چرا شارژ باتری ماشین اهمیت دارد؟

0

چرا شارژ باتری ماشین اهمیت زیادی دارد؟ حتما می‌دانید که گوش‌کردن به موزیک در ماشین چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد، یا حتی روشن‌شدن چراغ‌های ماشین در تاریکی جاده تا چه حد می‌تواند ایمنی ایجاد کند. گرمای بخاری ماشین در زمستان سرد، کولر خنک در قلب تابستان و برف‌پاک‌کن هم از دیگر جزئیات ماشین‌ها هستند که اگر به‌خوبی کار نکنند حتماً اوقات سرنشین ماشین را تلخ می‌کند. استفاده کردن از این وسایل همگی بستگی به باتری ماشین دارد؛ حتی استارت زدن و حرکت کردن اولیه. پس لازم نیست بگوییم چقدر باتری ماشین و شارژ داشتن آن مهم است.

حالا تصور کنید در مسیر سفر هستید یا قرار کاری پیش‌آمده که روزها برای آن لحظه‌شماری کرده‌اید و دقیقاً در همان روز ماشین شما استارت نمی‌خورد یا از کار می‌افتد، چاره چیست؟ این اتفاق هرکسی را کلافه می‌کند و کاملاً طبیعی است. همچنین در مواقعی ممکن است بدلیل روشن ماندن چراغ خودرو علیرغم اینکه عمر باتری ماشین شما تمام نشده، خرید باتری ماشین تصمیم اقتصادی و درستی نباشد و شما نیازمند شارژ آن باشید. در ادامه این مطلب از وبلاگ ایران باتری قصد دارد انواع روش‌های شارژ باتری ماشین را به شما معرفی کند تا بتوانید در کمترین ساعت دوباره استارت زده و به حرکت ادامه دهید پس لطفاً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

شارژ باتری با استفاده از شارژر باتری ماشین

شارژر مخصوص باتری ماشین ایمن‌ترین و بهترین روش شارژ مجدد است. ایجاد کمترین خطر از مزایای این روش است. انواع دستگاه‌های شارژر مختلفی با سرعت شارژ متفاوت از جمله سریع، کند و خیلی کند در بازار عرضه می‌شود.

هرچه جریان شارژر شدت بیشتری داشته باشد باتری زودتر شارژ می‌شود. اما به‌صورت کلی شارژ کردن باتری با یک جریان ملایم ایمن‌تر است و باعث می‌شود که به باتری صدمه وارد نشود. با شارژر باتری ماشین با استفاده از برق منزل در زمانی‌ که باتری روی ماشین نصب نیست می‌توانید باتری را شارژ کنید.

شارژر باتری می‌تواند باعث شود که باتری‌های قدیمی و ازکارافتاده در بعضی از موارد مجدداً شارژ و قابل‌استفاده شوند. نکته مهم این است که شارژ کردن باتری در زمانی که ۲ آمپر درونش باقی‌مانده باشد لازم است.

راهنمای استفاده از شارژر باتری ماشین

  • دو سیم ماشین را از ترمینال‌های باتری خارج کنید و باتری را پیاده کنید. کل سیستم‌های برقی خودرو با این روش خاموش می‌شوند.
  • الکترولیت‌های باتری را بررسی کنید اگر لازم بود الکترولیت بیشتری (آب مقطر) داخل باتری بریزید. سپس ترمینال‌های باطری را تمیز کنید.
  • سیم مثبت دستگاه شارژر را به ترمینال مثبت باتری متصل کنید و سیم منفی دستگاه را نیز به ترمینال منفی باتری متصل کنید.
  • سپس دستگاه را به برق وصل کنید، اگر شارژر شما امکان تنظیم اتوماتیک شدت جریان را نداشته باشد شما باید به طور دستی جریان آن را تنظیم کنید. مقدار شدت جریان شارژ بین ۳ تا ۱۰ درصد از ظرفیت باتری است که ۵ درصد بهترین حالت است.

