در حال حاضر کدام خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟

0

 اگر شما هم قصد خرید خودروی ایرانی دارید، اما نمی‌دانید بین خودروهای ایرانی موجود در بازار کدام یک بهترین انتخاب خرید برای شما خواهد بود، این مطلب دقیقا برای شما نوشته شده است.

صنعت خودروسازی در ایران از دهه ۴۰ شمسی شروع به کار کرد و هم‌اکنون پس از نفت، دومین صنعت بزرگ کشورمان محسوب می‌شود. خودروسازی در ایران در انحصار دو شرکت بزرگ «ایران خودرو» و «سایپا» است که برای تولید خودروهای مختلف با هم رقابت می‌کنند. اما به دلیل وجود تحریم‌های فراوان و نبودن سیاست و مدیریت درست در این صنعت، متاسفانه کمتر شاهد تولید خودرویی با کیفیت هستیم.

مشاوره خرید خودرو قیمت ساینا قیمت پژو پارس قیمت سمند سورن بهترین خودروی ایرانی 97 بهترین خودرو ارزان قیمت هایما قیمت دنا

با این حال، به دلیل افزایش قیمت ارز و محدود شدن سبد خرید مردم، بسیاری از افراد بودجه‌ای برای خرید خودروهای خارجی ندارند و باید از میان خودروهای تولید داخل یکی را انتخاب کنند. در این میان، تعداد محدودی از این تولیدات داخلی، ارزش خرید نسبتاً بالایی دارند و البته باید توجه داشت که قیمت این خودروها هم مانند سال‌های گذشته چندان پایین نیست.

بهترین ماشین ایرانی برای خرید کدام است؟

در ادامه این راهنمای خرید خودروی ایرانی به معرفی تعدادی از بهترین خودروهای تولید داخلی می‌پردازیم تا شاید اطلاعاتی که برای خرید خودرو نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد.

محدوده 100 تا 200 میلیون تومان

ساینا

ساینا

هر چند که در این محدوده قیمتی، خودروهای سواری بسیار کمی وجود دارد اما در بین همین تعداد کم خودرو ساینا بهترین گزینه خواهد بود.

این خودرو هم اکنون حدود 190 میلیون تومان در بازار قیمت دارد که قطعا در این رنج قیمتی از نظر قوای فنی و ظاهری بهترین انتخاب خواهد بود.

محدوده 200 تا 300 میلیون تومان

پارس سال بنزینی; قدیمی اما همچنان محبوب

پارس سال بنزینی

پژو پارس از تولیدات وطنی پرطرفداری است که می‌تواند در میان گزینه‌های بهترین ماشین ایرانی برای خرید حضور داشته باشد. مدل بنزینی این خودروی پرسابقه در حال حاضر با قیمتی حدود 275 میلیون تومان بدون شک بهترین گزینه برای خرید خواهد بود.

پژو پارس از محصولات وطنی است که در ابتدا با هدف تولید خودرویی تشریفاتی روانه بازار شد. این خودرو می‌تواند شکلی جذاب از پژوی ۴۰۵ شناخته شود. اضافه‌کردن امکانات رفاهی نسبت به رقبا هم در بالارفتن ارزشش نقش دارد.

محدوده 300 تا 400 میلیون تومان

سورن پلاس; کم مشتری اما ارزشمند

سورن پلاس

وقتی از یک فیس‌لیفت درست و حسابی حرف می‌زنیم، منظورمان دقیقاً یک همچین چیزی است؛ یعنی خودرویی که تغییراتش به چشم بیاید. استانداردهای قبلی را رعایت کند ولی مدرن‌تر شده باشد. فیس‌لیفت فقط عوض کردن چراغ‌ها و اضافه شدن چراغ راهنما روی آینه بغل نیست. فیس‌لیفت یعنی یک گام بالاتر و رسیدن به آستانه عرضه یک «جانشین» و یا «نسل بعدی». سورن، آرایش غلیظ سمند بود و سورن پلاس میکاپ ملایم.

این خودرو با امکانات رفاهی بالا و برخورداری از موتور EF7 با قیمتی حدود 305 میلیون تومان، مقرون به صرفه ترین خرید در بین محصولات ایرانی خواهد بود.

محدوده 400 تا 500 میلیون تومان

دنا پلاس توربو اتوماتیک; پرآپشن و پرقدرت

دنا پلاس توربو اتوماتیک

وقتی از ارزش خرید یک خودرو در بازار صحبت کنیم دقیقا منظورمان خودرو دنا پلاس توربو آن هم از نوع دنده اتوماتیک خواهد بود.

