سرشاخ شدن تویوتا GR۸۶ با سوبارو BRZ

0

شرکت تویوتا در اقدامی جالب از خریداران خواسته تا برای اطمینان از کارایی محصولش، GR۸۶ و سوبارو BRZ را باهم امتحان کنند.

به نقل از motor۱، همه می‌دانند تویوتا GR۸۶ و سوبارو BRZ برادران دوقلو هستند. آن‌ها دوقلو‌های همسان نیستند و تفاوت‌هایی باهم دارند، اما در نهایت، هر دو خودرو دارای موتور، پیکربندی و سواری یکسانی هستند. شراکت تویوتا و سوبارو یک همکاری دوستانه است، اما با این وجود هرکدام از این شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که مشتریان نسخه اسپرت آنها را خریداری کنند. GR۸۶ جدید اکنون در ژاپن به فروش می‌رسد، این شرکت برای متقاعد کردن خریداران درخصوص اینکه خودروی بهتری را ارائه می‌دهد،  از مردم دعوت کرده است تا هر دو اتومبیل را امتحان کنند. این شرکت از مردم خواسته تا در رویدادی با عنوان Fuji ۸۶ Style که در پیست افسانه‌ای فوجی ژاپن برگزار می‌شود هر دو خودرو را آزمایش کنند.

https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1400/8/8/15018621_149.jpg

اگرچه GR۸۶ و BRZ شبیه به هم هستند، اما تویوتا می‌گوید تیم توسعه‌اش بر ارائه حس رانندگی منحصر به‌ فرد یک وسیله نقلیه GR، با هندلینگ بصری و پاسخ‌گویی غریزی، پاسخ خطی و چابکی فوق‌العاده در مرز‌های بالای عملکرد تمرکز کرده‌اند. اگرچه این خودروساز به وجود قطعات سفارشی برای شخصی سازی GR۸۶ اشاره می‌کند، اما به صورت واضح تفاوت مدلش با BRZ را مشخص نکرده است.

قیمت تویوتا GR86 مشخصات تویوتا GR۸۶ قیمت سوبارو BRZ مقایسه خودرو مقایسه تویوتا با سوبارو مقایسه تویوتا با لکسوس بهترین خودرو ژاپنی

ویژگی‌های مشترک مدل GR۸۶ و BRZ

با توجه به اینکه سوبارو نیز در این رویداد ویژه حضور خواهد داشت و در واقع یکی از حامیان آن است انتظار تقابل خودرو‌های این دو شرکت کمی بعید به نظر می‌رسد. هر دو مدل GR۸۶ و BRZ از موتور ۲.۴ لیتری تخت استفاده می‌کنند که قدرتی معادل ۲۲۸ اسب بخار (۱۷۰ کیلووات) برای چرخ عقب تولید می‌کند. تعویض دنده توسط گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک انجام می‌شود و هر دو خودرو از ساختار سفت‌تر و مرکز ثقل پایین تری نسبت به نسل قبلی بهره می‌برند.

https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1400/8/8/15018623_969.jpg

منبع:باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.