با خرابی کدام سنسور دود سیاه از خودرو خارج می شود ؟

0

در این گزارش می توانید بدانید که خرابی کدام سنسور می تواند باعث خروج دود سیاه از خودرو بشود .

علائم خرابی سنسور موقعیت دریچه گاز :

همان‌طور که در وظایف استپر بیان کردیم یکی از وظایف این قطعه جبران افت دور موتور در هنگام کولر گرفتن است. گاهی در پراید دیده می‌شود شما زمانی که کولر می‌گیرید دور موتور به شدت افت کرده و دور موتور تا نزدیک خاموش شدن پایین می‌آید. اینجا دلیل را باید در موتور پله‌ای جست‌وجو کنید.

در خودروهای انژکتوری که مجهز به سنسور اکسیژن نمی باشند با از کارافتادن این سنسور بد کار کردن موتور خودرو به وضوح قابل مشاهده میباشد. اما در خودروهای مجهز به سنسور اکسیژن باعث میشود که کار این سنسور رو تصحیح کند. در مواردی که سنسور فشار داخل منیفولد خراب شود ECU اطلاعات مربوط را از روی سنسور دریچه گاز محاسبه می کند.

با از کار افتادن یا خرابی این سنسور دود سیاه از اگزوز خارج می شود قدرت و شتاب خودرو کم شده وهنگام شتاب گیری، خودرو عطسه زده و با دل زدن دور موتور بالا میرود و ممکن است باعث روشن شدن چراغ چک شود.

خدمات فنی خودرو تعمیرات تخصصی پراید مجله خودرو کارستان آموزش و راهنمای خرید خودرو آموزش عیب یابی ماشین بهترین تعمیرگاه هیوندا و کیا آدرس تعمیرگاه های تهران

1- کارکرد بد موتور همراه با بالا نرفتن دور موتور از یک حد خاص.
2- ایجاد دود که ثابت نیست و بنا به شرایط متفاوت میباشد.
3-گاز خوردن بی دلیل خودرو زمانی که پا را از روی پدال بردارید.

اين سنسور از يك مقاومت متغير دوراني تشكيل شده است و با گردش محور دريچه گاز مقدار مقاومت تغيير كرده و باعث تغيير در ولتاژ خروجي سنسور موقعيت دريچه گاز مي‌گردد . اين تغيير ولتاژ بهECU ارسال شده ، تا از ميزان باز و بسته بوده دريچه گاز مطلع سازد .

ECU متناسب با درجه باز شدن دريچه گاز و يا به عبارتی ولتاژ خروجي اين سنسور ميزان گاز دادن و شتاب را تعين میكند و مطابق با آن بهترين تزريق سوخت را انجام می دهد .

اتصال لغزنده اين سنسور با محور دريچه گاز هم محور بوده و با كوچكترين حركت درچه گاز ميزان بازبودن آن را حس كرده و در اثر بار و بسته شدن دريچه گاز ولتاژ خروجی از سنسور تغيير می كند و بر اثر اين تغيير ولتاژ اطلاعات ECU ارسال شده و واحد كنترل موتور نيز مخلوط سوخت مورد نياز را محاسبه مي‌نمايد . اين سنسور بر روي دريچه گاز نصب می گردد .

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.