مقایسه فنی خودرو پژو پارس اتوماتیک و پژو پارس سال +جدول

0

پژو پارس یا پرشیا خودرویی محصول ایران خودرو است. این خودرو فیس لیفت (تغییر چهره یافته) پژو ۴۰۵ است که در طرح ظاهری آن از بدنه پژو ۴۰۶ و پژو ۶۰۵ الهام گرفته شده‌است. خودرو پژو پارس با نام داخلی ایکس۹ (به انگلیسی: X9) درابتدا با نام پژو پرشیا به بازار عرضه شد ولی چندی بعد ایران خودرو که قصد صادرات پارس به بازار عربستان را داشت، به دلیل عدم وجود حرف پ در زبان عربی نام خودرو را به پژو سفیر تغییر داد. اما پس از اینکه این خودرو نتوانست مجوز صادرات به بازار عربستان را پاس کند، نامش به پژو پارس تغییر یافت. پژو پارس تاکنون در انواع پارس سال (XU7 L3)، پارسELX با موتور ۱۶ سوپاپ (XU7 L4)، پارس ELX با موتور (XUM 2000cc) و پارس ال ایکس با موتور (TU5)تولید و عرضه شده‌است.

دفترچه راهنمای پژو پارس داشبورد جدید دانلود دفترچه راهنمای پژو پارس تعمیرات تخصصی پژو پارس تنظیم ساعت پژو پارس اجرت تعمیر گیربکس پژو پارس انواع تیپ پژو پارس ایرادات اصلی پژو پارس بلوتوث پژو پارس داشبورد جدید باتری مناسب پژو پارس ترمز abs پژو پارس تعمیر جلوبندی پژو پارس قیمت پژو پارس مشخصات پژو پارس روغن موتور پژو پارس مجله خودرو کارستان

پیشرانه

پیشرانهٔ (ال۳) پژو پارس معمولی مدل ۱۳۸۴

پیشرانهٔ موتور پژو پارس معمولی همان XU7JP پژو-سیتروئن است که در اروپا LFZ و در ایران ال۳ (به انگلیسی: L3) خوانده می‌شود. ال۳ یک پیشرانهٔ ۴ سیلندر خطی به حجم ۱٫۸ لیتر با تنفس طبیعی (به انگلیسی: naturally-aspirated (به اختصار N/A)) و سوخت رسانی تزریقی (به انگلیسی: fuel injection) است که دارای میل سوپاپ تکی از بالا (به انگلیسی: SOHC) و ۸ سوپاپ و حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن/متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه است.

آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو صدای یاتاقان پراید صدای سوپاپ چه حالتی است صدای یاتاقان زدن چگونه است صدای شاتون زدن موتور علت صدای چلق چلق چیست صدای تق تق موتور از چیست صدای تق تق موتور پراید

این پیشرانه توسط یک رایانهٔ ساژم مدل اس‌ال۹۶ (به انگلیسی: SAGEM SL96) (در مدل‌های قدیمی) کاربری و هدایت می‌شود. این پیشرانه پیش از پارس، سمند و ۴۰۵ توسط پژو-سیتروئن در پژو ۳۰۶ ۱٫۸آی ۸ سوپاپ، سیتروئن زانتیا ۱٫۸آی ۸ سوپاپ (که در ایران عرضه نشد) و سیتروئن سارا ۱٫۸آی ۸ سوپاپ بکار برده شده بود. این پیشرانه به همراه مبدل کاتالیزور اصلی دارای سطح استاندارد یورو۲ (به لاتین: Euro II) است. از دیگر موارد قابل ذکر: طراحی قدیمی بدنه مربوط به دهه ۹۰ میلادی که البته با وجود گذشت ۲۰ سال همچنان زیبا بنظر می‌رسد، موتور قدیمی با مصرف بالا و عملکرد بد ترمزها در سرعتهای بالا است. اطلاعات فنی این خوردرو: حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن/متر

قیمت پژو پارس اتوماتیک مشخصات پژو پارس اتوماتیک معایب پژو پارس اتوماتیک مقایسه پژو پارس مقایسه خودرو مشاوره خرید خودرو مقایسه پژو پارس اتوماتیک با پارس سال قیمت پژو پارس سال مشخصات پژو پارس مصرف سوخت پژو پارس

