آیا خواب سال های ۹۱ و ۹۲ برای خودرو تعبیر می شود؟!

0
تداوم شوک قیمتی در بازار خودرو؛
تا دو هفته قبل در صورتی که دولت تصمیم به افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو می گرفت مخالفت ها بسیار زیاد بود اما با بازی قیمتی که در بازار خودرو آغاز شد و افزایش سرسام آوری که در قیمت ها رخ داد چنانچه امروز قیمت خودرو ۲۰ درصد هم افزایش یابد موجب شادی متقاضیان و مردم خواهد شد.
ظرف چند ماه اخیر با آغاز جریان صعودی نرخ دلار، بسیاری از دلالان به بازار برخی کالاها همچون سکه و خودرو هجوم آوردند که نتیجه آن رشد غیرواقعی و باورنکردنی قیمت خودرو در بازار آزاد بود اما التهاب قیمت در بازار خودرو با اظهارنظر اخیر رئیس شورای رقابت وارد فاز جدیدی شد به‌گونه‌ای که در روزهای اخیر قیمتهایی برای خودروهای پرتیراژ داخلی اعلام می‌شود که در نگاه اول به نظر می رسد قیمت هایی که در کسری از ساعت در حال افزایش است به نوعی شوخی دلالان و واسطه‌ها با خریداران است.

بازی قیمت خودرو در حالی همچنان ادامه دارد که به گفته فعالان بازار خودرو، بازار خرید و فروش کاملا راکد است و مصرف‌کنندگان واقعی کمتر اقدام به خرید خودرو با قیمتهای فعلی از بازار آزاد می‌کنند اما در این میان سیر صعودی قیمت ها برخی از متقاضیان را نگران کرده و با انگیزه سرمایه گذاری و کسب سود وارد بازار خرید شده و بر آشفتگی بازار خودرو دامن می زنند.

در شرایطی که مصرف‌کنندگان قربانی اصلی نابسامانی بازار خودرو هستند سوالی که ذهن مردم را به خود مشغول کرده است اینکه در این جریان چرا دستگاههای نظارتی سکوت کردند و هیچ واکنشی به جریانات اخیر بازار خودرو نشان نمی دهند؟

در همین راستا رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو اظهار داشت : بازار خودرو هر روز از روز قبل آشفته تر می شود و متاسفانه نابسامانی بازار ، شرایط بی ثبات و نگران کننده ای را برای قیمت خودرو بوجود آورده است.

سعید موتمنی افزود : علت اصلی نابسامانی قیمت در بازار عرضه بسیار کم خودرو به بازار است اما جای تاسف است که در این اوضاع تمام نهادهای نظارتی سکوت کردند و هیچ نهاد و مسئولی در خصوص شرایط فعلی قیمت خودرو در بازار صحبت و اظهار نظری نمی کند.

وی گفت : البته با وجود سیر صعودی قیمت ها ، تقاضایی در بازار وجود ندارد و کسی در این بازار خریدار نیست جزء دلالان و واسطه ها تا از این بازار سودی کسب کنند.

هزینه تولید خودرو خودروی مونتاژی هزینه تولید خودرو به دلار قیمت دلار قیمت ارز شاخص تولید خودرو اخبار خودرو هزینه تولید پژو 206 چند درصد خودرو تولید داخل هست

وی وضعیت موجود را ناشی از سیاست شرکتها برای افزایش و آزادسازی قیمت دانست و گفت : با رجوع به آرشیو اتفاقات سالهای گذشته به خصوص سالهای ۹۱ و ۹۲ می توان دلیل وضع موجود در بازار خودرو و قیمت ها را به خوبی متوجه شد بی شک بازی که در هفته های اخیر آغاز شده صرفا برای کسب مجوز افزایش قیمت و آزادسازی قیمت خودرو است.

این فعال بازار خودرو افزود : تا دو هفته قبل در صورتی که دولت تصمیم به افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو می گرفت مخالفت ها بسیار زیاد بود اما با بازی قیمتی که در بازار خودرو شروع شد و افزایش سرسام آوری که در قیمت ها رخ داد چنانچه امروز قیمت خودرو ۲۰ درصد هم افزایش یابد موجب شادی متقاضیان و مردم خواهد شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تاکید کرد : چرا باید اختلاف قیمت خودرو در بازار تا این میزان بالا برود و ظرف مدت کوتاهی قیمت پراید ۴۰ میلیون ، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۶۵ میلیون و تیپ ۵ آن به ۷۵ میلیون در بازار برسد به نظر می رسد شرکتها خواب سال های ۹۱ و ۹۲ را می بینند که به یکباره قیمت ها را ۳ برابر کنند.

موتمنی با توجه به آخرین قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار افزود : طی روز گذشته تاکنون قیمت پژو۴۰۵ GLX با افزایش ۳ میلیون تومانی با قیمت ۵۹ میلیون تومان، پژو۲۰۷ اتوماتیک با افزایش ۲ میلیون تومانی با قیمت۱۱۱ میلیون تومان خرید و فروش می شود همچنین سمند LX با کاهش ۱ میلیون تومانی با قیمت ۵۹ میلیون تومان، ساندرو اتوماتیک با افزایش ۵ میلیون تومانی با قیمت ۱۱۲ میلیون تومان، ساندرواستپ‌وی اتوماتیک با افزایش ۴ میلیون تومانی با قیمت ۱۲۱ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.