مقایسه نسل جدید و قدیم ب ام و سری ۳ + تصاویر
پس از انتظاری طولانیمدت، انتشار تصاویر جاسوسی فراوان و تیزرهای هیجانی، سرانجام نسل جدید بامو سری ۳ در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ معرفی شد. این خودرو از پلتفرمی کاملاً جدید و پیشرانههایی متفاوت بهره برده و در نظر دارد پادشاهی خود در کلاس سدانهای اسپورت را حفظ کند.
اگرچه در نگاه اول متوجه این قضیه نمیشوید اما نسل جدید این خودرو ۷۶ میلیمتر طویلتر از نسل قبلی بوده و فاصلهی بین محوری آن نیز ۴۱ میلیمتر افزایش یافته است. از نظر بصری شاهد خودرویی زیباتر، شیک و متفاوت هستیم که در مقایسه با نسل F30 ارتقا یافته است.
نمای جلو سرانجام شخصیت خاص خود را یافته و دارای چراغهای کاملاً جدید در جلو و عقب میباشد که در کل ظاهر با ابهت و گیرایی ایجاد کردهاند. این خودرو را در شانهبهشانه با نسل پیشین مقایسه کردهایم تا متوجه ویژگیهای جدید آن شویم.
- نمای جلو
بسته به تریم انتخابی، سری ۳ جدید ظاهر متنوعی دارد. این خودرو که در تصاویر مشاهده میکنید ۳۴۰i سفیدرنگ است که به اندازه برخی تریمهای دیگر تیز و بز نیست؛ اما هنوز هم ظاهر زیبایی دارد. جلوپنجره کلیوی شکل نمادین بامو هماکنون بزرگتر و با ابهتتر از قبل بوده و حتی از کروم نیز برخوردار میباشد.
چراغهای جلو به اندازهی چراغهای نسل قبل تیز و زاویهدار نیستند. به جای آن شاهد طراحی افقیتری هستیم که خیز تیزی از بخش عقبی آن بلند شده و چراغ را به دو قسمت تقسیم میکند. ورودی هوای پایین نیز از مه شکنها جدا شده و خود مه شکنها از نوع LED هستند.
رینگها نیز کاملاً جدید بوده و البته ما را کمی به یاد نسل پیشین میاندازند. طراحی ۱۰ پرهی قبلی حفظ شده اما پرهها ضخیمتر و جداتر هستند. در کل نسل جدید سری ۳ از نظر طراحی ارتقای قابلتوجهی داشته است.
- نمای عقب
نیمهی جلویی خودرو به اندازهی نیمهی عقبی تغییرات شدیدی نداشته است. بامو طراحی پیشین چراغهای عقب را کنار گذاشته و از چراغهایی استفاده کرده که تقریباً ما را به یاد لکسس RC میاندازند. ستون C کمی پهنتر بوده و لبهی صندوق نیز سرراستتر شده است.
اگر لوگوی بامو را پنهان کنید شاید متوجه نشوید که این محصول از باواریا بیرون آمده است. سری ۳ جدید نشان دهندهی جهت کاملاً جدید بامو بوده است. برخی از همین ویژگیها در نسل جدید سری ۸ هم دیده شده است.- کابین
در داخل کابین هم انتظار تغییرات بسیار زیاد را نداریم. بسیار از عناصر نسل قبلی در این نسل حفظ شدهاند که از جملهی آنها میتوان به فرمان سه پره، کنترلر iDrive و طراحی کلی کابین اشاره کرد؛ اما بازهم تفاوتهای پررنگی را میتوان تشخیص داد.
یکی اینکه پشت آمپرهای آنالوگ جای خود را به نمونههای دیجیتالی دادهاند. صفحهنمایش مرکزی هنوز هم در بالای داشبورد جا خوش کرده اما یکپارچگی بیشتری با کلیت داشبورد دارد. تعدادی از دکمههای زیر صفحهنمایش سیستم اطلاعات سرگرمی حذف شدهاند و اهرم تعویض دنده نیز سنگینتر به نظر میرسد.
کابین نسل جدید سری ۳ درست همانند ظاهر آن تغییر بسیار شدیدی نداشته اما در کل تکامل جذابی را تجربه کرده است.