راهنمای خرید موتورسیکلت و دوچرخه

0

راهنمای خرید موتورسیکلت و دوچرخه

امروزه وسایل نقلیه دو چرخ، مانند موتور سیکلت و دوچرخه، از بهترین و پرکاربردترین وسایل نقلیه به شمار می روند. خرید موتورسیکلت و دوچرخه باید بر اساس نیاز و به تناسب بودجه و کاربری انجام شود. همچنین با توجه به نیاز بازار، لازم است از مراکز معتبر این وسایل را خریداری کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهم در خرید موتورسیکلت و دوچرخه آشنا کنیم. همچنین یکی از بهترین مراجع مشاهده قیمت این وسایل نقلیه را نیز معرفی می کنیم.

راهنمای خرید موتورسیکلت

سال هاست که کارخانه‎هایی اقدام به تولید وسایل حمل و نقل مانند موتورسیکلت می کنند و افراد با خرید آنها می توانند برای انجام کارهای سبک و رزمره خود با رعایت تمامی اصول ایمنی از آنها استفاده نمایند. این نوع از وسایل نقلیه امروزه از کاربردهای بسیار متنوعی برخوردار هستند و راکبان آنها استفاده های گوناگونی از آنها می کنند. موتورسیکلت ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که از جمله آنها می توانیم به موتورسیکلت های خیابانی اشاره کنیم که برای استفاده به منظور پیک از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در این میان اسکوترها را نیز می توان اضافه نمود. در هنگام خرید موتورسیکلت خریداران فاکتورهای بسیاری را مورد بررسی قرار می دهند که از جمله آنها می توان به قیمت و همچنین حجم موتور آن اشاره نمود. حجم موتور موتورسیکلت ها معمولاً با واحد CC سنجیده می شود. این حجم موتور نشان دهنده حجم مجموع سیلندرهای درون محفظه موتور است. لازم است تا خریداران در هنگام خرید از میزان حجم موتور موتورسیکلت مورد نظر خود آگاهی کافی داشته باشند.

در اغلب موارد افرادی که از موتورسیکلت های خیابانی به منظور پیک مورتوری استفاده می کنند، به دنبال خرید موتورسیکلت هایی کم مصرف هستند. این دسته از افراد به آن هستند که بتوانند با استفاده از یک باک بزنین نیاز روزانه خود را برطرف نموده و بتوانند امور کاری خود را مدیریت کنند. در این راستا لازم است افرادی که در زمینه پیک اشتغال دارند موتورسیکلتی را انتخاب نمایند که از حجم موتوری استاندارد و ظرفیت باک بیشتری برخوردار باشد تا از مراجعه بیش از حد به پمپ بنزین بی نیاز شوند. برخی از موتورسیکلت های موجود در بازار از ظرفیت باک در حدود ۴ لیتر برخوردار هستند که برای افرادی که در زمینه پیک اشتغال دارند می تواند بسیار کم باشد.

برخی از موتورسیکلت ها نیز به صورت اسکوتر ساخته شده اند و تفاوت این نوع از موتورسیکلت ها با موتورسیکلت های خیابانی نبود کلاچ در این دسته از موتورسیکلت ها می باشد و دنده به صورت اوتوماتیک تعویض می گردد.

در سال های اخیر نیز برهی از کارخانه های تولید کننده موتورسیکلت اقدام به استفاده از موتورهای برقی در ساخت موتورسیکلت های خود نموده اند. این نوع از موتورسیکلت‎ها هیچگونه سروصدایی نداشته و موجب آلودگی محیط زیست نیز نمی گردند. البته تا به امروز چندان استقبال خوبی از این نوع نشده است. موتور این نوع از موتورسیکلت‎ها الکتریکی بوده و انرژی مورد نیاز خود را از طریق برق شهری تأمین می کند. افراد با استفاده از برق شهری می توانند باتری این وسیله نقلیه را شارژ نموده و به راحتی مسافتی را با آن پیمایش نمایند. لازم به ذکر است که تنها نکته منفی موجود در رابطه با موتورسیکلت های با موتور الکتریکی، توان و قدرت کم آنهاست و معمولاً امکان جابه جایی سرنشینان زیادی را ندارد. باتری مورد استفاده در ساخت این موتورسیکلت ها از ظرفیت خوبی برخوردار است و افراد با یک بار شارژ نمودن آن می توانند مسافت قابل توجهی را پیشمایش نمایند. همچنین افراد به راحتی می توانند پس از پایان شارژ باتری آن را به برق شهری متصل کرده و به صورت کامل شارژ نمایند. خریداران می توانند جهت تهیه موتورسیکلت مورد توجه خود به نمایندگی های موجود مراجعه نمایند. در هنگام خرید لازم است افراد میزان مصرف سوخت، حجم باک و حجم موتور آن موتورسیکلت را نیز مورد بررسی قرار دهند.

