تکذیب ایران خودرو درباره احتکار خودروهای هایما

0

گروه صنعتی ایران‌ خودرو با انتقاد از انتشار برخی مطالب جهت‌دار و تخریبی در برخی خبرگزاری‌های کشور، تاکید کرده ادعای احتکار که توسط برخی از این رسانه‌ها مطرح شده از سوی هیچ مرجع رسمی تایید نشده است.

در پی انتشار مطلبی در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تایید احتکار در ایران‌ خودرو با استناد به آمار ارایه شده در کدال بورس، این خودروساز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و تاکید کرده، ادعای مطرح شده صرفا فضاسازی رسانه‌ای و در جهت تخریب تلاش‌های شبانه‌روزی صنعتگران کشور بوده است.

طبق ادعای مطرح شده با استناد به گزارش منتشره در کدال سازمان بورس، ایران‌خودرو  ۸۸ درصد هایماهای تولیدی خود را عرضه نکرده است.

این در حالی است که تولیدات حدود سه ماهه اخیر هایما S7 پلاس ایران‌خودرو خراسان فاقد مجوز استانداردی بوده و به محض صدور مجوز نسبت به شماره‌گذاری و حمل آن اقدام شده است که طبق مستندات موجود در تاریخ پنجم مهرماه، مجوز شماره گذاری این محصول تمدید شده است.

این گزارش می افزاید، ادعای برخی رسانه ها در شرایطی مطرح شده است که تمامی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو از جمله هایما در سامانه یکپارچه فروخته شده و طبق قیمت‌های مصوب شورای رقابت دارای مشتری و مالک بوده است، بنابراین ادعای احتکار این خودروها فاقد اعتبار است.

ایران‌ خودرو تاکید کرده، طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، نتیجه‌ای مبنی بر انبار کردن و احتکار در گروه صنعتی ایران‌خودرو به دست نیامده و این موضوع در نشست هفته گذشته مسوولان قوه قضاییه نیز به صورت رسمی اعلام شده است.

براساس مستندات موجود، مجوز استانداردی محصول هایما S7 پلاس به دلیل مشکل در صندلی عقب در تاریخ ۳۱ تیرماه لغو شد و امکان شماره گذاری و عرضه به مشتریان را نداشت. پس از رفع مشکل و آزمون مجدد آن توسط سازمان ملی استاندارد در تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۲، این سازمان مجوز محصول را مجددا در تاریخ پنجم مهرماه تمدید کرد. از این تاریخ تمامی خودروها شماره گذاری شده و به نمایندگی‌های سراسر کشور حمل شده است و احتکار محصولات موضوعیت ندارد.

منبع:پرشین خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.