تولید تایر در ۱۰ ماهه ۹۹ به رشد ۲۰ درصدی رسید

0

بررسی آمار عملکرد کارخانه های تایرسازی حاکی است از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه ۲۲۵ هزار و ۲۶۹ تن انواع تایر تولید شد که در همسنجی با پارسال رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

این آمار مشتمل بر ۲۰ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۱۴۷ حلقه تایر است که از این نظر نیز رشد ۲۰ درصد در مقایسه با ۱۰ ماهه پارسال به ثبت رسید.

همچنین در این مدت ۱۳۲ هزار و ۷۴۱ تن تایر بایاس و رادیال خودروهای سواری تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۲۴ درصدی دارد.

تولید تایر سواری با ۱۸ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۸۱۳ حلقه، بیش از ۸۷.۵ درصد تولیدات کارخانه ها را در ۱۰ ماهه امسال به خود اختصاص داده است.

علاوه براین تا پایان دی‌ماه ۲۰ هزار و ۶۹۵ تن تایر بایاس و رادیال وانت در کشور تولید شد که حاکی از رشد ۹ درصدی است.

تولید تایرهای باری و اتوبوسی نیز در این مدت با رشد ۱۵ درصدی همراه بود و به ۴۷ هزار و ۸۵۹ تن رسید.

برپایه این گزارش، در۱۰ ماهه امسال سه هزار و ۶۰۹ تن تایر خودروهای کشاورزی سبک (رشد ۴۹ درصدی)، ۱۵ هزار و ۸۱ تن تایر خودروهای کشاورزی سنگین (رشد ۱۲ درصدی) و پنج هزار و ۲۸۴ تن تایر خودروهای راه‌سازی و صنعتی (رشد ۱۳ درصدی) تولید شد.

تولید سایر محصولات

آمارها همچنین حاکی از تولید ۱۶ هزار و ۱۸۲ تن تایر دوچرخه و موتور و ۹ هزار و ۱۲۱ تن تیوب است که به ترتیب رشد ۳۲ درصدی و ۳۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

تا پایان دی‌ماه یک میلیون و ۹۷ هزار و ۷۰۸ حلقه فلپ، تسمه نقاله، شیلنگ و غیره به وزن سه‌هزار و ۹۶۵ تن توسط کارخانجات داخلی تولید شد.

پیشتر سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران پیش‌بینی کرده بود: شرکت‌های داخلی با پشت سر گذاشتن تحریم‌های ناجوانمردانه، رکورد خوبی در تولید انواع تایر به‌ویژه تایر خودروهای سواری به ثبت رساندند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آمار تولید آن از مرز ۲۰ میلیون حلقه بگذرد.
منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.