اگر قصد خرید موتورسیکلت را دارید، سری به سایت ایمالز بزنید. ایمالز به عنوان بزرگترین موتور جستجوی کالای کشور، قیمت روز انواع موتورسیکلت برقی و بنزینی را به شما ارائه می دهد.

راهنمای خرید دوچرخه

یکی دیگر از وسایل حمل و نقل سبک دوچرخه است. دوچرخه ها نیز امروزه از نواع مختلفی برخوردار هستند و دارای تنوع بالایی در طراحی و ساختار می باشند. به جهت تنوع بالای دوچرخه ها لازم است تا افراد پیش از اینکه اقدام به خرید نمایند، نیازهای خود را بررسی نموده و بر اساس محیطی که تمایل به استفاده از آن دارند دوچرخه ای متناسب با نیازهای خود تهیه کنند. دوچرخه ها معمولاً با توجه به مسیرهای متفاوتی که ممکن است از آنها استفاده شود طراحی شده اند و به همین جهت با یکدیگر متفاوت بوده و از امکانات متفاوتی برخوردار هستند. همچنین برخی از دوچرخه ها به صورتی ساخته شده اند که دارای کاربری هایی خاص بوده و امکان استفاده از آنها در مسیرها و محیط هایی خاص وجود دارد. بنابراین با توجه به این موارد لازم است تا خریداران هنگام خرید دوچرخه ابتدا هدف خود را تعیین نموده و سپس اقدام به خرید دوچرخه مناسب با هدف خود نمایند.

دوچرخه ها معمولاً با توجه به نوع طراحی و ساختاری که دارند که به دو دسته Hard Trail و یا Full Suspension (تعلیق کامل) تقسیم بندی می شوند. دوچرخه های Hard Trail همانگونه که از نامشان مشخص است از سیستم تعلیق و فنربندی برخوردار نیستند و ممکن است فقط دوشاخه جلو به فنر تجهیز شده باشد. اما دوچرخه های Full Suspension به صورتی طراحی و ساخته شده اند که دارای تعلیق کامل می باشند. این نوع از دوچرخه ها در قسمت دوشاخه جلو دارای فنربندی بوده و بدنه انتهایی آن نیز به صورت دو تکه طراحی  ساخته شده است که در قسمت میانی آن نیز یک فنر جهت بهبود تعلیق آن نصب گشته است. با توجه به این موارد لازم است تا کاربران ابتدا نیاز خود و مسیرهایی که می خواند در آنها با استفاده از دوچرخه تردد نمایند را بررسی کنند. افراد برای تهیه دوچرخه به راحتی می توانند به فروشگاه های دوچرخه مراجعه نموده و بر اساس نیاز خود اقدام به انتخاب سایز مناسب نمایند. دوچرخه ها معمولاً در سایزهای متفاوتی عرضه می شوند که هر کدام از آنها گروه سنی خاصی را پوشش می دهند. دوچرخه های با سایز ۱۲ برای خردسالان، سایز ۱۶ برای کودکان، سایز ۲۰ برای نوجوانان، سایز ۲۴ برای جوانان و سایز ۲۶ نیز برای بزرگسالان مناسب می باشند. از دیگر نکاتی که در هنگام خرید دوچرخه دارا اهمیت است می توان به وزن آن اشاره نمود و معمولاً دوچرخه هایی که از وزن زیادی برخوردار هستند گزینه های چندان مناسبی به شمار نمی آیند. همچنین لازم است می زان استحکام بدنه و جنس آن نیز مورد توجه قرار گیرد. امکانات متنوع موجود در دوچرخه ها نیز موجب شده است تا کاربران برای تهیه آنها لازم باشد تا این امکانات را نیز مورد بررسی قرار داده و همچنین لیست قطعات دوچرخه مورد نظر را با دقت کافی مورد مطالعه قرار دهند.

اکر قصد خرید دوچرخه را دارید، بد نیست سری به سایت ایمالز بزنید و لیست فروشندگان و قیمت انواع دوچرخه را در سایت ایمالز مشاهده کنید. همچنین ایمالز اپلیکیشنی را نیز برای گوشی های هوشمند ارائه داده است که می توانید قیمت انواع دوچرخه و موتورسیکلت را در آن مشاهده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.