طرز تهیه پلو مکزیکی خوشمزه چیست؟

0

پلو مکزیکی یکی از غذا های لذیذ است در این گزارش می توانید با طرز تهیه آن آشنا شوید.

مواد لازم :

برنج: ۲ پیمانه

سینه مرغ: 2 سینه کامل

فلفل دلمه: ۱ عدد

کنسرو ذرت :1/2 پیمانه

گوجه فرنگی: ۳ عدد

سیر :۲ حبه

قارچ: ۴ عدد

پیاز :۱ عدد

پودر پاپریکا: 2 قاشق چای خوری

پودر سیر :2 قاشق چای خوری

پودر لیمو عمانی: 2 قاشق چای خوری

پودر زنجبیل: 2 قاشق چای خوری

نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه :

ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم ، مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر تفت می دهیم . در ادامه گوشت مرغ را به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم ، تفت می دهیم تا سرخ شود و رنگش تغییر کند ، سپس سیر را رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم . فقط در حدی تفت می دهیم تا عطر سیر بلند شود ، سپس فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه می کنیم و سپس قارچ را به صورت نگینی یا ورقه ای خرد می کنیم و به همراه ذرت به تابه اضافه می کنیم و ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند .

در ادامه گوجه فرنگی ها را به صورت ریز خرد می کنیم و اضافه می کنیم . حالا پودر پاپریکا ، پودر سیر ، پودر لیمو عمانی و پودر زنجبیل را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و مواد را خوب تفت می دهیم تا آب داخل تابه کشیده شود ، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم ، سپس برنج را پخته و آبکش کنید ، در قابلمه مناسبی روغن ریخته و ته دیگ مورد نظرتان بچینید ، روی ته دیگ را با برنج می پوشانیم ، سپس یک لایه از مخلوط مرغ و قارچ روی برنج می ریزیم .

به همین ترتیب برنج و مخلوط مرغ و قارچ را به صورت لایه ای داخل قابلمه می ریزیم . لایه آخر را باید با برنج پر کنیم . درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد . پس از اینکه برنج دم کشید ، آنرا با دیگر مواد داخل قابلمه ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند ، سپس سرو می کنیم .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.