راهنمای انتخاب انواع لنت ترمز خودرو

0

سرویس منظم خودرو روی کارکرد آن تاثیر داشته و ایمنی سرنشینان را تضمین می کند. سیستم ترمز خودرو از مهم ترین بخش هایی است که حتما باید چک شود. هر وسیله نقلیه ای که با سرعت زیاد حرکت می کند نیاز به وسیله ای برای کاهش سرعت و ترمز کردن دارد. انواع لنت ترمز خودرو نقش اصلی را در توقف ماشین و یا کم کردن سرعت آن دارند. امروزه سیستم های پیشرفته ای برای ترمز خودرو به کار می رود که عملکرد بسیار خوبی دارند اما در همه این سیستم ها لنت ترمز هنوز نقش اصلی را در کاهش سرعت و توقف خودرو دارد. خودروهایی که بهترین لنت ترمز را دارند در شتاب های بالاتر هم می توانند سرعت را کنترل کنند. تعویض لنت ترمز فرسوده در عملکرد بهتر سیستم ترمز ماشین تاثیر زیادی دارد.

تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو سایت تخصصی تعمیرات خودرو انواع لنت ترمز بهترین جنس لنت ترمز انتخاب لنت ترمز پراید آموزش تعویض لنت پراید قیمت لنت ترمز پراید قیمت لنت ترمز پارس تعویض لنت ترمز پژو 206

انواع لنت ترمز

مطالب مرتبط

در همه خودروها با ترمز گرفتن،اصطکاک ایجاد می شود لنت ترمز اصطکاک لازم را برای ترمز کردن ایجاد می کند. این عمل با تولید گرما همراه است. اغلب خودروهای سواری دارای لنت ترمز دیسکی برای چرخ های جلویی هستند ولی چرخ خای عقبی مجهز به لنت درامی است. البته عمل ترمز کردن در ماشین های برقی و خودروهای هیبریدی اندکی متفاوت است. اما هم اکنون خودروهایی که در خیابان تردد می کنند همگی مجهز به یکی از انواع لنت ترمز هستند.

بهترین لنت ترمز

فناوری های جدید منجر به ساخت سیستم های ترمز هوشمند شده و انتظار می رود پیشرفت های حیرت انگیزتری هم در راه باشد. اما تا آن زمان لازم است تا با بهترین لنت ترمز خودرو را مجهز کرد. انواع لنت ترمز در اشکال مختلف تولید شده که هر کدام با متریال و مواد متفاوتی توالید شده اند. از شکل ظاهری لنت ماشین که بگذریم حتما باید جنس لنت را مورد توجه قرار دهیم. بهترین لنت ترمز باید بتواند ضریب اصطکاک بالایی را ایجاد کند و در برابر دمای بالا و شرایط محیطی، مقاومت بسیار زیادی نشان دهد. اگر چه تولید لنت های آزبست به دلیل خطرات زیست محیطی ممنوع شده است اما انواع متنوع و کارامدتری جای لنت ترمز آزبست تولید شده است.

تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو سایت تخصصی تعمیرات خودرو انواع لنت ترمز بهترین جنس لنت ترمز انتخاب لنت ترمز پراید آموزش تعویض لنت پراید قیمت لنت ترمز پراید قیمت لنت ترمز پارس تعویض لنت ترمز پژو 206

 لنت ماشین

انواع لنت ترمز با توجه به نوع خودرو و کارکرد ان انتخاب می شود. نیاز به ترمز در موقعیت های مختلف الزامی است و این بستگی به عملکرد خودرو و نوع کاربری آن دارد. به طور معمول هر شرکت تولید کننده خودرو، لنت ماشین اختصاصی خود را نیز تولید می کند. برای مثال لنت ترمز پراید اختصاصی خودروی پراید بوده و قابل نصب روی سایر خودروها نیست. از لحاظ جنس می توان لنت ترمز را به گروه های مختلفی تقسیم کرد از جمله:

  • لنت ترمز ارگانیک

بزرگترین مزیت لنت ماشین ارگانیک اینست که این لنت بدون آزبست و کاملا بی صدا است. بیشترین کارایی لنت ارگانیک در دماهای پایین تر است و امکان اینکه عملکرد لنت ترمز در دماهای بالا دچار افت شود، زیاد است. انواع لنت ترمز ارگانیک بسیار سریع تر فرسوده می شود و در دمای بالا بی بسیار بدی تولید می کند.

