روغن موتور مناسب برای خودروی لکسوس SC 430

0

لکسوس اس سی 430 (lexus SC 430) یکی از محصولات کمپانی بزرگ لکسوس است که در سال 1387 وارد ایران شد و قطعات ژاپنی آن از همان سال در ایران مونتاژ می‌شد. این خودرو در آن زمان تا به امروز طرفداران زیادی پیدا کرده و با توجه به قیمت نسبتا بالا و امکانات خوبی که دارد، نسبت به خودروهای موجود در بازار ایران و هم رده‌های خود، فروش خوبی را نیز تجربه کرده است. جالب است بدانید که قطعات لکسوس SC 430 با اینکه تقریبا 12 سال از توقف تولید آن گذشته است، اما هنوز در بازار موجود است، اگرچه باید به فروشگاه و نمایندگی‌های زیادی برای پیدا کردن قطعه مورد نظر خود سر بزنید.در مقابل محصولات جانبی مانند روغن موتور، فیلتر روغن، فیلتر هوا و دیگر موارد، خیلی آسان پیدا می‌شوند. البته همانطور که می‌دانید، روغن موتور یکی از ملزوماتی است که باید برای هر خودرو فراهم شود و خیلی ساده با مراجعه به فروشگاه‌های لوازم جانبی می‌توان این محصول را خریداری کرد.

 مشخصات لکسوس SC 430  روغن موتور مناسب لکسوس SC  انتخاب روغن موتور  انتخاب روغن گیربکس  تعویض روغن موتور لکسوس  معنی کدهای API در روغن موتور  آدرس تعویض روغنی های تهران
آشنایی با خودروی لکسوس SC 430

خودروی لکسوس SC 430 در یک نوع کروک تولید شده است که در سال 1387 توسط کشور ژاپن وارد ایران شد و این فرایند تا سال 2 سال بعد ادامه داشت. با اینکه تولید این خودرو متوقف شده است، اما تمام قطعات یدکی SC 430 در بازار موجود است و بعد از این مدت، هنوز هم توسط مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتور لکسوس SC 430، 8 سیلندر خطی است که دارای 32 سوپاپ بوده و از استاندارد یورو 5 برخوردار است. لکسوس SC 430 دارای جعبه دنده 6 دنده اتوماتیک است که با حجم باک 75 لیتری که دارد، حداکثر سرعت 240 کیلومتر بر ساعت را ارائه می‌دهد.

این خودرو با طی کردن هر 100 کیلومتر، حدود 11.4 لیتر بنزین می‌سوزاند که با قدرت 288 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و 429 نیوتن در متر در 3400 دور در دقیقه، مصرف سوخت مناسبی است. لکسوس SC 430 دارای پیشرانه‌ای با حجم 4293 سی‌سی است که صفر تا صد تقریبی آن حدود 5.8 ثانیه است. وزن این مدل خودرو لکسوس SC 430 به 1742 کیلوگرم می‌رسد. این خودروی ژاپنی، دارای 453 سانتی‌متر طول، 182 سانتی‌متر عرض و 134 سانتی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 269 سانتی‌متر است.

روغن موتور مناسب برای خودروی لکسوس SC 430 کدام است؟

انتخاب و خرید روغن موتور مناسب خودروی SC430 به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام ممکن است کاربرد آن‌ها را معین کند. از این عوامل می‌توان به استاندارد اِی پی آی (API)، درجه بندی اِس اِی ای (SAE) و نرخ گرانروی یا ویسکوزیته اشاره کرد. هر کدام از این عوامل، در عملکرد روغن موتور تاثیر می‌گذارند، بنابراین در هنگام خرید باید به هر کدام از آن‌ها توجه داشته باشید. در ادامه با این عوامل تاثیر گذار در روغن موتور آشنا می‌شوید.

نرخ گرانروی یا ویسکوزیته

گرانروی یا ویسکوزیته یکی از شاخص‌های مهم انتخاب روغن موتور است که در کاربرد و نوع آن تاثیر زیادی می‌گذارد. نرخ گرانروی با افزودن و یا کم کردن مقدار مواد پایه قابل تغییر است که فقط در کارخانه‌ها انجام می‌گیرد. نرخ گرانروی در مناطق معتدل ایران، معمولا به صورت SAE 10W – 40 است و بسیاری از خودروها نیز از این نوع روغن موتورها استفاده می‌کنند. در زمان خرید روغن موتور به این نکته توجه داشته باشید که اگر روغن موتوری با نرخ گرانروی متفاوتی را انتخاب کنید، عملکرد خودرویتان با اختلال روبرو خواهد شد.

