معرفی خودرو جدید نیسان Z Fairlady

0

اگرچه نیسان می‌گوید قصد دارد مدل Z سری 2023 حدود 5 ماه دیگر به صورت رسمی در بازار آمریکا عرضه کند، اما اکنون نسخه Fairlady Z را به‌عنوان یک پیش‌نمایش در بازار بومی ژاپنی رونمایی کرده است. این در حالی است که مدل اولیه Z Proto نیز در نمایشگاه توکیو برای ارزیابی نظرات مشتریان به نمایش درخواهد آمد.

محصولات جدید نیسان شرکت نیسان ژاپن بهترین خودرو ژاپنی بهترین خودروهای 2022 مجله خودرو معرفی خودرو دنیای خودرو

غیر از رنگ بدنه جذاب، مجموعه‌ای از گرافیک‌های مشکی این نسخه خاص از نیسان Z را دیدنی‌تر کرده است.

تردیدی نیست که رنگ نارنجی این خودرو در همان نگاه اول چشم را به خود می‌دوزد. این همان چیزی است که روی فیرلیدی کلاسیک Z432R دیده بودیم. اگر با این مدل فوق‌العاده آشنا نیستید باید بگوییم که خودروی فوق یک اسپرت مخصوص بازار ژاپن بود که پشت نام آن داستانی وجود داشت. عدد 432 به چهار سوپاپ روی هر سیلندر، سه کاربراتور و دو میل بادامک اشاره داشت. این یکی از گران‌ترین نیسان‌هایی است که این روزها می‌توان خرید. اگر یکی از فیرلیدی‌های Z432R کلاسیک آماده فروش باشد قیمتی بیش از 800 هزار دلار خواهد داشت.

غیر از رنگ بدنه جذاب، مجموعه‌ای از گرافیک‌های مشکی نیز آن را دیدنی‌تر کرده است. به خصوص حالت جلوپنجره که مدل افسانه‌‌ای دهه 70 را یادآوری می‌کند. رنگ مشکی روی کاپوت و سقف نیز از جمله جزئیات نوستالژیک نیسان Z جدید هستند.


نیسان Z Fairlady

جالب‌تر از همه رینگ‌های مشکی هستند که به تقلید از Z432R طراحی شده‌اند. حتی تایرها نیز با حروف سفیدرنگ تزئین شده‌اند. با نگاهی دقیق‌تر متوجه کالیپرهای قرمز می‌شویم. نیسان برای آن نیز از اگزوزهای سفارشی با طراحی منحصر به فرد نیز استفاده کرده است.

این خودرو که برای بازار آمریکا دیگر تازه‌وارد نخواهد بود، با قیمت پایه 40 هزار دلاری آماده فروش می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.