معرفی خودرو پژو پارس اتوماتیک

پژو پارس ( پژو پرشیا ) ( اتوماتیک ) – Peugeot Pars ( Automatic ) ( Peugeot Persia ) فیس لیفتی از پژو ۴۰۵ محسوب می شود که در سال ۱۳۷۹ توسط ایران خودرو طراحی، تولید و به بازار عرضه شده است. این خودرو ابتدا با نام ” سفیر “، سپس با نام ” پرشیا ” و در آخر با نام ” پارس ” در سبد محصولات ایران خودرو قرار گرفت. پژو پارس در تیپ های مختلف ” ال ایکس “، ” ای ال ایکس ” و ” سال ” تولید می شود و از محصولات پر فروش ایران خودرو به شمار می آید.

نمای داخلی

شباهت عینی فضای داخلی پارس با پژو ۴۰۵ می‌تواند یک امتیاز منفی برای این خودرو باشد به طوری که داشبورد در داخل کابین تقریباً همان در پژو ۴۰۵ است البته با کمی تغییرات. گاهی اوقات نمی‌توان تفاوت چند میلیون تومانی این خودرو را با پژو ۴۰۵ درک کرد ولی به هرحال راحتی بیشتر صندلی‌ها، فرمان پذیری برتر کلیدهای روی فرمان سیستم تهویه هوای اتوماتیک، طراحی مناسب غربیلک فرمان، عملکرد بهتر جعبه دنده و کلاچ از جمله چهره خودرو تغییراتی هستند که این برتری نسبی را برای این خودرو فراهم کرده‌است.

قیمت پژو پارس اتوماتیک مشخصات پژو پارس اتوماتیک معایب پژو پارس اتوماتیک مقایسه پژو پارس مقایسه خودرو مشاوره خرید خودرو مقایسه پژو پارس اتوماتیک با پارس سال قیمت پژو پارس سال مشخصات پژو پارس مصرف سوخت پژو پارس

داشبورد جدید

پس از تولید سال‌ها پژو پارس با داشبورد قدیم و امکانات پایین شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت که تغییراتی در داشبورد و داخل آن دهد که در این مدل امکاناتی چون تعبیه ۲ کیسه هوا، سیستم صوتی پیشرفته با بلو توث و USB و AUX,دریچه کولر برای سر نشینان عقب، کولر اتوماتیک، سنسور دنده عقب و… که در مدل‌های LX و ELX دارای تنظیم برقی پشتی صندلی و بعضی تیپ‌ها غربیلک فرمان چرمی را نیز دارا می‌باشد. این مدل از سال ۱۳۹۳ شروع به تولید شده‌است که از سری داشبورد قدیم یک دوره تولید شده و سپس قطع تولید شد.

انواع کلاس‌های پژو پارس ال ایکس و تفاوت‌های آنها

  • پژو پارس LX کلاس۱۷ که به تازگی به اضافه شده‌است با رینگ فولادی به جای رینگ آلومنیومی می‌باشد یعنی * پژو پارس LX کلاس ۱۶٬۱۵٬۱۳ هرسه دارای رینگ آلومنیومی ۱۵ اینچی می‌باشند.
  • پژو پارس LX کلاس ۲۸۵۱۵و۲۸۵۱۷ سیستم اتولاک (قفل شدن درها پس از حرکت)
  • پژو پارس LX کلاس ۲۸۵۱۵و۲۸۵۱۷ مستر لاک (با یک دکمه همه درها قفل و باز می‌شوند)
  • پژو پارس LX کلاس ۲۸۵۱۵و۲۸۵۱۷ اتوفلاشر (در ترمزهای شدید با کاهش ناگهانی سرعت، فلاشرها روشن می‌شوند)
  • پژو پارس LX کلاس ۲۸۵۱۵و۲۸۵۱۷ تایمر چراغ سقف
  • پژو پارس LX کلاس ۲۸۵۱۵و۲۸۵۱۷ آگاه کردن راننده از وضعیت باز و بسته شدن درب خودرو توسط چراغ‌های راهنما و چراغ سقفی و LED داخل
  • پژو پارس LX کلاس ۲۸۵۱۵و۲۸۵۱۷ جلوآمپر و سیستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق خودرو بجای آژیر دزدگیر

نکته: پژو پارس LX کلاس ۲۸۵۱۳ مجهز به سیستم مالتی پلکس می‌باشند و امکانات بالا را ندارند.