این خودرو با یک موتور پرقدرت 150 اسب بخاری، گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و انبوهی از امکانات رفاهی و ظاهری جذاب بدون شک گزینه ای عالی برای خرید خواهد بود.

این خودرو در حال حاضر با قیمتی حدود 480 میلیون تومان حتی با خودروهایی فراتر از 600 میلیون تومان هم قابل رقابت خواهد بود.

محدوده 500 تا 600 میلیون تومان

X22 اتوماتیک جدید; خشن و دوست داشتنی

X22 اتوماتیک جدید

خودروسازان چینی از ابتدای فعالیت خود تا به امروز ثابت کرده‌اند که تبحر قابل‌توجهی در علم بازاریابی دارند. اگر نگاهی به بازار خودرو ایران، روسیه، مصر و آمریکای‌جنوبی داشته باشید، متوجه خواهید شد که خودروسازان چینی طی زمانی کوتاه موفق به بلعیدن این بازارها شده‌اند. عرضه خودروهای زیبا، مجهز و خوش قیمت راهکار اصلی نفوذ آن‌ها است که این رویه را برای کشورهای در حال توسعه به خوبی اجرا کرده‌اند. ام وی ام X22 پرو نیز ماحصل یکی از همین فرآیندها است که مدتی میشود که به بازار کشورمان عرضه شده است.

تردیدی نیست که این خودرو یکی از خوش استایل ترین محصولات بازار ایران محسوب میشود که که با موتوری توربوشارژ و آپشن های به‌روز جدی ترین گزینه برای انتخاب ما خواهد بود. گستردگی خدمات پس از فروش این خودرو نیز در این انتخاب بی تاثیر نبوده است. این خودرو در حال حاضر با قیمتی حدود 595 میلیون تومان در بازار و پایین تر از قیمت نمایندگی ها عرضه میشود.

محدوده 600 تا 700 میلیون تومان

هایما S5 اتوماتیک CVT

هایما S5 اتوماتیک CVT

باید بگوییم در این محدوده قیمتی هم در بازار کشورمان گزینه های زیادی برای انتخاب وجود ندارد ولی هایما اس5 اتوماتیک با گیربکس CVT با توجه به امکانات رفاهی بالا و خدمات پس از فروش مناسب بهترین انتخاب خواهد بو. هرچند که گیربکس CVT این خودرو کمی ناامید کننده است و از لحاظ شتاب و لذت رانندگی در سطح پایینی قرار دارد. این خودرو هم اکنون در محدودهه 680 میلیون تومان قیمتگذاری میشود و در بین رقبا بهترین انتخاب است.

محدوده 700 تا 800 میلیون تومان

هایما S5 اتوماتیک AT6; معادلات تغییر میکند

هایما S5 اتوماتیک AT6

در گزارش بالا عنوان شد که نقطه ضعف بزرگ خودرو هایما S5 گیربکس تنبل و کسل کننده CVT آن است که ایران خودرو این بار با استفاده از گیربکس AT6 در مدل پلاس این ضعف بزرگ را پوشش داده است و هم اکنون با ترکیبی و از موتور پرقدرت و گیربکسی قابل قبول به همراه آپشن های فراوان بهتزین گزینه خرید خواهد بود. این خودرو هم اکنون با قیمتی حدود 710 میلیون تومان، برای خرید بسیار ارزنده است.

محدوده 800 تا 900 میلیون تومان

هایما S7 اتوماتیک پلاس; جذاب و پرمشتری

هایما S7 اتوماتیک پلاس

بدون شک لقب پرتقاضاترین خودرو کراس اوور بازار ایران به هایما S7 تعلق دارد. این خودرو در مدل پلاس با کابینی به مراتب جذاب تر نسبت به مدل معمولی روانه بازار شده است و گستردگی خدمات این خودرو در کشورمان بسیار فراوان است. این خودرو از یک موتور قدرتمند 1.8 لیتری توربو 174 اسب بخاری بهره میبرد که به همراه گیربکس AT6 در مقایسه با خودروهایی مثل دیگنیتی و فیدلیتی از لحاظ فنی بسیار برتر بوده و هم اکنون با قیمتی حدود 820 میلیون تومان قطعا ارزشمندترین خودرو زیر 1 میلیارد تومان بازار ایران است.

منبع:ایرانجیب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.