ورود خودرو تارا به ناوگان تاکسیرانی مسکو

0

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی بازارهای صادراتی شرکت ایران‌خودرو گفت: 12 دستگاه خودروی ایرانی «تارا» به صورت آزمایشی به ناوگان حمل و نقل شهری و تاکسی شهر مسکو پایتخت روسیه افزوده شد.

امیرمحمد کیان‌منش پنجشنبه در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو و قطعه سازی روسیه موسوم به اتومبیلیتی ۲۰۲۳ در مسکو به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۱۲۰ دستگاه از انواع خودروهای تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو به توزیع‌کننده روس تحویل شده که از این تعداد، ۱۲ دستگاه تارا به ناوگان تاکسی یاندکس تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه هم اینک، شرکت رولف در روسیه به توزیع محصولات ایران خودرو مشغول است، افزود: در حال توسعه شبکه توزیع خودرو در روسیه و افزودن سایر شرکت‌های توزیع کننده خودرو به این چرخه همکاری هستیم.

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی بازارهای صادراتی شرکت ایران‌خودرو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تعداد خودرو تارا به ناوگان تاکسی مسکو خواهد پیوست، گفت: بعد از آنکه خودروی تارا در چرخه آزمایش موسوم به تست جاده ای مورد آزمایش عملکردی در مناطق مختلف قرار گرفته و توانایی خود را در عمل نشان دهد، سفارش قطعی از شرکت یاندکس دریافت خواهد شد.

 اخبار مسکو  اخبار روسیه  مسکو کجاست  حضور ایران در مسکو  صادرات خودرو  صادرات محصولات ایران خودرو

روایت رسانه روس از حضور خودروی ایرانی در ناوگان تاکسی مسکو

در همین حال،‌روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو در گزارشی به نقل از مسئولان شرکت تاکسی یاندکس نوشت: ۱۲ دستگاه خودرو تارا به صورت آزمایشی در اختیار این ناوگان حمل و نقل شهری در پایتخت روسیه قرار گرفته است.

این روزنامه روس در ادامه نوشت:‌ شرکت های تاکسیرانی روسیه از سال ۲۰۲۲ میلادی با کمبود خودرو به ویژه سدان های ارزان قیمت مواجه شده اند و کارشناسان می گویند مدل های چینی وارد شده به بازار برای بخش تاکسی های اقتصادی مناسب نیستند.

به نوشته این روزنامه،‌ تارا بر روی پلت فرم فرانسوی مونتاژ شده و پژو ۳۰۱ اصلاح شده است. این مدل در سال ۲۰۲۰ در ایران معرفی شد.

ایزوستیا در ادامه نوشت: در مسکو کمبود شدید خودروهای جدید و باکیفیت برای تاکسی های کلاس اقتصادی وجود دارد. محصولات جدید خودروساز روس AvtoVAZ که تا یک میلیون روبل ارائه می شوند، دارای گیربکس اتوماتیک و امکاناتی نیستند که نیازهای مسافران مسکو را برآورده کند.

استانیسلاو شواگروس رئیس مرکز صلاحیت انجمن بین‌المللی اوراسیا تاکسی نیز بر این باور است که در میان مدل‌های چینی که به روسیه صادر شده است، هیچ گزینه‌ای تا یک میلیون روبل نیز وجود ندارد؛ از این رو، این وضعیت بر قیمت حمل و نقل در مسکو تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: تارای ایرانی اگرچه بر روی پلت فرم پژو قدیمی ساخته شده است، اما طبق استانداردهای یک تاکسی اقتصادی مجهز شده است.

ایزوستیا در ادامه نوشت: با توجه به اینکه خودرو تارا از خودروهای جدید در بازار ایران محسوب می‌شود، به عنوان تاکسی در این کشور کمتر مورد توجه بوده است و در بخش حمل و نقل عمومی، سایر خودروها همچون پراید،‌ پژو ۴۰۵، سایپا ۱۳۲، سمند و پژو پارس بیشتر در ایران به کار گرفته شده اند.

پیش از این، مدیرعامل ایران خودرو به ایرنا گفته بود: در سال جاری صادرات ۲۰ هزار دستگاه خودروی تارا به روسیه هدفگذاری شده است.

علیمردان عظیمی در جریان برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه اتومبیلتی ۲۰۲۳ مسکو افزود: از آن زمان تا به امروز ۱۲۰ دستگاه خودروی تارا در اختیار روس‌ها قرار گرفت که پس از دریافت استانداردهای لازم، شماره گذاری شدند.

وی تاکید کرد: برنامه امسال ما صادرات ۲۰ هزار دستگاه خودروی تارا به روسیه است و پیش بینی می‌شود با توجه به برنامه‌ریزی برای تولید تارای ممتاز در کشور (به شرط آزادسازی قیمت‌ها)، برنامه‌های ارتقای کیفیت قطعات و کاهش هزینه‌های تولید، این محصول ملی بتواند با سایر خودروهای عرضه شده در بازار روسیه قابل رقابت باشد.

جمهوری اسلامی ایران برای دومین سال متوالی با برپایی پاویون اختصاصی، در رویداد بزرگ نمایشگاهی اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو حاضر شده است.

امسال ۳۲ شرکت مشتمل بر شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا، ۲ شرکت بازرگانی و همچنین ۲۸ شرکت قطعه ساز، در اتومبیلتی ۲۰۲۳ حضور دارند که متراژی بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص داده‌اند.

نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو از ۲۱ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ (۳۰ مرداد تا دوم شهریور) در مرکز نمایشگاه های بین المللی مسکو ( اکسپو سنتر) برپاست./ همشهری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.