درجه‌بندی اس اِی ای (SAE)

یکی از اصلی‌ترین عواملی که انتخاب روغن باید در نظر گرفته شود، درجه بندی اس ای ای یا SAE است، زیرا با توجه به نوع موتور خودرو باید انتخاب شود. درجه بندی اس اِی ای معمولا با اعدادی بین ۰ تا ۶۰ نمایش داده می‌شود که بر روی جعبه روغن موتورها مشاهده خواهید کرد. در کنار این اعداد نیز حرف W قرار می‌گیرد که نشان دهنده زمستان (Winter) است. اگر روغنی را با مشخصات SAE 60 مشاهده کردید، باید بدانید که روغن دارای گرانروی بالایی است که نقطه مقابل آن یعنی عدد 0 نیز نشان دهنده گرانروی پایین است. در صورت مشاهده حرف W در کنار این اعداد، باید بدانید که نرخ گرانروی آن روغن در فصل زمستان است.

استاندارد اِی پی آی (API)

استاندارد اِی پی آی در روغن موتورها نقش تعیین کننده کیفیت آن‌ها را دارد که با چند حروف مختلف نمایش داده می‌شود. معمولا این استاندارد بر روی جعبه روغن‌ها حک شدن است که شما باید انتخابتان را با توجه به کیفیت این روغن‌ها انجام دهید. روغن موتورهای مناسب برای خودروی لکسوس SC 430، معمولا با API N تولید می‌شوند که بعد از آن یک حرف بین A تا N نیز قرار می‌گیرد که هر چه این حرف به N نزدیک‌تر باشد، محصول تولید شده از کیفیت بالاتری برخوردار است. بنابراین در زمان انتخاب روغن مناسب برای خودروی لکسوس SC 430، پیشنهاد می‌کنیم که روغن‌های نزدیک به حرف N را خریداری کنید.

روغن موتورهای مناسب لکسوس SC 430 کدامند

تولید کننده روغن موتور در ایران بسیار زیادی هستند و همین امر باعث شده تا تنوع این‌گونه محصولات افزایش چشمگیری داشته باشد. با توجه به این موضوع، می‌توان گفت که برای خودروی لکسوس SC 430 نیز، محصولات کافی وجود داشته و در هر فروشگاهی می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. در ادامه می‌توانید برندهایی که محصولات‌شان برای خودروی لکسوس SC 430 مورد استفاده قرار می‌گیرند را مشاهده کنید.

روغن موتور ایرانول

برند ایرانول که از محبوبیت بالایی در بازار برخوردار است و محصولاتی تولید کرده که برای مدل‌های مختلف خودروی لکسوس مورد استفاده قرار می‌گیرند. از انواع مختلف محصولات این برند می‌توان به مدل‌های سوپر رونیا، رونیا، سوپر رویال، رویال، ریسینگ، 16000، 3/5 12000، 12000، صبا، 8000، 6000 و الوند هستند. در بین این مدل‌ها، فقط مدل رویال از خودروی لکسوس SC 430 پشتیبانی می‌کنند. هر دوی این روغن‌ها، قیمت به صرفه و کیفیت بالایی دارند که لکسوس را از دیگر روغن موتورهای بی‌نیاز خواهد کرد. مدل رویال از محصولات ایرانول در یک نوع نیمه سینتتیک تولید شده است که با مشخصات SAE 10W-40 با استاندارد API SM/CF در بازار موجود است.

 مشخصات لکسوس SC 430  روغن موتور مناسب لکسوس SC  انتخاب روغن موتور  انتخاب روغن گیربکس  تعویض روغن موتور لکسوس  معنی کدهای API در روغن موتور  آدرس تعویض روغنی های تهران

روغن موتور سپاهان

سپاهان نیز یکی دیگر از برندهای داخلی است که تجربه زیادی در تولید روانکارهای مختلف داشته و  این برند نیز دارای انواع مختلفی از روغن موتور است که به چند دسته بندی سوپر پلاتینیوم، پلاتینیوم، سوپر پاور، سوپر پاور، پاور اسپیدی، پاور پلاس، یوروپیوم، سوپر اسپیدی، گلدن اسپیدی و سوپر گلدن تقسیم می‌شوند. از بین این مدل‌ها، روغن موتور پلاتینیوم روغن مناسب خودروی SC430 است. روغن نیمه سینتتیک پلاتینیوم را می‌توان با مشخصات SAE 10W-40 و استاندارد API SM/CF خریداری کرد. توجه داشته باشید که این روغن در مدل طبیعی نیز تولید می‌شود، بنابراین باید در زمان خرید، دقت کافی را در این باره داشته باشید.

 مشخصات لکسوس SC 430  روغن موتور مناسب لکسوس SC  انتخاب روغن موتور  انتخاب روغن گیربکس  تعویض روغن موتور لکسوس  معنی کدهای API در روغن موتور  آدرس تعویض روغنی های تهران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.