معرفی سوپراسپرت جدید انگلیسی در ژنو ۲۰۱۹ +تصاویر
خودروهای برقی روز به روز در حال پیشرفت هستند و اینطور به نظر میرسد که خودروهای اسپرت در آینده برقی خواهند بود. اما این موضوع به این معنی نیست که دیگر شاهد خودروی اسپرت جدیدی با پیشرانه معمولی نخواهیم بود. در همین راستا، خودروساز انگلیسی جینِتا سوپراسپرتی جدید را معرفی کرده تا به همگان نشان دهد هنوز هم در سال ۲۰۱۹ میتوان بدون استفاده از موتور برقی یک خودروی اسپرت جذاب ساخت.
”به لطف استفاده از فیبرکربن در قسمتهای مختلف آن، وزن خشک این سوپراسپرت به ۱,۱۵۰ کیلوگرم رسیده که رقمی فوقالعاده به حساب میآید.“قلب تپنده این سوپراسپرت انگلیسی که هنوز نام آن مشخص نشده، یک پیشرانه هشت سیلندرِ V شکل سبک وزن و جمعوجور با ۶.۰ لیتر حجم است که میتواند چیزی در حدود ۶۰۰ اسببخار قدرت و ۷۰۵ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. این پیشرانه هشت سیلندر به یک جعبهدنده ۶ سرعته متصل شده که توسط جینتا توسعه یافته است.
اما به قسمت جالب توجه درباره این سوپراسپرت بریتانیایی میرسیم: وزن بسیار سبک آن. با وجود اینکه این سوپراسپرت جدید بزرگترین مدل خیابانی تولید شده توسط جینتا تا به حال محسوب میشود، اما به لطف استفاده از فیبرکربن در قسمتهای مختلف آن، وزن خشک (Dry Weight) این سوپراسپرت به ۱,۱۵۰ کیلوگرم رسیده که رقمی فوقالعاده به حساب میآید. به علاوه فضای باری به ظرفیت ۶۷۵ لیتر، قطعاً فراتر از حد انتظار برای یک خودروی اسپرت است.
سوپراسپرت ۶۰۰ اسب بخار جینتا
جینتا تصمیم دارد تولید این سوپراسپرت را از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز کرده و تحویل آن به مشتریان را از ژانویه سال ۲۰۲۰ شروع کند. با وجود اینکه این خودروساز انگلیسی به طور رسمی این سوپراسپرت جدید را رونمایی کرده است، اما نام و قیمت این مدل جدید در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ که حدوداً یک هفته دیگر آغاز به کار خواهد کرد اعلام میشود. البته در حال حاضر میدانیم که این سوپراسپرت جدید قیمتی کمتر از ۴۰۰,۰۰۰ پوند خواهد داشت که با نرخ فعلی ارز، تقریباً معادل با ۵۳۱,۰۰۰ دلار است.
British racing-car manufacturer Ginetta introduced a new supercar at the Geneva Motor Show. Called the Akula, the road-legal machine has headlining numbers that speak for themselves: 600 horsepower, 200 miles per hour, 516 pound-feet of torque and a list price of 400,000 pounds — about $532,000.
Ginetta imbued the Akula with an aggressive design with all the cues of a serious track car, including a massive rear wing and aerodynamic design inspired by Ginetta’s LMP racing cars. The midmounted engine is a Ginetta-built 6.0-liter V8, with a six-speed sequential transmission and carbon-fiber driveshaft carrying power to the rear wheels.