ذکر این نکته ضروری است که جریان آرام و کندباعث عمر بیشتر و آسیب ندیدن باتری خواهد بود. در صورت سولفاته شدن باتری ماشین بهتر است آن را تمیز کنید.

نکته مهم: اگر باتری ماشین شما از نوع سیلد است با جریان بیشتر از بیست و پنج آمپر آن را شارژ نکنید.

شارژ باتری با استفاده دینام از ماشین

دینام ماشین یکی از قطعاتی است که خودش باعث تولید برق می‌شود و این انرژی تولیدشده می‌تواند باعث شارژ مجدد باتری شود. فرض کنید در زمان رانندگی باتری خالی شود، در این صورت اگر دینام سالم باشد باتوجه‌به تولید برقی که دارد مجدداً می‌تواند باتری را شارژ کند. اما اگر هنگام رانندگی ماشین خاموش شد هم باتری خالی است و هم این‌که دینام به‌خوبی کار نمی‌کند.

پارگی تسمه می‌تواند از نشانه‌های خرابی دینام باشد که قطعاً باعث می‌شود برق به باتری نرسد، اما اگر دینام سالم بود پس می‌توان گفت باتری شما قابلیت استفاده را ازدست‌داده است.

مدت‌زمان شارژ با دینام برای باتری‌های نو یک تا ده ساعت و برای باتری‌های قدیمی‌تر بیست ساعت است.

همچنین می‌توانید برای شارژ باتری توسط دینام، ماشین را به مدت نیم ساعت یا کمی بیشتر روشن بگذارید.

شارژر خورشیدی

حتماً تابه‌حال استفاده از نور خورشید برای تولید انرژی را شنیده‌اید، شارژر خورشیدی دقیقاً مطابق با همین تکنولوژی عمل می‌کند. شارژر خورشیدی یک صفحه خورشیدی است در انواع مختلف با ولت‌های متفاوت که نور آفتاب را به الکتریسیته تبدیل می‌کند.

شما می‌توانید از طریق اتصال انبرک‌های دستگاه به پین‌های باتری خودرو آن را شارژ کنید. موقعیت‌های حساس و عدم دسترسی به مکانیکی‌ها و یا رانندگی در بیابان ایجاب می‌کند که شارژر خورشیدی یکی از ابزارهای ضروری همراه برای هر راننده‌ای باشد. فرض کنید در هوای سرد برف پاک‌کن ماشین خوب عمل نکند یا حتی بخاری ماشین و چراغ‌ها، شما نیز امکان درخواست هیچ کمکی نداشته باشید وجود شارژر خورشیدی در این موقعیت می‌تواند در حفظ جان شما کمک بزرگی کند.

اولین نکته این است که شارژر را برای ذخیره انرژی جلوی نور قرار بدهید تا بتوانید در مواقع ضروری از شارژ آن بهره ببرید. برای استفاده از این شارژر کافی است آن را روی سطحی که بیشترین نور خورشید را دریافت می‌کند بگذارید و انبرک‌های دستگاه شارژر خورشیدی را به پین‌های باتری ماشین خود متصل کنید. دقت کنید که قبل از اتصال انبرک‌ها گیره‌های وصل شده به باتری ماشین را از آن جدا کنید.

از امتیازات شارژر خورشیدی می‌توان به امکان استفاده از آن در مکان‌های مختلف یا دور از شهر اشاره کرد.

نکته قابل‌ذکر این است که برای کوتاه شدن زمان شارژ باتری با شارژر خورشیدی از دشارژ شدن عمیق باتری جلوگیری کنید. توجه داشته باشید این شارژرها برای جذب انرژی به دوازده ساعت زمان نیاز دارند.  همچنین هر چه توان شارژر خورشیدی بالاتر باشد سرعت شارژ باتری بیشتر است.

شارژ کردن با استفاده از روش باتری به باتری

یکی از روش‌های رایج برای شارژ مجدد باتری، اتصال باتری خالی به باتری ماشین دیگر است. شما می‌توانید با قرار دادن ماشین‌ها کنار هم با یک فاصله کم و نزدیک اما نچسبیده به هم اقدام به شارژ باطری کنید.

