کاملترین مرجع تفاوت کد کلاس های پژو پارس TU5

0

پژو پارس tu5 کلاس ۱۷ ،پژو پارس کلاس ۱۷ ،پارس tu5 کلاس ۱۶ ،مشخصات پژو پارس کلاس ۱۶ ،مشخصات پژو پارس کلاس ۱۵ ،پژو پارس کلاس ۱۸ ،مشخصات پژو پارس tu5 کلاس ۱۵

پژو پارس در ایران خودرو با کد کلاس ۲۸۵ شناخته می شود و پژو پارس TU5 توسط این شرکت در ۵ کلاس مختلف ۱۲ و ۱۳ و ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ تولید شده است. ی

عنی در ایران خودرو پژو پارس TU5 دارای شناسه های فنی ۲۸۵۱۲ و ۲۸۵۱۳ و ۲۸۵۱۵ و ۲۸۵۱۶ و ۲۸۵۱۷ می باشد. کلاس ۱۲ اولین سری تولید شده پارس TU5 بوده است که اکنون دیگر تولید نمی شود. پس از آن کلاس ۱۳ و ۱۵روانه بازار شد که تولید این دو کلاس نیز متوقف شده است و هم اکنون تنها در کلاس های ۱۶ و ۱۷ پژو پارس TU5 تولید می شود. ایران خودرو اعلام کرده است با تقویت سیستم ضد سرقت خودرو ، کلاس ۱۵ را روانه بازار نمود.

قیمت انواع پژو پارس ارزیابی کیفیت پژو پارس ایرادات اصلی پژو پارس امنیت پژو پارس پژو پارس TU5 قیمت فضای داخلی پژو پارس مشخصات پژو پارس TU5 معایب پژو پارس ELX معایب موتور TU5 پژو پارس بررسی خودرو معایب و مزایای موتور TU5 قیمت پژو پارس TU5 داشبورد جدید موتور TU5 ساخت کجاست peugeot Pars
تفاوت کلاس های ۱۳ و ۱۵ :
تفاوت ظاهری در دو خودرو تنها با شکل سوییچ قابل تشخیص است . سوییچ کلاس ۱۵ طرح پژویی تاشو می باشد اما سوییچ کلاس ۱۳ طرح ۲۰۶ است و قابلیت تاشوندگی ندارد. تفاوت های دیگر پارس کلاس ۱۵ نسبت به کلاس ۱۳ ، موارد زیر می باشد:
کلاس ۱۵ مجهز به ECU بوش آلمان با دریچه گاز برقی می باشد ولی کلاس ۱۳، ECU کروز ایرانی با دریچه گاز سیمی را دارا می باشد. سیستم سیم کشی و برق کلاس ۱۵ از نوع CEC می باشد و در کلاس ۱۳ از نوع مالتی پلکس می باشد. در کلاس ۱۵ از سیستم ضد سرقت بوق خودرو بجای آژیر استفاده شده است در حالیکه کلاس ۱۳ فاقد این آپشن می باشد.
مابقی آپشن های این دو کلاس دقیقا مشابه هم می باشد و به جز موارد گفته شده هیچ تفاوتی با هم ندارند.
همچنین کلاس ۱۵ نسبت به کلاس ۱۳ بخاطر داشتن دریچه گاز برقی، دارای مصرف سوخت کمتری بوده و نرم تر و بی صدا تر است، ولی شتاب اولیه کمتری نسبت به کلاس ۱۳ دارد.
جالب است بدانید نوع کلاس این خودرو در هیچ یک از اسناد و مدارک خودرو قید نمی شود و تنها در برگه کمپانی که روی شیشه چسبیده است ، نوشته شده است و فقط میتوان از روی مشخصات ظاهری و فنی تفاوت این دو کلاس را تشخیص داد.
از اواسط سال ۱۳۹۷ ، بخاطر کمبود مواد اولیه ی آلمینیوم، رینگ های آلمینیومی از روی خط مونتاژ این خودرو برداشته شد و بجای کلاس های ۱۳ و ۱۵ ، کلاس های ۱۶ و ۱۷ روانه بازار شد که کلاس ۱۶ همان کلاس ۱۳، و کلاس ۱۷ همان کلاس ۱۵ قدیم اما با رینگهای فولادی می باشند و تفاوت دیگری با هم ندارند.