قیمت پژو پارس اتوماتیک مشخصات پژو پارس اتوماتیک معایب پژو پارس اتوماتیک مقایسه پژو پارس مقایسه خودرو مشاوره خرید خودرو مقایسه پژو پارس اتوماتیک با پارس سال قیمت پژو پارس سال مشخصات پژو پارس مصرف سوخت پژو پارس

تفاوت‌های ظاهریپارس ۱۶ سوپاپ هیچ تفاوت ظاهری با پارس معمولی ندارد. تنها در صورتی که از پشت و از زاویهٔ کمی پایین‌تر به قسمت داخلی چرخ‌های عقب آن نگاه کنید، با کمی دقت می‌توانید شلنگ ترمز هیدرولیک هر طرف که به صورت خمیده و آویزان از اکسل به سمت قسمت زیرین پیستون ترمز دیسکی همان طرف رفته را مشاهده کنید. بجای این شلنگ، یک لولهٔ نازک در پارس معمولی (مانند ۴۰۵) به‌طور مستقیم و از بالا وارد محفظهٔ ترمز کاسه‌ای می‌شود که در نگاه به پشت خودرو نمایی ندارد. این سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش برای تفکیک پارس ۱۶ سوپاپ از پارس معمولی بدون نیاز به بازکردن درب موتور است.

خودرو

پژو پارس اتوماتیک پژو پارس سال

کشور سازنده

ایران
ایران

سال (طراحی)

۱۳۸۹ ۱۳۸۶

موتور

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۸ سوپاپه

حجم موتور

۱۵۸۷سی سی ۱۷۶۱سی سی

حداکثر قدرت

۱۰۸ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه ۹۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۵۵ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

۴ دنده خودکار ۵ دنده دستی

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۱۴.۲ ثانیه ۱۱ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۸۷ کیلومتر در ساعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت

وزن

۱۱۸۵ کیلوگرم ۱۱۶۵ کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

۴۴۹۸ طول – ۱۷۰۴ عرض – ۱۴۱۰ ارتفاع ۴۴۹۸ طول – ۱۷۰۴ عرض – ۱۴۱۰ ارتفاع

فاصله بین دو محور

۲۶۷۰ میلیمتر ۲۶۷۰ میلیمتر

مصرف سوخت داخل شهر

– لیتر در هر صد کیلومتر – لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر

– لیتر در هر صد کیلومتر – لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

۸.۲ لیتر در هر صد کیلومتر ۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

۷۰ لیتر ۷۰ لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۳ یورو ۳

استاندارد امنیت

میزان تولید CO2

– گرم در هر کیلومتر – گرم در هر کیلومتر

ترمز و پایداری

ABS – EBD ABS – EBD

کیسه هوا

کیسه هوای راننده کیسه هوای راننده

سیستم صوتی

بلندگوی عقب بلندگوی عقب

دیگر تجهیزات

چراغ مه شکن جلو و عقب – چراغ نقشه خوان – آینه‌های جانبی برقی راهنمادار – شیشه‌های سولارو ضد اشعه UV – قفل میکروسوییچی درب‌ها – قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی – تنظیم برقی پشتی صندلی جلو – شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب – قطعات دکوراتیو طرح چوب جدید – رودری بهینه – داشبورد تریم بژ – جلو آمپر جدید – دماسنج روی داشبورد چراغ مه شکن جلو و عقب – چراغ نقشه خوان – آینه‌های جانبی برقی راهنمادار – شیشه‌های سولارو ضد اشعه UV – قفل میکروسوییچی درب‌ها – قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی – تنظیم اهرمی پشتی صندلی جلو – شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب – رودری بهینه – داشبورد تریم بژ – جلو آمپر جدید – دماسنج روی داشبورد – سنسور ایمنی دنده عقب – ایموبیلایزر – بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق

قیمت بازار

۱۳۰-۱۲۰ میلیون تومان ۱۱۰-۱۰۰ میلیون تومان

آخرین بروزرسانی قیمت

۱۳۹۸/۹/۱۲ ۱۳۹۸/۹/۱۲

نمایندگی فروش

ایران خودرو ایران خودرو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.