وانت پراید بخریم یا وانت آریسان؟

0

شرکت های خودروسازی در چند سال گذشته حدود ۱۰ نوع وانت به بازار عرضه کرده اند، ‌اما رصد بازار نشان می دهد، وانت پراید ۱۵۱ سایپا و وانت آریسان طرفداران بیشتری دارند.

، پراید وانت یا سایپا ۱۵۱ یک پیکاپ کوچک شهری است که حدود ۶ سال از تولید آن می گذرد. این خودرو به لطف قیمت مناسب و مصرف سوخت اقتصادی و البته در دسترس بودن قطعات یدکی در چند سال گذشته انتخاب اول کسانی است که از آن برای کارهای حمل و نقل سبک و شهری استفاده می کنند.

وانت آریسان هم تنها وانت بار اختصاصی شرکت ایران خودرو ست که از پلتفرم روآ استفاده می کند، ولی ظاهر آن شبیه پژو پارس طراحی شده و بیشتر به درد حمل بار سبک می خورد. با این اوصاف خرید کدام یک از این دو وانت به صرفه تر است؟ وانت پراید بخریم یا وانت آریسان؟

مشخصات فنی وانت پراید ۱۵۱

سایپا ۱۵۱ به پیشرانه ۴ سیلندر و ۷۱ اسب‌بخار مجهز است که ۱۰۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیروی تولیدی این پیشرانه به چرخ‌های جلو، یک گیربکس ۵ سرعته دستی در نظر گرفته‌شده است.

این خودرو به دلیل وزن سبکی که دارد (۹۰۰ کیلو در نسخه بنزینی) باعث می‌شود شتاب‌گیری مناسبی داشته باشد. مجموع عملکرد پیشرانه و سیستم انتقال قدرت باعث می‌شود که بدنه ۹۰۰ کیلوگرمی این خودرو در عرض ۱۵.۵ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد.

رله ها در خودرو مانند یک کلید عمل کرده و مسیر جریان را بسته و باز میکنند،در معنای واضح تر با دریافت فرمان از سیستم برق خودرو اقدام به راه اندازی و یا قطع عمل کرد یک بخش از امکانات خودرو میشوند.با گذشت تکنولوژی این رله ها هم یا تکنولوژی جدید سازگار شدند و جدا از حالت کلید یک وظیفه متمم به واسطه مدار الکترونیکی داخل آن پیدا کردند،برای مثال تاخیر انداز در بازکن صندوق عقب ، بدین معنی که هم فرمان بازکردن درب را انجام میدهد و هم یه متمم زمان به ان اضافه میکند یعنی با تاخیر چند ثانیه انجام میدهد و یا رله انژکتور و یا رله فلاشر و....

مشخصات فنی وانت آریسان

وانت آریسان با قدرت ۸۷ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر، وضعیت بهتری نسبت به وانت پراید دارد، اما به دلیل وزن ۱۲۴۰ کیلویی بدنه آن ، سرعت عکس‌العملی مشابه پراید وانت دارد.

این وانت دیفرانسیل عقب قابلیت حمل وزن بیش‌تری نسبت به وانت پراید را دارد و در مدل گازسوز می‌تواند باری به وزن ۸۳۰ کیلوگرم را حمل کند. مخزن بنزین آریسان ۵۲ لیتر و مخزن گاز آن ۷۰ لیتر گنجایش دارد.

امکانات وانت آریسان

وانت آریسان مجهز به کیسه هوای راننده و سرنشین، ترمز ضدقفل چهارکاناله با EBD، بدنه ایمن در مقابل تصادفات قرار گرفتن کپسول گاز در زیر کفی بار ، فرمان جمع شونده در تصادف ، کمربند ایمنی سه نقطه ای با پیش کشنده و قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم خودکار قطع سوخت در مواقع اضطراری ، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، فرمان هیدرولیک ، صندلی های ارگونومیک چهارحرکته و سیستم صوتی با قابلیت پخش فایل های MP۳است.

قیمت وانت تندر 90 قیمت وانت زامیاد قیمت وانت کارا قیمت وانت مزدا مشخصات تویوتا هایلوکس مشخصات فنی وانت کارا مشخصات فنی وانت نیسان مشخصات فوتون تونلند مشخصات کاپرا مشخصات نیسان پیکاپ دو کابین مشخصات وانت آریسان مشخصات وانت پادرا مشخصات وانت پراید 151 مشخصات وانت مزدا معایب پیکاپ ریچ معایب وانت کاپرا معایب وانت کارا معرفی وانت نیسان مقایسه خودرو وانت پراید قیمت قیمت وانت پادرا قیمت وانت آریسان قیمت انواع وانت بار بهترین وانت برای کار بهترین وانت ایران قیمت پیکاپ ریچ دوکابین بهترین پیکاپ در ایران قیمت انواع وانت دو کابین قدرتمندترین وانت

امکانات وانت پراید ۱۵۱

امکانات وانت محبوب سایپا هم شامل سیستم ضد سرقت با کد متغیر، چراغ جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، ترمز ABS، قفل مرکزی، آینه های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم از داخل، برف پاک کن شیشه جلو با دور قابل تنظیم، درب بازکن باک از داخل و فرمان هیدرولیک می شود.

قیمت وانت آریسان  و انت پراید در کارخانه و بازار

قیمت وانت آریسان ایران خودرو در کارخانه حدود ۱۲۰ میلیون تومان است. خودرو صفر آریسان در بازار با قیمت ۱۴۹ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

قیمت وانت پراید ۱۵۱ در کارخانه حدود ۹۱ میلیون تومان است. یعنی حدود ۲۹ میلیون تومان از قیمت وانت آریسان ارزان تر است. این خودرو در بازا ربا قیمت ۱۱۰ میلیون تومان معامله می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.