 مزایا و معایب پژو پارس tu5  تفاوت پژو پارس معمولی با tu5  انواع کلاس پژو پارس  مشخصات فنی پژو پارس TU5  آپشن های پژو پارس  مقایسه پژو پارس  مقایسه پژو پارس elx با tu5  تفاوت پارس کلاس 15 و 16

برخی از مشخصات فنی پارس TU5 :

نوع موتور تی یو ۵
حجم موتور ۱۵۷۸ سی سی
تعداد سیلندر / سوپاپ ۱۶/۴
حداکثر قدرت ۱۰۸ اسب بخار
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو
وزن خالص ۱۱۸۵ کیلوگرم
شتاب صفر تا صد ۱۳٫۲ ثانیه
ظرفیت مخزن سوخت ۷۰ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۷٫۵ در ۱۰۰ کیلومتر
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر

خوشبختانه لیست امکانات پژو پارس TU5 نسبت به گذشته کامل‌تر شده است هر چند هنوز هم جای خالی آپشن‌هایی چون پوشش چرم صندلی‌ها که محبوبیت بالایی بین مشتریان ایرانی دارد، حتی در لیست امکانات تیپ ELX‌ دیده می‌شود. در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی پارس مواردی چون ۲کیسه هوای ایمنی‌، ترمز‌های جلو و عقب دیسکی مجهز به سامانه‌های کمکی ABS و EBD، سامانه ضد‌سرقت، سنسور دنده عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو، بلوتوث(هندزفری) و ادوات کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق، زیر آرنجی صندلی عقب به همراه امکان دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق، چراغ نقشه‌خوان و شیشه‌های برقی جلو و عقب (شیشه اتوماتیک راننده) را شامل می‌شود.

 مزایا و معایب پژو پارس tu5  تفاوت پژو پارس معمولی با tu5  انواع کلاس پژو پارس  مشخصات فنی پژو پارس TU5  آپشن های پژو پارس  مقایسه پژو پارس  مقایسه پژو پارس elx با tu5  تفاوت پارس کلاس 15 و 16

نقاط قوت پژو پارس TU5
با مشاوره با ۱۰ نفر از دارندگان پژو پارس TU5 نتیجه گرفتیم :
اولین مورد که رانندگان پژو پارس TU5 عنوان می کنند هندلینگ خوب این خودرو میباشد
دومین مورد آرامش در سرعتهای بالای ۱۲۰ کیلومتر
سومین مورد شتاب خوب این خودرو که از موتور پژو پارس TU5 بهره می برد
چهارمین مورد فضای خوب داخل پژو پارس TU5 و فضای صندوق عقب خودرو
پنجمین مورد کم مصرف بودن پژو پارس TU5

نقاط ضعف پژو پارس TU5

با مشاوره با ۱۰ نفر از دارندگان پژو پارس TU5 نتیجه گرفتیم :

اولین مورد، مشکل اصلی در مدلهای قبل از ۱۳۹۵ سفتی کلاج پژو پارس TU5 میباشد .
دوستانی که مدل قبل از ۱۳۹۵ را دارند باید دو شاخه کلاج را همراه دیسک صفحه تعویض کنند مشکل حل میشود .
دومین مورد، سرو صدای داخل کابین پژو پارس TU5 میباشد ، با توجه به تجربه رانندگان به دو دلیل سرو صدا به وجود می آید یکی کیفیت بد قطعات بدنه و اگزوز و دوم رانندگان در نگهداری خودرو بی توجه هستند و سرعت گیرها را با سرعت رد میکنند .
سومین مورد، کیفیت ضعیف قطعات بدنه پژو پارس TU5 همچنان بحث داغ رانندگان میباشد.
چهارمین مورد، ضعف در جلوبندی پژو پارس TU5 که اکثر رانندگان فکر میکنند جعبه فرمان مشکل دارد . صدای مورد نظر در هنگام دور زدن مشهود هست ، این مشکل در خودروهای صفر نیز مشاهده میشود .

ایمنی پژو پارس TU5
اجباری شدن نصب ایربگ سرنشین توسط پلیس راهنمایی و رانندگی سبب خیر شد تا ایران خودرو دستی به سر و روی نمای داخلی ۴۰۵ و پارس بکشد. از دیگر امکانات ایمنی پژو پارس TU5 می توان به ترمز ABS و EBD اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.