معرفی لکسوس RX مدل 2023 + عکس

0

لکسوس لحظاتی پیش پنجمین نسل شاسی بلند محبوب RX مدل 2023 را رونمایی کرد. استایل لکسوس RX 2023 آشنا به نظر می رسد، ولی باطن جدیدی در زیر این پوست آشنا قرار داده شده است. مشتریان لکسوس RX 2023 می توانند یکی از چهار پیشرانه موجود برای این خودرو را انتخاب کننده که سه تا از پیشرانه ها از نوع هیبریدی هستند. لکسوس قصد دارد که RX 2023 را از اواخر سال 2022 به بازار جهانی عرضه کند.
ممکن است در مقایسه با رقبایی مانند BMW X5 هنوز هم انتخاب ضعیف‌تری باشد، اما خرید لکسوس RX راحت‌تر از همیشه قابل توجیه است و این یک گام دیگر در مسیر درست برای سازنده ژاپنی خواهد بود.

اصلاحات مداوم در این فناوری به این معنی است که دستور اولیه تغییر نکرده است، حتی اگر نتایج تغییر کند، بنابراین RX از یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر چرخه اتکینسون استفاده می‌کند که چرخ‌ها را از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT در ارتباط با یک جفت موتور الکتریکی که توسط یک باتری کوچک تامین می‌شوند، به حرکت درمی‌آورد.

https://cdn.iranjib.ir/images/inblwb1gh2k0scd0shs.jpg

کابین لکسوس RX 2023

درون کابین لکسوس RX 2023 نمایشگر سیستم مالتی مدیا موقعیت قرارگیری پایین تری نسبت به نسل قبل دارد و درست در کنار کلاستر دیجیتالی پشت فرمان نصب شده و دیگر خبری از نصب آن در بالاترین قسمت داشبورد مانند نسل قبل نیست. بسته به نسخه انتخابی، اندازه نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا لکسوس RX می تواند تا 14 اینچ هم برسد. از جمله برخی تجهیزات لکسوس RX 2023 هم می تواند به سانروف پانورامیک و همچنین هد آپ دیسپلی اشاره کرد.

توان خروجی ۲۴۷ اسب بخار است که البته چندان قابل توجه نیست، اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۹ ثانیه قابل احترام است.

حداکثر سرعت این خودرو، ۲۰۰ کیلومتر در ساعت بوده و شروع قیمت از ۶۰ هزار پوند است.

https://cdn.iranjib.ir/images/t16629zdkamo8nzrfff.jpg
گران قیمت ترین نسخه حال حاضر نسل جدید لکسوس RX هم مدل RX 500 F اسپرت پرفورمنس بوده که از یک پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر هیبرید بهره می برد. این پیشرانه هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید 367 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته به صورت دایرک 4 به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می شود. این نسخه لکسوس RX 2023 می تواند طی 5.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.