ابتدا هر دو ماشین را خاموش کنید و کاپوت را بالا بزنید. گیرهای رنگی و مثبت را بر سر مثبت هر دو باتری متصل کنید. گیره دو طرف کابل باید هم‌رنگ باشد پس مطمئن شوید که سر مثبت باتری را با دو طرف مشابه کابل به هم متصل کرده‌اید. سپس گیره منفی سیاه‌رنگ را به سر منفی باتری متصل کنید. اگر این مراحل را درست انجام داده باشید جرقه‌ای پیش نمی‌آید.

در ماشینی که باتری آن خالی‌شده یک فضای دور از باتری را پیدا کنید که گیره منفی را به آن متصل کنید مثلاً روی بلوک موتور یا یک‌پایه فلزی که مستقیماً به موتور وصل شده است. پس دو سر مثبت باتری‌ها را به هم و سر منفی باتری‌ها را به قسمت فلزی از بدنه یا موتور خودروی خراب وصل کنید. سپس ماشین خراب را روشن کنید تا شارژ باتری کامل شود.

اگر تنها ایراد ماشین خالی‌بودن باتری باشد بعد از استارت زدن به‌سرعت ماشین روشن می‌شود. اگر نتوانستید به‌خوبی استارت بزنید کابل منفی را از ماشین خراب جدا کرده و بعد مطمئن شوید که سایر گیره‌های کابل به‌خوبی وصل شده باشند. دوباره گیره منفی را به بلوک موتور ماشین خراب وصل کنید و مجدداً استارت بزنید.

اگر در طول این مراحل کابل‌ها داغ شدند آن‌ها نامناسب هستند پس سریعاً کابل‌ها را جدا کنید. بعد از روشن‌شدن ماشین خراب به این طریق عمل کنید؛ کابل منفی را از بلوک موتور ماشین خراب جدا کنید و سپس کابل منفی را از ماشین سالم جدا کنید در آخر می‌توانید کابل مثبت را از هر دو ماشین جدا کنید.

نکات مهم باتری به باتری:

  • هنگام استفاده از این روش باید اجازه دهید جریان هوا به اندازه‌ی کافی وجود داشته باشد تا از جرقه زدن و احتراق باتری‌ها جلوگیری شود.
  • دقت کنید که در این روش از کابل‌های باکیفیت و مقاوم استفاده کنید اگر کابل مورداستفاده نازک باشد باعث بالارفتن حرارت و ایجاد آتش‌سوزی می‌شود.
  • استفاده از عینک مناسب برای محافظت از چشم‌ها یکی از نکات ایمنی است که باید رعایت شود.

مطالعه بیشتر: آموزش باتری به باتری: روشن کردن ماشین با روش باطری به باطری

شارژ کردن با استفاده از شارژر لپ‌تاپ

اولین نکته قابل ذکر این است که این روش مثل پرکردن دریاچه با شیر آب است و زمان زیادی می‌برد. در اولین قدم باید از سلامت باطری مطمئن باشید تا بتوانید از این روش نتیجه‌ای مطلوب را دریافت کنید. توجه داشته باشید که شارژر لپ‌تاپ یا موبایل بیشتر از حد تعیین‌شده نمی‌توانند جریان برق را از خود عبور دهند.

در مورد زمان مناسب برای شارژ شدن مسائلی مثل عمق شارژ، دشارژ شدن باتری و مقاومت داخلی باتری دخیل هستند. پس این نکات می‌تواند در کوتاه یا طولانی شدن زمان شارژ باتری مؤثر باشد.

برای این روش باید ۲ سیم شارژر لپ‌تاپ یعنی مثبت و منفی را بردارید و سیم مثبت را داخل گذاشته و منفی را به قسمت خروجی منفی باتری متصل کنید.

