه مقاومت ۸۰۰ اهم موازی ببندین با دو سیم سنسور اب
همین
شما برای زود روشن شدن فن فقط باید مقاومت کلی رو کاهش بدین
راهش هم همینه
سلام.من شمع فن پراید و ازمایش کردم.وقتی گرم میشه مقاومت کاهش پیدا میکنه و گذاشتن مقاومت بر سر راه اون نتیجه معکوس داره.اطلاع رسانی در مورد پراید اشتباه.206هم امتحان میکنم بعد اطلاع رسانی میکنم
مقاومت روی پژوی من از نوع ptc هست. تستش کردم ،با افزایش دما مقدار مقاومت بیشتر میشد. موازی بستن مقاومت 800 اهم روی این جواب میده
شلام هردوتا مقاومت رو تو سه مسیر ینی روی یک سیم گذاشتین ،
مقاومت زمانی دو تا میذارن که مقاومت لازم تو بازار نباشه، باید سری هم بست که مقدارشون با هم جمع بشه مثلا دو تا ۱۰۰ اهم سری که جمعا ۲۰۰ میشه، اگه بخوای ۱۰۰ بذاری اما تو بازار فقط ۲۰۰ باشه باید دو تا ۲۰۰ موازی ببندی
باسلام، ماشین من آردی ۸۴هستش،مقاومت ۳۳۰ اهم گذاشتم طبق فرمایش شما،فن زودتر روشن نشد که هیچ، اصلا روشن هم نمیشه،چیکارکنم؟مقاومت رو همون مسیر سیم قرمز گذاشتم،روشن نشد، به سیم های دیگه هم امتحان کردم بازم هیچی به هیچی
سلام کاش عکس مقاومت ونصب برروی سیم رو میزاشتین من که رفتم مقاومت بگیرم همه میگفتن ریزه وباید مقاومت سرامیکی بزاری خلاصه ما چیزی متوجه نشدیم لطفا هر کس اطلاعاتی داره به شماره من به هر نحوی اطلاع بده باتشکر ۰۹۱۲۱۸۳۳۶۱۰ سربندی
سلام ۲تامقاومت پشت سرهم ببند زودتر رامیفته