عرضه سمند با پیشرانه جدید آغاز شد + مشخصات

0

بر اساس اطلاعاتی که نمایندگی های ایران خودرو در اختیار حواله داران سمند قرار داده اند، مشتریان این شرکت می توانند تا نسبت به خرید این سدان ملی با پیشرانه جدید اقدام کنند.

برخی نمایندگی های ایران خودرو به حواله داران سمند پیشنهاد داده اند که به جای تکمیل وجه برای سمند LX با پیشرانه XU7، نمونه جدید را با پیشرانه XU پلاس یا همان XU7 ارتقا یافته انتخاب کنند. در حال حاضر گفته می شود که تحویل سمند LX با پیشرانه جدید XU پلاس از ۴۵ روز کاری آینده آغاز می شود و مشتریان ایران خودرو این امکان را دارند تا به جای تحویل نسخه XU7، نمونه ارتقا یافته این پیشرانه را در خودروی خود داشته باشند. با توجه به اطلاعات رسیده، در حال حاضر تولید سمند با پیشرانه XU پلاس در ایران خودرو آغاز شده و قرار است تا بزودی این پیشرانه به طور کامل جایگزین نمونه XU7 فعلی شود.

قیمت سمند قیمت سمند EF7 قیمت سمند EF7 گاز سوز قیمت سمند EL قیمت سمند se قیمت سمند LX قیمت سمند tu5 قیمت سمند XU7 قیمت سمند دست دوم قیمت سمند سورن قیمت سمند سورن کارکرده قیمت سمند سورن ELX قیمت سمند مدل 96 قیمت سمند مدل 94 قیمت خودرو

هنوز به صورت دقیق ایران خودرو مشخصات فنی پیشرانه XU پلاس را برای سمند LX اعلام نکرده است. اما با توجه به اطلاعاتی که مدیران ارشد این شرکت خودروساز در مورد پروژه XU7 ارتقا یافته در اختیار رسانه ها قرار داده اند، می توان گفت که سمند LX با پیشرانه XU پلاس توانی در محدوده ۱۰۵ اسب بخار با گشتاور نزدیک به ۱۶۰ نیوتن متر را دارد. این پیشرانه بر اساس استاندارد آلایندگی یورو ۵ باز طراحی شده و کالیبراسیون آن متفاوت از نسخه فعلی XU7 است. همچنین این پیشرانه هم با با فناوری ۸ سوپاپ به بازار می آید و بیشتر توان خروجی آن و آلایندگی آن در شرایط بهتری قرار گرفته است. از سویی گفته می شود که XU پلاس نزدیک به ۷ درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به XU7 معمولی دارد.

در کنار این تغییر بر روی سمند LX، قرار است تا پایان سال جاری نسخه جدید و فیس لیفت این سدان ملی با تغییراتی در بخش کابین، کلاستر (جلو آمپر)، چراغ ها، جلو پنجره و… به بازار معرفی شود. البته این احتمال مطرح است که سمند بهینه یا همان سمند پلاس، با پیشرانه EF7 ارتقا یافته (EF7 پلاس) به بازار بیاید. این پیشرانه که نسخه ارتقا یافته EF7 است، به پمپ روغن متغییر و زمان بندی متغییر سوپاپ ها به صورت دوگانه مجهز گردیده و گفته می شود که بزودی بر روی خانواده دنا، سمند و سورن پلاس نصب خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.