رونمایی از نخستین خودروی برقی ایرانی در شیراز

0

با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار فارس و دیگر مسئولان نخستین خودروی ملی برقی با نام اکسیژن امروز در شیراز رونمایی شد.

سیامک حجت مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب گفت: با یک تیم چهار نفره پس از سه سال تلاش، نخستین خودروی ملی برقی را ساخته و نام آن را اکسیژن گذاشتیم.

اخبار شیراز مشخصات خودرو اکسیژن قیمت خودرو اکسیژن ارزانترین خودرو برقی خودرو برقی جدیدترین خودروهای وارداتی تازه های خودرو در ایران بهترین خودرو برقی اخبار خودرو دنیای خودرو

به گفته او، این خودرو از سامانه کاملا هوشمند برخوردار و دانش طراحی و ساخت آن کاملا بومی‌است.

حجت گفت: ابعاد این خودرو ۲ و نیم در یک و نیم متر است و با داشتن همه استاندارد‌های طراحی و ساخت روز جهان به عنوان ارزان‌ترین خودروی دو نفره جهان است که در آینده به ۴ نفره افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب گفت: از هیچ نوع سوختی به عنوان روان کننده استفاده نشده است و با مصرف ۱۵ کیلوات ساعت انرژی در هر بارشارژ، حداقل ۲۲۰ کیلومتر را می‌پیماید.

به گفته حجت، خودروی اکسیژن هنگام گرفتن ترمز یا حرکت در سراشیبی، خود به خود شارژ می‌شود و با نصب یک باتری بر روی آن، در منزل هم می‌توان شارژش کرد.

قیمت خودرو اکسیژن مشخصات خودرو اکسیژن شرکت خودروسازان جنوب ارزانترین خودرو برقی قیمت خودرو برقی تازه های خودرو در ایران مجله خودرو

او قیمت نخستین خودروی برقی ملی را ۲۷۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ساخت آن در خرداد ۱۴۰۱ در شیراز آغاز می‌شود که ۸۰ درصد قطعات خودرو داخلی است.

به گفته مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب، سال آینده هزار دستگاه و سال ۱۴۰۲، ۵ هزار و از سال ۱۴۰۳، سالانه ۱۰ هزار دستگاه از این خودرو ساخته می‌شود.

منبع:خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.