چرا هیوندای اکسنت بخریم؟

0

این روزها اگر در فکر خریداری یک سدان جمع‌وجور نسبتاً مدرن و البته غیرچینی باشید، قطعاً یکی از گزینه‌های اصلی پیش روی شما، هیوندای اکسنت (Accent) خواهد بود. از این‌رو، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از مجله خودرو همراه مکانیک به‌ بررسی مزایای هیوندای اکسنت بپردازیم. تا پایان همراه ما باشید تا با بررسی مزایای این خودرو به این سوال پاسخ دهیم که چرا هیوندای اکسنت بخریم؟

 هیوندای اکسنت نخستین بار در سال 1994 معرفی و با مدل 1995 به بازار عرضه شد. تاکنون 5 نسل از این سدان ساب‌کامپکت کُره‌ای در بازارهای جهانی عرضه شده است که نسل‌های اول، سوم و پنجم آن راهی بازار کشور ما نشدند اما نسل‌های دوم و چهارم آن مسافر ایران بودند و محبوبیت بالایی در بین هموطنان ما کسب کردند. نسل دوم هیوندای اکسنت، همان هیوندای ورنا است که از سال 1383 تا 1390 در تیپ‌های مختلفی روی خط مونتاژ خودروسازان راین بود که البته ما در این‌جا کاری به آن نداریم.

مشاوره خرید خودرو مقایسه پژو ۳۰۱ با هیوندا اکسنت مقایسه خودرو قیمت پژو 301 مشخصات پژو 301 معایب و مزایای پژو 301 قیمت هیوندای اکسنت مشخصات هیوندای اکسنت مزایا و معایب هیوندای اکسنت

اما نسل مورد نظر ما، نسل چهارم این خودرو است که از سال 2011 تا 2018 روی خط تولید بود و نخستین بار با مدل 2014 و توسط شرکت آسان موتور به کشور ما وارد شد. هیوندای اکسنت تا سال 2017 به‌صورت وارداتی در بازار کشور ما عرضه می‌شد اما پس از برجام و بازگشت خودروسازان خارجی به ایران بود که شرکت کرمان موتور، هیوندای اکسنت را نیز در سال 1397 روی خط مونتاژ خود آورد. البته دوران حضور این خودرو روی خط مونتاژ کرمان موتور بسیار کوتاه بود و به همان سال 1397 محدود شد.

هیوندای اکسنت با پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 122 اسب بخار و حداکثر گشتاور 155 نیوتن‌متر و یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک در بازار کشور ما عرضه شده است. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد رسمی این کُره‌ای جمع‌وجور نیز به‌ترتیب برابر با 6.4 لیتر در صد کیلومتر و 11.4 ثانیه است.

چرا هیوندای اکسنت بخریم؟خب بعد از آشنایی مختصر با هیوندای اکسنت، بهتر است به‌سراغ بررسی مزایای هیوندای اکسنت و دلایلی که خرید این خودرو را توجیه‌پذیر می‌کنند برویم.

دلیل اول: چهره زیبا و هماهنگ
حدود یک دهه از معرفی نسل چهارم هیوندای اکسنت می‌گذرد و طراحی این خودرو با درنظرگرفتن زبان طراحی جدید هیوندای و المان‌هایی که اخیراً در خودروهای جدید، مُد شده‌اند، اصلاً به‌روز یا هیجان‌انگیز به‌نظر نمی‌رسد. اما با نگاه به شرایط فعلی بازار خودروی کشورمان (که چند سالی است به‌دلیل ممنوعیت واردات، از خودروهای روز دنیا خالی شده است) و همچنین رقبای هم‌قیمت و هم‌سگمنت هیوندای اکسنت، متوجه خواهیم شد که این خودرو کماکان زیبا و عامه‌پسند به‌نظر می‌رسد و چیزی در مقابل رقبا کم ندارد. به‌خصوص که وجود یکسری حجم‌های اغراق‌آمیز در کنار خطوط برجسته و زوایای تیز در بدنه هیوندای اکسنت، این خودرو را به گزینه‌ای دوست‌داشتنی برای جوان‌ها و بانوان تبدیل کرده است.

