تمیز نگه داشتن فیلتر هوا موجب تمیز ماندن موتور

0

فیلتر هوا
.
اکثر مردم با این اصطلاح که به آنها گفته می شود فیلتر هوای  اتومبیل شان باید به طور منظم تعویض شود، آشنا هستند. اما بسیاری از آن ها به اهمیت این موضوع آگاه نیستند.
.
تمیز نگه داشتن فیلتر هوا موجب تمیز ماندن موتور اتومبیل و عدم وجود ذرات و خرده آشغال ها در آن می شود که خود عاملی موثر در عملکرد بهینه موتور است!
.
تمیز نگه داشتن فیلتر همچنین سبب کاهش مصرف سوخت اتومبیل ها نیز می شود که به معنی صرفه جویی در هزینه ها می باشد. هزینه ای که برای تعویض یک فیلتر هوا صرف می شود موجب صرفه جویی به مقدار چند برابر همان هزینه در مصرف سوخت شود.
.
برای اینکه بفهمیم یک فیلتر هوا واقعا چه کاری انجام می دهد، ابتدا باید بدانیم که فیلتر های هوا  عنصری حیاتی برای سیستم های موجود در خودرو است. به همین خاطر، بسیاری از افراد باید در مورد نقش ویژه فیلتر هوا و اینکه چرا باید آن را به موقع تعویض کنیم

در موتور اتومبیل ها سیستم های خود تمیز کننده ای مانند آنچه در بدن انسان وجود دارد، تعبیه نشده اند! درصورت کارکرد موتور بدون فیلتر هوا، خیلی زود فضای موتور پر از مواد مزاحمی چون حشرات، برگ ها و خرده آشغال های دیگر می شود.

تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو وجود روغن در فیلتر هوا علت جمع شدن روغن در هواکش علت وجود روغن در دریچه گاز علت روغن زدن در هواکش پراید بررسی مشکلات خودرو مشکلات پراید
به علاوه، تمام تمام مواد شیمیایی مضر، مشابه ذراتی نیز وارد موتور خواهند شد. بدین ترتیب مجاری موتور مسدود شده و قادر به کار کردن نخواهند بود که برای تمیز کردن آن نیز باید هزینه های بسیار بالایی پرداخت شود.
.
به علاوه این مطلب که پس از مدتی راندمان موتور کاهش می یابد نیز به راحتی قابل درک است.
.
پس اگر قصد این را دارید که خودروی شما عملکرد بهتری داشته باشد و عمر موتور شما افزایش یابد و همچنین نمی خواهید در آینده هزینه های بیشتری برای تمیز کردن موتور خودروی خود بپردازید، بهتر است فیلتر هوای خودروی خود را همیشه و به موقع تعویض نمایید و از عملکرد و سالم بودن آن آگاه باشید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.