چرا شارژ باتری ماشین اهمیت زیادی دارد؟ حتما می‌دانید که گوش‌کردن به موزیک در ماشین چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد، یا حتی روشن‌شدن چراغ‌های ماشین در تاریکی جاده تا چه حد می‌تواند ایمنی ایجاد کند. گرمای بخاری ماشین در زمستان سرد، کولر خنک در قلب تابستان و برف‌پاک‌کن هم از دیگر جزئیات ماشین‌ها هستند که اگر به‌خوبی کار نکنند حتماً اوقات سرنشین ماشین را تلخ می‌کند. استفاده کردن از این وسایل همگی بستگی به باتری ماشین دارد؛ حتی استارت زدن و حرکت کردن اولیه. پس لازم نیست بگوییم چقدر باتری ماشین و شارژ داشتن آن مهم است. حالا تصور کنید در مسیر سفر هستید یا قرار کاری پیش‌آمده که روزها برای آن لحظه‌شماری کرده‌اید و دقیقاً در همان روز ماشین شما استارت نمی‌خورد یا از کار می‌افتد، چاره چیست؟ این اتفاق هرکسی را کلافه می‌کند و کاملاً طبیعی است. همچنین در مواقعی ممکن است بدلیل روشن ماندن چراغ خودرو علیرغم اینکه عمر باتری ماشین شما تمام نشده، خرید باتری ماشین تصمیم اقتصادی و درستی نباشد و شما نیازمند شارژ آن باشید. در ادامه این مطلب از وبلاگ ایران باتری قصد دارد انواع روش‌های شارژ باتری ماشین را به شما معرفی کند تا بتوانید در کمترین ساعت دوباره استارت زده و به حرکت ادامه دهید پس لطفاً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. شارژ باتری با استفاده از شارژر باتری ماشین شارژر مخصوص باتری ماشین ایمن‌ترین و بهترین روش شارژ مجدد است. ایجاد کمترین خطر از مزایای این روش است. انواع دستگاه‌های شارژر مختلفی با سرعت شارژ متفاوت از جمله سریع، کند و خیلی کند در بازار عرضه می‌شود. هرچه جریان شارژر شدت بیشتری داشته باشد باتری زودتر شارژ می‌شود. اما به‌صورت کلی شارژ کردن باتری با یک جریان ملایم ایمن‌تر است و باعث می‌شود که به باتری صدمه وارد نشود. با شارژر باتری ماشین با استفاده از برق منزل در زمانی‌ که باتری روی ماشین نصب نیست می‌توانید باتری را شارژ کنید. شارژر باتری می‌تواند باعث شود که باتری‌های قدیمی و ازکارافتاده در بعضی از موارد مجدداً شارژ و قابل‌استفاده شوند. نکته مهم این است که شارژ کردن باتری در زمانی که ۲ آمپر درونش باقی‌مانده باشد لازم است. راهنمای استفاده از شارژر باتری ماشین • دو سیم ماشین را از ترمینال‌های باتری خارج کنید و باتری را پیاده کنید. کل سیستم‌های برقی خودرو با این روش خاموش می‌شوند. • الکترولیت‌های باتری را بررسی کنید اگر لازم بود الکترولیت بیشتری (آب مقطر) داخل باتری بریزید. سپس ترمینال‌های باطری را تمیز کنید. • سیم مثبت دستگاه شارژر را به ترمینال مثبت باتری متصل کنید و سیم منفی دستگاه را نیز به ترمینال منفی باتری متصل کنید. • سپس دستگاه را به برق وصل کنید، اگر شارژر شما امکان تنظیم اتوماتیک شدت جریان را نداشته باشد شما باید به طور دستی جریان آن را تنظیم کنید. مقدار شدت جریان شارژ بین ۳ تا ۱۰ درصد از ظرفیت باتری است که ۵ درصد بهترین حالت است. ذکر این نکته ضروری است که جریان آرام و کندباعث عمر بیشتر و آسیب ندیدن باتری خواهد بود. در صورت سولفاته شدن باتری ماشین بهتر است آن را تمیز کنید. نکته مهم: اگر باتری ماشین شما از نوع سیلد است با جریان بیشتر از بیست و پنج آمپر آن را شارژ نکنید. شارژ باتری با استفاده دینام از ماشین دینام ماشین یکی از قطعاتی است که خودش باعث تولید برق می‌شود و این انرژی تولیدشده می‌تواند باعث شارژ مجدد باتری شود. فرض کنید در زمان رانندگی باتری خالی شود، در این صورت اگر دینام