۴ نکته اساسی در مورد سرویس و نگهداری موتورسیکلت‌های داخلی

0

در مطلب زیر به نکاتی در مورد سرویس و نگهداری موتورسیکلت‌های داخلی می پردازیم که رعایت آنها میتواند طول عمر موتور سیکلت شما را افزایش دهد.با ما همراه باشید

اساسی‌ترین قطعات موتورسیکلت

زنجیر یکی از اساسی‌ترین قطعات موتورسیکلت است. زنجیر چرخ تنها نیاز به روغن کاری مداوم دارد زیرا زنگ زدگی و خشکی بلای جان زنجیر و خورشیدی چرخ عقب است.

یک زنجیر چرخ استاندارد تا ۴۸ هزار کیلومتر معمولاً عمر دارد اما شل شدگی و زنگ زدگی اولین نشانه‌های فرسودگی آن است. ضمناً باید توجه داشته باشید در زمان پنچرگیری حتماً زنجیرکش‌ها را دقیق تنظیم کنید تا زنجیر زیادی شل یا سفت نباشد و با قاب زنجیر برخورد نکند.

تعمیر موتور روغن موتور مناسب موتورسیکلت روغن موتور مناسب موتورسیکلت CG روغن موتور مناسب موتور CDI مجله موتورسیکلت آموزش سرویس موتورسیکلت تعمیر موتورسیکلت تعمیرات تخصصی موتورسیکلت قیمت موتور سیکلت

چرا موتورهای داخلی عمدتاً کاربراتوری هستند؟

موتورهای داخلی عمدتاً کاربراتوری هستند، باید توجه داشته باشید تنظیم نبودن نسبت سوخت و هوا منجر به بدسوزی مخلوط سوخت و هوا می‌شود. در نتیجه این تنظیم بودن نسبت سوخت و هوا، تولیدات احتراق به صورت دوده بر روی کاربراتور می‌نشیند که این اتفاق می‌تواند همراه با عطسه زدن در کاربراتور نیز همراه باشد. این کاربراتور حتماً باید تنظیم شود چون در میزان مصرف سوخت شما نیز تأثیر به سزایی دارد.

پیشرانه‌های تولید داخل با تکنولوژی سال‌های بسیار دور ساخته می‌شوند و بعد از طی چند هزار کیلومتر باید سرویس شوند که فیلر زدن سوپاپ‌های پیشرانه یکی از مهمترین مباحث در سرویس و نگهداری موتورسیکلت است.

زمانی که سوپاپ فیلر نیست، یعنی فاصله بادامک‌ها و سر سوپاپ به اندازه استاندارد نیست، صدای خاصی از پیشرانه شنیده می‌شود که شبیه به صدای دنده مرده رفتن با خودرو یا همان جر جر است.

در این حالت باید اقدام به تنظیم فیلر سوپاپ کرد و اگر مشکل دیگری در این ناحیه وجود دارد باید آن را تعمیر نمایید.

تولید موتور سیکلت سازمان ملی استاندارد شاهین موتور قم مجله موتورسیکلت قیمت موتوسیکلت لیفان LIFAN ۲۰۰ موتورسیکلت لیفان

زمان تعویض روغن موتورهای CDI  و CG  ۱۲۵ سی سی

روغن پیشرانه همواره مانند خون در رگ‌های انسان است. این روغن برای موتورهای CDI  و CG  ۱۲۵ سی سی باید پس از خالی و پر شدن حداکثر۴ باک سوخت تعویض شود. تغییر رنگ روغن و تغییر غلظت آن از مهم‌ترین دلایل تعویض روغن پیشرانه موتورسیکلت‌ها به شمار می‌روند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.