نگاهی به کارنامه عملکرد ایران خودرو در پروژه جدید خود

0

تارا، محصولی جدید از بزرگترین خودروساز خاورمیانه ، خودرویی که حالا می توان آن را محصولی به‌روز در کلاس C خواند، اما تارا این روزها از سوی برخی مورد بی‌مهری قرار گرفته است و هنوز به بازار عرضه نشده انتقاداتی از آن مطرح می شود .

حالا ما قصد داریم تا به پایش این خودرو و تولید آن در ایران خودرو بپردازیم و با ورق زدن تاریخ خودروسازی در ایران خودرو، از این محصول جدید به عنوان یک پوست‌اندازی در صنعت خودرو یاد کنیم.

 

ایران خودرو با محصولات پیکان تا دهه هفتاد جایگاه ویژه‌ای در میان مردم ایران داشت اما دهه هفتاد آغازگر ورود برند‌های فرانسوی به این خودرو ساز بود. پس از آن، ایران‌خودرو خود شروع به طراحی پلتفرم‌های داخلی نمود و محصولاتی چون سمند و چندین محصول از این خانواده را به تولید رساند و توانست بازار‌های داخلی و چند بازار خارجی در منطقه را تصاحب کند اما پس از تولید سمند و خانواده آن، ایران‌خودرو مدتی با پلتفرم‌های موجود اقدام به عرضه محصولات کرد ولی با شروع دهه نود، ایران‌خودرو شروع به تولید محصولی با نام رانا کرد. هر چند پلتفرم رانا از پژو برداشت شده بود، اما همین یک گام هم کمی ایران‌خودرو را به جلو برد. این شرکت در اواخر دهه هشتاد با کمک فرانسوی ها خودروهای خانواده ال۹۰ را به بازار معرفی کرد خودرویی که همزمان در رقیب دیرینه این خودروساز یعنی سایپا نیز تولید می شد .

اخبار ایران خودرو محصولات جدید ایران خودرو تازه های خودرو در ایران قیمت تارا مشخصات تارا موتور تارا ساخت کجاست مجله خودر

پس از امضاء برجام، ایران خودرو از دیگر صنایع کشور عقب نماند و شکلی جدید به خود گرفت. در این سالها محصولاتی چون پژو ۲۰۰۸، هایما اس۷ و هایما اس۵ در خطوط تولید ایران‌خودرو نمایان شد و این شرکت به سوی جهشی بزرگ گام برداشت، اما این جهش با روی کار آمدن ترامپ ناکام ماند. شرکای خارجی یکی پس از دیگری پشت ایران‌خودرو را خالی نمودند، اما این بار با تغییرات مدیریتی، ایران‌خودرو بر مشکلات فایق آمد و با تمام مشکلاتی که پیش روی خود دید سر خم نکرد و دل را به دریا زد. این خودروساز بزرگ کشور که خود را در امواج بزرگی می‌دید، با فشردن دست قطعه سازان و امضای میثاق‌نامه تامین قطعات، با این بخش مهم خودروسازی دست دوستی داد و سعی کرد تا یک همدلی ملی در بخش خودروسازی ایجاد نماید که آن را می توان «بهار خودروسازی» نامید.

ایران‌خودرو با ترکیب جدید مدیریتی خود سعی کرد تا پله‌پله، هم بر مشکلات غلبه کند و هم از تولید محصول جدید غافل نشود، برای همین دست به طراحی خودروی جدیدی زد و پروژه آن را K132 نامید. همین کافی بود تا بسیاری از طرح‌های رایانه‌ای این خودرو با پلتفرم‌های سدان و اس‌یووی در فضای مجازی منتشر شود، تصاویری که نشان می داد ایران‌خودرو در حال یک پوست‌اندازی بزرگ است .

در دوره تازه مدیریت ایران‌خودرو یک چیز خوب به چشم می آمد و آن، همدلی و عملکرد جهادی همه ارکان این خودروساز بود. ایران‌خودرو شروع به به‌روز کردن محصولات خود نمود و آنها را با نماد «پلاس» متفاوت کرد و محصولاتی چون دنا پلاس، دنا پلاس توربو، رانا پلاس و سورن پلاس را معرفی نمود، اما گویی این آخر کار نبود. آنها به دنبال پلتفرمی تازه بودند و به‌روزرسانی‌ها نتوانسته بود این خودروساز را ارضا نماید، برای همین منظور آنها خودروی K132 را که این روزها با نام «تارا» مزین شده، رونمایی کردند.

«تارا» را می توان خودرویی جدید و به‌روز دانست، خودرویی که پیشرفت‌های بسیاری را نسبت به دیگر محصولات این خودروساز شاهد بوده است و آن را میتوان ثمره مهندسی ایرانی دانست.

حالا این خودروساز بزرگ خاور میانه، قرار است سال جدید را با خودرویی نو آغاز نماید، خودرویی که نوید به‌روز شدن خودروسازی کشور را در خود گنجانده است و به جرات می‌توان آن را پایان چهار دهه یکنواختی در صنعت خودروسازی کشور دانست.

تارا نگاهی بزرگ دارد، خودرویی که حالا می تواند چشم به صادرات داشته باشد و یک بار دیگر ایران‌خودرو را به یک صادرکننده در میان خودروسازان بزرگ جهان بدل نماید.

منبع:پدال نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.