سالم باشد باتوجه‌به تولید برقی که دارد مجدداً می‌تواند باتری را شارژ کند. اما اگر هنگام رانندگی ماشین خاموش شد هم باتری خالی است و هم این‌که دینام به‌خوبی کار نمی‌کند. پارگی تسمه می‌تواند از نشانه‌های خرابی دینام باشد که قطعاً باعث می‌شود برق به باتری نرسد، اما اگر دینام سالم بود پس می‌توان گفت باتری شما قابلیت استفاده را ازدست‌داده است. مدت‌زمان شارژ با دینام برای باتری‌های نو یک تا ده ساعت و برای باتری‌های قدیمی‌تر بیست ساعت است. همچنین می‌توانید برای شارژ باتری توسط دینام، ماشین را به مدت نیم ساعت یا کمی بیشتر روشن بگذارید. شارژر خورشیدی حتماً تابه‌حال استفاده از نور خورشید برای تولید انرژی را شنیده‌اید، شارژر خورشیدی دقیقاً مطابق با همین تکنولوژی عمل می‌کند. شارژر خورشیدی یک صفحه خورشیدی است در انواع مختلف با ولت‌های متفاوت که نور آفتاب را به الکتریسیته تبدیل می‌کند. شما می‌توانید از طریق اتصال انبرک‌های دستگاه به پین‌های باتری خودرو آن را شارژ کنید. موقعیت‌های حساس و عدم دسترسی به مکانیکی‌ها و یا رانندگی در بیابان ایجاب می‌کند که شارژر خورشیدی یکی از ابزارهای ضروری همراه برای هر راننده‌ای باشد. فرض کنید در هوای سرد برف پاک‌کن ماشین خوب عمل نکند یا حتی بخاری ماشین و چراغ‌ها، شما نیز امکان درخواست هیچ کمکی نداشته باشید وجود شارژر خورشیدی در این موقعیت می‌تواند در حفظ جان شما کمک بزرگی کند. اولین نکته این است که شارژر را برای ذخیره انرژی جلوی نور قرار بدهید تا بتوانید در مواقع ضروری از شارژ آن بهره ببرید. برای استفاده از این شارژر کافی است آن را روی سطحی که بیشترین نور خورشید را دریافت می‌کند بگذارید و انبرک‌های دستگاه شارژر خورشیدی را به پین‌های باتری ماشین خود متصل کنید. دقت کنید که قبل از اتصال انبرک‌ها گیره‌های وصل شده به باتری ماشین را از آن جدا کنید. از امتیازات شارژر خورشیدی می‌توان به امکان استفاده از آن در مکان‌های مختلف یا دور از شهر اشاره کرد. نکته قابل‌ذکر این است که برای کوتاه شدن زمان شارژ باتری با شارژر خورشیدی از دشارژ شدن عمیق باتری جلوگیری کنید. توجه داشته باشید این شارژرها برای جذب انرژی به دوازده ساعت زمان نیاز دارند. همچنین هر چه توان شارژر خورشیدی بالاتر باشد سرعت شارژ باتری بیشتر است. شارژ کردن با استفاده از روش باتری به باتری یکی از روش‌های رایج برای شارژ مجدد باتری، اتصال باتری خالی به باتری ماشین دیگر است. شما می‌توانید با قرار دادن ماشین‌ها کنار هم با یک فاصله کم و نزدیک اما نچسبیده به هم اقدام به شارژ باطری کنید. ابتدا هر دو ماشین را خاموش کنید و کاپوت را بالا بزنید. گیرهای رنگی و مثبت را بر سر مثبت هر دو باتری متصل کنید. گیره دو طرف کابل باید هم‌رنگ باشد پس مطمئن شوید که سر مثبت باتری را با دو طرف مشابه کابل به هم متصل کرده‌اید. سپس گیره منفی سیاه‌رنگ را به سر منفی باتری متصل کنید. اگر این مراحل را درست انجام داده باشید جرقه‌ای پیش نمی‌آید. در ماشینی که باتری آن خالی‌شده یک فضای دور از باتری را پیدا کنید که گیره منفی را به آن متصل کنید مثلاً روی بلوک موتور یا یک‌پایه فلزی که مستقیماً به موتور وصل شده است. پس دو سر مثبت باتری‌ها را به هم و سر منفی باتری‌ها را به قسمت فلزی از بدنه یا موتور خودروی خراب وصل کنید. سپس ماشین خراب را روشن کنید تا شارژ باتری کامل شود. اگر تنها ایراد ماشین خالی‌بودن باتری باشد بعد از استارت زدن به‌سرعت ماشین روشن می‌شود. اگر نتوانستید به‌خوبی استارت بزنید کابل منفی را