نحوه شستن ماشین در کوتاه ترین زمان

0

تمیز کردن ماشین خرده کاری های زیادی دارد که اگر نکات ان را بدانید دیگر نیازی نیست هزینه ای صرف کارواش کنید. از انجایی که رفتن به کارواش زمان بر است و گاهی تمیز کردن فوری ماشین بسیار ضروری است، پین ورک نیروهایی دارد که فقط با یک زنگ، در محل شما ماشین تان را برق می اندازند.

الف) شستن داخل ماشین

برای توشویی یا شستن داخل ماشین، ابتدا همه ی وسایل اضافه و همه ی زباله های درشت که با دست قابل جمع شدن هستند را دور بریزید. بهتر است کف پوش ها را بیرون بیاورید تا تمیز کردن آنها راحت تر باشد. با جاروبرقی کف پوش ها را جارو بزنید و گرد و خاک آن ها را بتکانید.

از پاک کردن شیشه های داخلی و آینه ها غافل نشوید. این نقاط را با مایع شیشه شور بشویید و سپس با یک پارچه خشک کنید. حالا با یک پارچه ی آغشته با شیشه شور، اجزای داخلی ماشین مانند فرمان، داشبورد و قسمت رادیو و کنسول را تمیز کنید. برای پاک کردن گوشه ها از گوش پاک کن استفاده کنید. بعد از تمیز کردن درب ها و نوار درزگیر، مجددا اسپری سیلیکونی به این قسمت ها بزنید تا دیرتر کثیف شوند.

 

حالا نوبت تمیز کردن صندلی هاست. اگر جنس صندلی ها چرم است با یک پاک کننده ی مخصوص چرم و در غیر این صورت با شامپو صندلی ها را به خوبی بسابید. شستن ماشین با وایتکس و پاک کننده های شیمیایی قوی به هیچ وجه توصیه نمی شود.

 

ب) نحوه شستن ماشین و بدنه آن

بهتر است بیرون ماشین را در یک روز ابری انجام دهید تا زمان واکس زدن  یا شستن ماشین با پاک کننده ها، نور خورشید قبل از شما سطوح ماشین را خشک نکند و بتوانید پولیش را به خوبی انجام دهید. اگر ابتدا یک سطل آب روی ماشین بریزید بسیاری از گرد و خاک ها از بین می روند و زمان اسکاچ کشیدن زحمت کمتری خواهید داشت.به بدنه خودرو آسیب بزند بنابراین با آب و صابونی که قوی تر از صابون های معمولی شستشو است یک مایع پاک کننده درست کنید. با این ترکیب بیرون ماشین را به خوبی اسکاچ بکشید و با یک برس فرش یا پارچه ی زمخت دستگیره و گوشه و کنار درها را به خوبی پاک کنید.

بعضی ها استفاده از نوشابه را برای تمیز کردن چرخ ماشین توصیه می کنند. نوشابه لاستیک ها را بسیار تمیز می کند اما اگر روی بدنه ی ماشین بریزد میتواند به رنگ آن آسیب بزند. بنابراین بسیار مراقب باشید. چرخ های ماشین و قالپاق ها را با یک تکه اسفنج تمیز کنید. همچنین میتوانید از محلول های درخشان کننده برای قالپاق ها و خمیردندان برای نقاط کثیف تر و چرب تر استفاده کنید. برای پاک کردن چراغ ها نیز از شیشه شور استفاده کنید تا به خوبی شفاف شوند.

برای شستن ماشین بدون آب پیشنهاد میکنیم حتما از واکس اتومبیل استفاده کنید. بعضی از این واکس ها میتوانند از بدنه ماشین در برابر اشعه  UV  آفتاب محافظت کنند و باعث می شوند بدنه دیرتر کثیف شود اما قبل از ان با کیت های ضد خراش که در فروشگاه های قطعات خودرو موجود است، خراش بدنه را از بین ببرید.
آخر از همه نوبت به پاک کردن شیشه های ماشین میرسد. اگر شیشه ها را ابتدا تمیز کنید در حین کار نمی توانید تمیز ماندن آن ها را حفظ کنید. حتی از دستمال مرطوب های ارایشی نیز میتوانید برای پاک کردن شیشه ها کمک بگیرید.

منبع:پین ورک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.