یک فروند کشتی با صد‌ها کانتینر در بندر شهید رجایی غرق شد

0

یک فروند کشتی تجاری در حالی که صدها کانتینر بار همراه خود داشت، ساعتی پیش در یکی از اسکله های بندر شهید رجایی بندرعباس غرق شد.

اخبار حوادث بندر شهید رجایی غرق شدن کشتی اخبار بندر عباس کشتی تجاری نفتکش سانچی عکس چپ شدن کشتی حوادث وحشتناک کانتینر چیست

یک فروند کشتی تجاری که در حال پهلوگیری در یکی از پست های بندر شهید رجایی بود به همراه محموله خود به زیر آب رفت.

یکی از کارشناسان روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در حال بررسی حادثه هستیم بزودی اطلاعات دقیق اعلام خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این حادثه ساعت نه و نیم صبح امروز رخ داد، این شناور هندی از مبدا بندر جبل علی دبی وارد بندر شهید رجایی شده بود.

اله مراد عفیفی پور افزود: این شناور ۱۴ خدمه داشت که خوشبختانه هیچ فوتی نداشت و سه آسیب دیده این حادثه نیز دو نفر در محل مداوا شدند و یک نفر به بیمارستان اعزام شد.

وی گفت: غرق شدن این شناور هیچ اختلالی در فعالیت بندر شهید رجایی ایجاد نمی‌کند و هم اکنون فعالیت بندرشهید رجایی به طور عادی در حال انجام است.

عفیفی پور گفت: با هماهنگی‌های لازم انجام شده با مالک کشتی این شناور بزودی از آب بیرون کشیده می‌شود.

وی گفت :علت حادثه در دست بررسی است.

معاون سازمان بنادر؛

جزئیات غرق شدن شناور باری در بندر شهید رجایی

معاون سازمان بنادر؛  جزئیات غرق شدن شناور باری در بندر شهید رجایی
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی جزئیات غرق شدن کشتی باری در بندر شهید رجایی را تشریح کرد.

 هادی حق شناس در خصوص کشتی غرق شده در بندر شهید رجایی  گفت: این اتفاق هر از چندی در بنادر کشور رخ می‌دهد و دو سال پیش نیز واقعه مشابهی در بندر امام خمینی اتفاق افتاده بود.

وی افزود: کشتی غرق شده در بندر شهید رجایی امروز صبح حد فاصل ساعت ۹ تا ۱۰ در اسکله ۲۵ بندر شهید رجایی دچار غرق شدگی شد. طول این کشتی ۹۰ متر و حامل ۱۵۳ کانتینر بار صادراتی از بندر شهید رجایی حاوی روغن‌های صنعتی، کلر و کنستانتره مس بود که پیش بینی ما این است احتمال غرق شدگی این کشتی به دلیل عدم هماهنگی میان پیمانکار تخلیه و بارگیری و جرثقیل تخلیه کشتی بوده که نتوانستند بر اساس کارگو پلن (نقشه تخلیه و بارگیری) اقدام به بارگیری کشتی کنند.

وی آبخور اسکله ۲۵ شهید رجایی را ۱۷ متر دانست و گفت: از کف کشتی تا نقطه بالای آن ۲۵ متر بود که در حال حاضر بخشی از کشتی از آب بیرون است اما مابقی آن در آب فرو رفته است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: عملیات تخلیه سازی کشتی آغاز شده، با توجه به اینکه این کشتی جزو شناورهای کوچک محسوب می‌شود پیش بینی ما این است که به سرعت بار آن تخلیه شود.

وی ادامه داد: این کشتی ۱۴ پرسنل هندی دارد که همگی سالم هستند ولی یک نفر از ناحیه پا آسیب دیده است. به گفته حق شناس کشتی غرق شده تحت پرچم کشور کوموروس بوده و غرق شدن آن به دلیل آنکه بار در کانتینر بوده آلودگی آب را در پی نداشته است.  / مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.