از ماشین خراب جدا کرده و بعد مطمئن شوید که سایر گیره‌های کابل به‌خوبی وصل شده باشند. دوباره گیره منفی را به بلوک موتور ماشین خراب وصل کنید و مجدداً استارت بزنید. اگر در طول این مراحل کابل‌ها داغ شدند آن‌ها نامناسب هستند پس سریعاً کابل‌ها را جدا کنید. بعد از روشن‌شدن ماشین خراب به این طریق عمل کنید؛ کابل منفی را از بلوک موتور ماشین خراب جدا کنید و سپس کابل منفی را از ماشین سالم جدا کنید در آخر می‌توانید کابل مثبت را از هر دو ماشین جدا کنید. نکات مهم باتری به باتری: • هنگام استفاده از این روش باید اجازه دهید جریان هوا به اندازه‌ی کافی وجود داشته باشد تا از جرقه زدن و احتراق باتری‌ها جلوگیری شود. • دقت کنید که در این روش از کابل‌های باکیفیت و مقاوم استفاده کنید اگر کابل مورداستفاده نازک باشد باعث بالارفتن حرارت و ایجاد آتش‌سوزی می‌شود. • استفاده از عینک مناسب برای محافظت از چشم‌ها یکی از نکات ایمنی است که باید رعایت شود. مطالعه بیشتر: آموزش باتری به باتری: روشن کردن ماشین با روش باطری به باطری شارژ کردن با استفاده از شارژر لپ‌تاپ اولین نکته قابل ذکر این است که این روش مثل پرکردن دریاچه با شیر آب است و زمان زیادی می‌برد. در اولین قدم باید از سلامت باطری مطمئن باشید تا بتوانید از این روش نتیجه‌ای مطلوب را دریافت کنید. توجه داشته باشید که شارژر لپ‌تاپ یا موبایل بیشتر از حد تعیین‌شده نمی‌توانند جریان برق را از خود عبور دهند. در مورد زمان مناسب برای شارژ شدن مسائلی مثل عمق شارژ، دشارژ شدن باتری و مقاومت داخلی باتری دخیل هستند. پس این نکات می‌تواند در کوتاه یا طولانی شدن زمان شارژ باتری مؤثر باشد. برای این روش باید ۲ سیم شارژر لپ‌تاپ یعنی مثبت و منفی را بردارید و سیم مثبت را داخل گذاشته و منفی را به قسمت خروجی منفی باتری متصل کنید. مثبت و منفی شارژر بستگی به مدل شارژر دارد. بهتر است برچسب روی شارژر را بررسی کنید در صورت استفاده از آداپتور بالاتر از ۱۲ ولت بهتر است از یک لامپ ۱۲ ولت بصورت اتصال سری در مسیر شارژر استفاده کنید. با کم نور شدن لامپ شارژ را متوقف کنید. سؤالات متداول درباره شارژ باتری ماشین چه زمانی باتری ماشین نیاز به شارژ مجدد دارد؟ بعد از شارژ اولیه باتری نیاز به شارژ مجدد ندارد مگر اینکه دینام نقص داشته باشد. چقدر زمان لازم است تا باتری ماشین مجدداً شارژ شود؟ نمی‌توان به طور دقیق زمانی را مشخص کرد. زمان شارژ مجدد باتری به مقدار دشارژ بودن آن، نوع شارژر، قدرت دستگاه شارژر بستگی دارد. توجه داشته باشید که شارژ با آمپر بالا عمر باتری را کاهش می‌دهد. چرا باتری در هنگام شارژ منفجر می‌شود؟ نشت گازهایی از باتری هم‌زمان با وجود جرقه، شعله و روشن بودن سیگار باعث انفجار می‌شود. در هنگام شارژ از منابع آتش‌زا دوری کنید. جمع‌بندی معرفی انواع روش‌های شارژ باطری ماشین نیز به پایان رسید. در این مقاله سعی بر آن بوده که روش‌های ایمن و رایج برای شارژ مجدد باتری بررسی و معرفی شود. بهتر است هر شش ماه یک بار نسبت به انجام تست باتری ماشین اقدام کنید و در صورت ضعیف بودن شارژ باتری ماشین، اقدام به شارژ باتری و نیز بررسی برق خودرو و دینام کنید. در صورت خرابی باتری ماشین نسبت به تعویص آن اقدام کنید. امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما مفید بوده باشد. آیا تابه‌حال دشارژ شدن باتری ماشین برای شما اتفاق افتاده؟ بهترین کاری که می‌شود در آن لحظه انجام داد از نظر شما چیست؟ به نظر شما کدام روش شارژ مجدد باتری ایمن‌تر و سریع‌تر است؟

