معرفی اولین خودروی برقی مزدا MX-30 +عکس
درهای خودکشی، ظاهری کوپه شکل و کابینی از مواد پایدار از ویژگی های اولین خودروی برقی تولیدی مزدا، MX-30، هستند.
مزدا به طور رسمی اولین خودروی برقی خود را معرفی کرده است که زمانی در سال آینده به فروش خواهد رسید.
MX-30 از نظر سایزی در خط تولید مزدا در جایگاهی بین CX-3 و CX-5 قرار می گیرد که دقیقا مشابه همتای احتراقی آن، CX-30، است. اما چرا حروف MX در نام این خودرو به کار رفته است؟ به گفته مزدا، مدل های MX همیشه مدل هایی بوده اند که راه خود را یافته و دارای ارزش هایی جدید بدون گره خوردن با ایده های مرسوم موجود هستند.
به هر حال، یک کراس اوور نیز مخالف جریان موجود نیست اگرچه یک مدل تمام برقی با مجموعه ای از درهای خودکشی چندان با موج موجود پیش نمی رود.
کابین این خودرو از مواد پایدار متعددی ساخته شده است. روکش جدیدی که تریم درهای این خودرو را تشکیل داده از بطری های بازیافتی ساخته شده است. در کنسول وسط این خودرو نیز چوب پنبه به کار رفته و طراحی سیال آن به ایجاد فضای بیش تر کمک کرده است. یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی بالای تعویض کننده کنترل دمای این خودرو تعبیه شده که دارای دکمه های مازاد روی قاب برای استفاده با دستکش است.
مزدا در مورد نیرومحرکه این خودرو تنها اعلام کرده که MX-30 از بسته باطری ۳۳.۵ کیلووات ساعت بهره می برد. مزدا طیف حرکتی ۱۲۴ مایل را برای این خودرو پیش بینی کرده است. پیش فروش این خودرو اکنون در اروپا انجام می شود و فروش آن از سال آینده آغاز خواهد شد.
Specifications*
Body type | SUV | |
Seating capacity | ۵ persons | |
Overall length × overall width × overall height | ۴,۳۹۵mm × ۱,۷۹۵mm × ۱,۵۷۰mm | |
Wheelbase | ۲,۶۵۵mm | |
Powertrain | e-SKYACTIV | |
Front suspension | MacPherson strut | |
Rear suspension | Torsion-beam | |
Steering | Rack and pinion | |
Brakes (front/rear/control) | Ventilated discs/Solid discs /Regenerative cooperating brakes |
|
Tire size | ۲۱۵/۵۵R18 | |
Drive battery | Type | Lithium-ion battery |
Cell | Prismatic | |
Total voltage | ۳۵۵V | |
Total electric power (battery capacity) | ۳۵.۵kWh | |
Motor | Type | AC synchronous motor |
Cooling system | Water-cooled | |
Charging | DC charging | COMBO spec |
AC charging | Maximum input 6.6kW |