راه های جلوگیری از عطسه موتور روی گاز
راه های جلوگیری از عطسه موتور روی گاز
۱-همیشه هنگام شروع به حرکت سرگاز حرکت کرده و از فشار دادن پدال گاز بیشتر از نصف خودرری کنید
۲-شمعها را تک پلاتینه خریداری کنید و فاصله آن تک پلاتین تا هسته مرکزی که فابریک ۰/۹ است را با فیلر ۰/۷ تنظیم کنید
۳-شمعهای سوزنی تک پلاتینه را هر ۱۰ هزار کیلومتر سرویس و فیلر ، هر ۵۰ هزار کیلومتر تعویض کنید
۴-شمعهای غیرسوزنی(معمولی) تک پلاتینه را هر ۱۰ هزار کیلومتر سرویس و فیلر کنید و هر ۳۰هزار کیلومتر تعویض کنید
۵-اگر کناره های چینی شمع خطهای عمودی سیاه مشاهده کردید نشاندهنده برق دزدی از سر شمع به سمت پایه ی آن است که می بایست حتما وایرها را تعویض کرد
۶-وایر کاملا باید شمع را کیپ کند و هیچ لقی نداشته باشد
۷-در تاریکی در محفظه موتور دریچه گاز را ناگهانی تا انتها باز کنید(یعنی گاز بدهید) اگر برق دزدی باشد معلوم میگردد و در صدد رفع آن برآیید
ایرادات شایع در خودروها با ایسیو CNG
۱- دور در ﺣﺎﻟﺖ آرام ﻣﻮﺗﻮﺮ متغیر اﺳﺖ یا عدم افزایش دور موتور.
۲-موتور در حالت گاز کار نمی کند , بروز خطای TANK level در دیاگ زنی ،ثابت ماندن ولتاژ سنسور اکسیژن،روشن شدن چراغ های LED CNG
۳-خودرو از حالت گاز سوز خود به خود خارج می شود و یا موتور پس از خلاص کردن دنده در سرعت بالا خاموش میکند
کارستان