مثبت و منفی شارژر بستگی به مدل شارژر دارد. بهتر است برچسب روی شارژر را بررسی کنید

در صورت استفاده از آداپتور بالاتر از ۱۲ ولت بهتر است از یک لامپ ۱۲ ولت بصورت اتصال سری در مسیر شارژر استفاده کنید. با کم نور شدن لامپ شارژ را متوقف کنید.

سؤالات متداول درباره شارژ باتری ماشین

چه زمانی باتری ماشین نیاز به شارژ مجدد دارد؟

بعد از شارژ اولیه باتری نیاز به شارژ مجدد ندارد مگر اینکه دینام نقص داشته باشد.

چقدر زمان لازم است تا باتری ماشین مجدداً شارژ شود؟

نمی‌توان به طور دقیق زمانی را مشخص کرد. زمان شارژ مجدد باتری به مقدار دشارژ بودن آن، نوع شارژر، قدرت دستگاه شارژر بستگی دارد. توجه داشته باشید که شارژ با آمپر بالا عمر باتری را کاهش می‌دهد.

چرا باتری در هنگام شارژ منفجر می‌شود؟

نشت گازهایی از باتری  هم‌زمان با وجود جرقه، شعله و روشن بودن سیگار باعث انفجار می‌شود. در هنگام شارژ از منابع آتش‌زا دوری کنید.

جمع‌بندی

معرفی انواع روش‌های شارژ باطری ماشین نیز به پایان رسید. در این مقاله سعی بر آن بوده که روش‌های ایمن و رایج برای شارژ مجدد باتری بررسی و معرفی شود. بهتر است هر شش ماه یک بار نسبت به انجام تست باتری ماشین اقدام کنید و در صورت ضعیف بودن شارژ باتری ماشین، اقدام به شارژ باتری و نیز بررسی برق خودرو و دینام کنید. در صورت خرابی باتری ماشین نسبت به تعویص آن اقدام کنید. امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما مفید بوده باشد.

آیا تابه‌حال دشارژ شدن باتری ماشین برای شما اتفاق افتاده؟ بهترین کاری که می‌شود در آن لحظه انجام داد از نظر شما چیست؟ به نظر شما کدام روش شارژ مجدد باتری ایمن‌تر و سریع‌تر است؟

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.