  • لنت ترمز سرامیکی

لنت سرامیکی هم از انواع لنت ترمز بی صدا می باشد اما یک تفاوت عمده با لنت ارگانیک دارد و آن عمر بالای لنت ترمز سرامیکی است. این لنت حتی در هنگام کارکرد با دماهای بالاتر هم کارایی فوق العاده ای دارد و عملکرد آن گاهش پیدا نمی کند. لنت ترمزهای سرامیکی قابلیت استفاده در همه مناطق آب و هوایی را دارند. به دلیل عملکرد بسیار عالی این متریال از سال ۲۰۱۲ تا کنون کارخانه های اتومبیل سازی تمایل بیشتری از لنت ترمزهای نیمه فلزی سرامیکی دارند. در حال حاضر بیشتر از نصف اتومبیل های موجود در بازار از همین لنت ترمز استفاده می کنند. اگر از قیمت گران لنت سرامیکی بگذریم، هیچ امتیاز منفی به این متریال تعلق نمی گیرد. البته برخی از برندها هنوز از انواع ارزان تر و گاه ناکارامدتر لنت ترمز در خودروها استفاده می کنند.

  • لنت ترمز نیمه فلزی

قیمت لنت ترمز نیمه فلزی از انواع لنت ترمز ارگانیک و فلزی بالاتر است ولی نسبت به لنت های سرامیکی قیمت متعادل تری دارد. از بحث قیمت که بگذریم صدا و عملکرد این لنت ها هم در حد قابل قبولی است. لنت ترمز نیمه فلزی در حال حاضر دومین لنت ترمز رایج در بین خودروهای موجود است. لنت های نیمه فلزی توانسته اند کارایی خود را به خوبی در موقعیت های مختلف نشان دهند.

تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو سایت تخصصی تعمیرات خودرو انواع لنت ترمز بهترین جنس لنت ترمز انتخاب لنت ترمز پراید آموزش تعویض لنت پراید قیمت لنت ترمز پراید قیمت لنت ترمز پارس تعویض لنت ترمز پژو 206

تعویض لنت ترمز

با توجه به عملکرد لنت ترمز حتما باید این قطعه کاملا سالم باشد و بتواند در شرایط مختلف رانندگی کنترل سرعت اتومبیل را به خوبی در دست داشته باشد. فرقی ندارد کدام برند و یا چه جنس لنت ترمز را خریداری می کنید. هر زمان که متوجه شدید عملکرد سیستم ترمز به خوبی قبل نیست باید برای بررسی سلامت لنت ها و در صورت لزوم تعویض لنت اقدام کنید. به طور معمول بهترین انتخاب برای خرید لنت، همان لنت اصلی شرکت سازنده خودرو است. شرکت های سازنده هنگام ساخت خودرو با انجام تست های لازم، بهترین لنت ترمز را روی خودرو نصب می کنند. انواع لنت ترمز موجود در بازار برای استفاده روزانه ماشین ها تولید شده و برای مسابقات رانندگی عملکرد خوبی ندارند.

قیمت لنت ترمز

خودروهای جدید دارای سیستم هشدار لنت ترمز هستند که راننده را از فرسودگی لنت مطلع می کنند. انواع لنت ترمز با قیمت های متفاوت در بازار موجود است. هرگز در تعویض لنت ترمز سهل انگاری نکنید. نادیده گرفتن هشدار فرسایش لنت ترمز اصلا به نفع تان نیست. هزینه خرید دیسک یا چرخ خراشیده و تاب برداشته خیلی بیشتر از قیمت سرویس تعویض لنت ترمز هوم سرویز است. اگر موقع ترمز کردن از لنت ها صدای ناهنجار شنیده می شود و یا لنت سوت می کشد یا اینکه با فشار روی پدال ترمز، سرعت به سختی کم می شود شاید زمان تعویض لنت رسیده باشد. انواع لنت ترمز با کیفیت را با مبلغ مناسب خریداری کنید و سیستم ترمز را نونوار کنید برای تعویض لنت ترمز از تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.