انتشار تصاویر و اطلاعات اولیه از هیوندای کسپر

0

شرکت هیوندای اولین تصاویر محصولی جدید به نام کسپر را منتشر کرده است، کراس‌اوری که نه تنها کوچک‌ترین، بلکه ارزان‌ترین محصول این خودروساز کره‌­ای خواهد بود.

قیمت محصولات هیوندای محصولات جدید هیوندای اخبار کره جنوبی اخبار شرکت هیوندای تازه های خودرو مجله خودرو معرفی خودرو

از مدتی پیش و با مشاهده نمونه آزمایشی یک خودروی کوچک قدبلند با کد AX1، از نیت هیوندای برای عرضه این مدل آگاه بودیم. غیر از نام نهایی و طراحی جعبه‌­ای بدنه، اکنون معلوم شده که هیوندای کسپر براساس پلتفرم K1، مشترک با مدل‌های سانترو و گرند i10 نیوس شکل گرفته است و با دو پیشرانه یک لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ وارد بازار کره‌­جنوبی خواهد شد. گزینه نخست ۷۶ اسب­‌بخار قدرت دارد درحالی‌که نمونه دوم ۱۰۰ اسب­‌بخار قدرت تولید می‌کند. هردو پیشرانه به جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک متصل می­‌شوند.
هیوندای کسپر

هنوز درباره مشخصات فنی این مدل در سایر بازارها خبری در دست نیست، اما احتمال دارد که در بازار هندوستان علاوه بر دو گزینه مذکور، پیشرانه ۱.۱ لیتری تنفس طبیعی مشترک با هیوندای سانترو با ۶۹ اسب­‌بخار قدرت و ۹۹ نیوتن‌متر گشتاور و پیشرانه ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی با ۸۲ اسب‌­بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن‌متر گشتاور به همراه جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب باشد.

https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/369b6cb3-9fcb-4c27-82bc-128cd1bf856c/article_637661721713188779_thumb_960_542.jpg

طول، عرض و ارتفاع هیوندای کسپر به ترتیب برابر با ۳.۵۹۵، ۱.۵۹۵ و ۱.۵۷۵ متر اعلام شده، بدین ترتیب کسپر کمی از سانترو کوچک‌تر است.

چراغ‌های LED باریک در پایین کاپوت به عنوان دیلایت انجام وظیفه می‌­کنند، درحالی‌که دو چراغ گرد روی سپرهای جلو را باید به عنوان چراغ‌های اصلی این خودرو به حساب آورد. جلوپنجره بزرگ، ریل سقفی، چراغ ترمز LED با چیدمان ماتریسی و چراغ راهنمای عقب روی سپر، سایر ویژگی­‌های ظاهری هیوندای کسپر خواهد بود.
کابین و امکانات هیوندای کسپر

درباره جزئیات طراحی فضای داخلی و امکانات رفاهی نیز اطلاعات کاملی نداریم، اما وجود برخی موارد مثل نمایشگر ۸ اینچی لمسی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، ورود بدون کلید، تهویه مطبوع خودکار و استارت دکمه‌­ای برای نمونه حاضر در بازار کره‌­جنوبی قطعی شده است.

https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/369b6cb3-9fcb-4c27-82bc-128cd1bf856c/article_637661721755683901_thumb_960_542.jpg

برنامه تولید و قیمت هیوندای کسپر

هیوندای برای رونمایی رسمی کسپر در تاریخ ۱۵ سپتامبر برنامه‌­ریزی کرده است، ضمن‌این‌که عرضه آن در کره­‌جنوبی از چند هفته آینده شروع می­‌شود. احتمالاً در سال آینده میلادی شاهد ورود این خودرو به بازار هند باشیم.

قیمت دقیق هیوندای کسپر هنوز اعلام نشده ولی رسانه­‌های کره­‌ای احتمال می‌دهند که این رقم از ۱۱ میلیون وون (۹۵۰۰ دلار) تجاوز نکند. گویا قیمت این خودرو در بازار هند هم چیزی در حدود ۵۵۰ هزار روپیه (۷۵۰۰ دلار) باشد. تاتا پانچ و ماروتی ایگنیس رقبای اصلی هیوندای کسپر در بازار هند خواهند بود.

مترجم : باما
منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.