شرایط فروش محصلات هیوندای قیمت محصولات هیوندای نمایندگی هیوندای شرکت آسان موتور شرایط فروش هیوندای اکسنت پیش فروش محصولات هیوندای فروش نقدی خودروهای هیوندای پیش فروش محصولات کرمان موتور پیش فروش سانتافه پیش فروش هیوندای توسان پیش فروش هیوندای النترا

دلیل دوم: ابعاد مناسب برای استفاده درون شهری

سدان‌های کوچک و اتوماتیکی مثل هیوندای اکسنت همیشه یکی از نخستین انتخاب‌ها برای افرادی هستند که بیش‌تر ترددهای درون شهری دارند و البته هرازگاهی نیز با خودروی خود به مسافرت‌های نه‌چندان طولانی می‌روند. بنابراین و با توجه به ترافیک روزافرون کلان‌شهرهای کشور و مشکل همیشگی جای پارک، این ابعاد جمع‌وجور را می‌توانیم یکی از مزایای هیوندای اکسنت محسوب کنیم. به‌عنوان مثال، هیوندای اکسنت نسبت به خودرویی مثل سمند، حدود 13 سانتی‌متر کوتاه‌تر و 2 سانتی‌متر کم‌عرض‌تر است.

هیوندای اکسنت 2020 قیمت هیوندای اکسنت مشخصات هیوندای اکسنت بهترین خودروهای 2020 محصولات جدید هیوندای مجله خودرو hyundai eccent تازه های خودرو

دلیل سوم: ایمنی بالا

یکی از برجسته‌ترین مزایای هیوندای اکسنت که این خودرو را به گزینه‌ای ارزنده میان رقبا تبدیل کرده است، ایمنی بالا آن است. هیوندای اکسنت به‌لطف سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، مديريت پايداري (VSM) و 6 عدد ایربگ در 10 نقطه، به‌خوبي از جان و مال سرنشينان خود محافظت مي‌کند. کسب 4 ستاره ايمني از مؤسسه آمريکايي NHTSA نيز مهر تأييد محکمي بر ايمني اين خودرو است. نقطه قوت هيونداي اکسنت در زمينه ايمني نسبت به برخي از رقبا نيز اين است که خوش‌بختانه کرمان موتور در نسخه‌هاي مونتاژي، هيچ‌کدام از امکانات ایمنی این خودرو را حذف نکرده و آن را دقیقاً با مشخصات ایمنی نسخه‌های فول وارداتی روانه بازار کرده است.

هیوندای اکسنت 2020 قیمت هیوندای اکسنت مشخصات هیوندای اکسنت بهترین خودروهای 2020 محصولات جدید هیوندای مجله خودرو hyundai eccent تازه های خودرو

دلیل چهارم: استهلاک و مصرف سوخت پایین
بدون شک برای خودرویی که با هدف استفاده روزمره ساخته می‌شود، مصرف سوخت و استهلاک پایین از نان شب نیز واجب‌تر است! خوش‌بختانه هیوندای اکسنت در این زمینه نیز به بیراهه نرفته است و تا خيلي خوب هواي جيب مالک خود را دارد. پيشرانه هيونداي اکسنت از نوع تنفس طبيعي با سيستم پاشش سوخت چند نقطه‌اي (MPI) است که دردسرهاي نگهداري پيشرانه‌هاي توربوشارژر يا GDI را ندارد و سازگارترين نوع پيشرانه با بنزين‌ کم‌کيفيت وطني محسوب مي‌شود. گيربکس و ساير اجزاي فني اين خودرو نيز بسيار بادوام هستند و تا چندين هزار کيلومتر بدون دردسر خاصي کار خواهند کرد.

اين مسئله در کنار سادگي فني هيونداي اکسنت و فراواني قطعات يدکي، دردسرهاي نگهداري از اين خودرو را به‌شدت کاهش داده و آن را به گزينه‌اي محبوب براي افرادي تبديل کرده است که خيلي ميانه‌اي با تعميرگاه رفتن ندارند.

مشاوره خرید خودرو مقایسه پژو ۳۰۱ با هیوندا اکسنت مقایسه خودرو قیمت پژو 301 مشخصات پژو 301 معایب و مزایای پژو 301 قیمت هیوندای اکسنت مشخصات هیوندای اکسنت مزایا و معایب هیوندای اکسنت

جمع‌بندی بررسی مزایای هیوندای اکسنت
در پایان بررسی مزایای هیوندای اکسنت و با توجه به موارد ذکرشده باید بگوییم که اگر به‌دنبال یک سدان جمع‌وجور، زیبا، ایمن، کم استهلاک و نسبتاً پرآپشن برای ترددهای روزمره شهری و همچنین مسافرت‌های کوتاه خود هستید؛ قطعاً از خرید هیوندای اکسنت پشیمان نخواهید شد. اما اگر خانواده پرجمعیتی دارید یا سبک رانندگی‌تان تندوتیز است، هیوندای اکسنت با توجه به فضای نه‌چندان بزرگ کابین و توانایی‌های حرکتی معمولی خود، نمی‌تواند رضايت صددرصدي‌تان را تأمين کند.

منبع:همراه مکانیک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.